Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

2010 Mondraker Summum

Konu, 'Downhill / Freeride' kısmında Gökhan KAYA tarafından paylaşıldı.

  1. Gökhan KAYA

    Gökhan KAYA Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2009
    Mesajlar:
    6
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    Kocaeli
    İspanyol markanın 2010 DH modeli, ağırlığı 14,8 kg. Diğer ünlü markaların bazı modellerine baktım onlara göre çok hafif üstelik seri üretim parçalarla ulaşılmış bir ağırlık.

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]
     
  2. ali karagönlü

    ali karagönlü Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.063
    Beğeniler:
    708
    Şehir:
    !Denizli-Horozkent!
    Seviye:
    Kendi adıma yeni bir marka daha öğrendim.
     
  3. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    vay be benim street bisikletim bile 14 kilo. muhteşem bir ağırlık DH bisikleti için !!!
     
  4. bachibouzouk

    bachibouzouk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    205
    Şehir:
    ankara- konutkent
    Seviye:
  5. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:

    Karbon sele borusu, XTR aynakol var ve fotodan görünmüyor ama Allah bilir gidonuda Ritchey WCS Carbon dur, 110gr lık ta bir gidon boynu kullanmışlardır :D Dağ bisikleti ve hareket bisikletlerinde ağırlığın önemini anlayabiliyorum ama bir DH bisikletinde gramlarla oynamanın bence hiç mi hiç lüzumu yok.
     
    bachibouzouk bunu beğendi.
  6. bachibouzouk

    bachibouzouk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    205
    Şehir:
    ankara- konutkent
    Seviye:
    Eğer o dh bisikleti ile dünya şampiyonasında, dünyanın en iyi sürücülerine karşı yarışıyorsanız var.Bunun dışında son iki senedir dh de (freerideda da özellikle slopstyle ın öne çıkması ile) yeni trendin daha hafif parçalar ve azalan ön arka süspansiyon mesafesi olduğu söylenebilir, dev 3 lük lastikler 230 mm lik özel yapım marzocchi monster t ler 9.5 inch lik arka amortisör mesafeleri şimdilik 2000 lerin ilk yarısında kaldı diyebiliriz
     
  7. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    evet ağırlık azalınca kullanıcının kontrolüde artmaktadır. tabi deemax jantlar xtr aynakol telsiz lastik fox 40lık maşa (100mm lik street maşaları ile aynı ağırlıkta) ve ağırlığın çok binmediği parçaları(sele-seleborusu vites aksamı) xc parçası tutarlarsa 14kg pekde zor bi ağırlık değil açıkçası. ryan leech in de trial bisikleti 9kg olması lazımdı. ve cromoly kadro ile 9 kilo dahada düşürülebilir. viteside var maşasıda. ama bütün aksamı komple xtr dı :D ön jantta dahil.
     
  8. koraymalkoc

    koraymalkoc Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    425
    Şehir:
    İstanbul/Küçükyalı
    Seviye:
    Uğura katılıyorum çokta zor değil bu ağırlığı yakalamak.Full xtr veya x0-shimano karışımı yapıp sele borusunu seleydi ultralight parçalar kullanırsak ince ağırlık hesapları yaparsak daha hafifini yapabiliceğimizi düşünüyorum :).
     
    bachibouzouk bunu beğendi.
  9. bachibouzouk

    bachibouzouk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    205
    Şehir:
    ankara- konutkent
    Seviye:
    ikidir yanıtla yerine yanlışlıkla teşekkür e basıyorum, neyse eğer dh den ve dünya şampiyonasına katılabilecek sağlamlıkta bir bisikletten bahsediyorsak o hafiflik - dayınıklılık denklemini kurmak o kadar da kolay değil (en azından 15 kg ve altı için)
     
  10. Doruk Atay

    Doruk Atay Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.085
    Beğeniler:
    1.675
    Şehir:
    Tuzla
    Seviye:
    İlk fotoğraftakinin 14 kg olması mümkün değilde 2. si evet olabilir... Bu arada Bachibouzouk çok güzel bir noktaya değindin slope style ı belirtmekle bende fikrimi yazayım bilmeyenler için, kısa çalışma mesafeli kadroların yaygınlaşmasının en büyük sebeplerinden birisi hem FS bir bisiklet olarak hemde travel'ı düşük (100mm/4") olduğu için geometrisinin Street/DJ tarzı dizayn edilip Street/DJ bisikleti gibi kullanılabiliyor olması.

    Arka tarafta sert bir süspansiyonla hem sokak sürüşü/DJ yapma imkanı, yeri geldiğinde araziye de girebilme imkanı vede daha yumuşak yere iniş sağladığı için son zamanlarda çk tercih edilmeye başlandı. Freeride/jump bisikleti üreten Blckmrkt, Norco, Kona, Intense, Transition da bu akımla beraber yeni kadrolarını tanıtmaya başladılar en son tanıtılan model olan Blackmarket Killswitch bence görüntüsüyle ve işlevselliğiyle (yinede:eek:) favorim olan Transition Double' ın bir adım önüne geçti.
    Bahsetmeden geçemem birde bu kadroların en büyük avantajı çoğunun link sistemi Seat tube den rulmanlı olduğundan normal, yüksek travellı FS kadrolar gibi amortisör çalıştığında zincir gerilip, gevşemiyor. Daha net bir şekilde söylemek gerekirse aynı bir dj bisikletinde ki gibi single speed kullanımına uygun. İlk single speed e geçtiğimde alışamamıştım bazen ellerim vites kolunu arıyordu fakat şuanda inanın hiç ihtiyaç duymuyorum. Vede en güzeli yere inmelerde sıfır ses!, ayrıca kaybedilen gramlardan söz etmiyorum bile.:rolleyes: Herkese iyi forumlar...
     
    Yavuz Bozkurt bunu beğendi.
  11. ErkaL

    ErkaL Bisikletkolik

    Kayıt:
    23 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.048
    Beğeniler:
    1.739
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Seviye:
    Subaru-Mondraker takımında yarışan Fabian Barel bisikletin viraj kontrolunun çok iyi oldugunu soylemişti sanırım geçen yıl.Açıkçası bir tepe iniş bisikletinde 14 kiloya düşmek zor sadece ekipman değil gövde ağırlığındanda fedakarlık etmek gerek gibime geliyor.Kona Stinky Air modelide xc parçalarıyla baya hafifletilmişti ancak 14 kiloya inememişlerdi.
    Doruk usttekının daha agır oldugunu soylemıs ancak bence hafif olan o olabilir çunku dh amortisorlerinde su an en hafif model rock shox boxxer.jant setininin ne oldugunu anlmadım ancak dt swiss fr2350 ise ordanda bence ekstra hafiflik sağlanıcaktır.
     
  12. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    jant seti mtx 31 veya 33. 31 olan 600gr, 33 olan 650gr civarı bunu setinin deemax in setinden hafif olduğunu sanmıyorum. holzfeller ile xtr ın ağırlığı tartışılmaz bile. biri göbekle 1200gr diğeri 700-800gr geliyo. bence fox maşalı olan hertürlü daha hafif.
     
    ErkaL bunu beğendi.
  13. Doruk Atay

    Doruk Atay Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.085
    Beğeniler:
    1.675
    Şehir:
    Tuzla
    Seviye:
    Erkal Fox40 lı olan modele 14.8kg demiş pinkbike taki abilerimiz:)


    BURADAKİ parça listesini değerlendirirsek,
    Boxxer Team modeli 2.989 gr la foxtan (RC2) sadece 20gram geride... Jantlarda Uğurun tahmini doğru Sun Rims in MTX 29 serisi olduğundan janttada biraz geride kaldı ama en çok kiloyu vites aksamında yaşıyor:)
    Tam veri yok ama benim tahminim 16kg civarı kanka. :rolleyes:
    BURADA da Fox 40 lı olan model var
     
    Gökhan KAYA ve ErkaL bunu beğendi.
  14. Gökhan KAYA

    Gökhan KAYA Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2009
    Mesajlar:
    6
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    Kocaeli
  15. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.487
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Çok güzel bisiklet, sadece bu tip bir bisikletim kaldı alamadığım.
    Bakalım ne zaman ?

    Önce evde bir yer bulmalı :(
     
    Gökhan KAYA ve Atakan Türkmen bunu beğendi.
  16. Atakan Türkmen

    Atakan Türkmen Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Aralık 2007
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Bursa - Amasya
    Seviye:
    Bisiklet süper yukarıdaki yorum daha bir süper :D
     
  17. monstermen

    monstermen Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    83
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    MERSİN/her karışı
    Seviye:
    çokk harika bisikletler markayıda teni tanımış olduk bu arada kiiii ama arkadaşlar
    bu kadar hafif bir kadronun kırılma riski sizcede çok fazla diilmi benim yorumum bu sizlerinde yorumunu bekliyorum