Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

2010 model bisiklete güvenilir mi?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Suluk tarafından paylaşıldı.

  1. Suluk

    Suluk Yeni Yeni Öğreniyor

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    9 Eylül 2016
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    88
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Fatih
    Seviye:
    Herkese merhabalar,

    Az önce aslında hiç aklımda yokken, hatta adını bile duymadığım bir bisiklet gördüm. Scott Sportster P2. Küçük bir araştırma sonucunda bu bisikletin 2005-2010 yılları arasında üretildiğini öğrendim. Sıfır satan bir yer bulamadım, ikinci elini de 1200 TL'ye satan birisi var LetGo'da. Üzerindeki parçalara sahip bisikletler şu anda 2000 TL civarında satışta.

    Benim sorum ise, 2010 yılında üretilmiş bir bisikletin kadrosuna, parçalarına, tellerine ne kadar güvenilir? Bunların bir raf ömrü var mıdır? Kullanıma göre tabii ki değişir ama geçen 6 yıl bisiklette nasıl bir etki yaratır?

    Scott Sportster P2 Özellikleri
     
    Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  2. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    992
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Herşeyin ömrü var.Donanımın da raf ömrü var. Kullanıma göre ömrü uzar. ikinci el bisiklet için kriterim istediğim tarz da kadro yapısının ve boyuma uygun olmasıdır.Donanım da başta zincir,lastik,aktarıcı,ruble,teller vb. zamanla değiştiriliyor.Uzun ömür kalıcı olan kadrodur.
     
    Suluk bunu beğendi.
  3. Mehmet Altuğ

    Mehmet Altuğ surrender.to.music

    Kayıt:
    10 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    745
    Beğeniler:
    1.124
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bisiklette süreye bağlı olarak, durduğu yerde ömrünü tamamlayan, başka bir deyişle "raf ömrü olan" parçalar lastikler ve (eğer bisiklet V frenli ise) fren papuçlarıdır. Bunun dışında bisiklet üzerinde zamanla eskiyen bir parça yok; bisikletin üzerindeki donanım kullanıldıkça eskir.

    Tabii ki 5 yıllık bir bisikleti satın alırken, boyasında aşınma, paslanma var mı, kadronun eklem yerleri ile özellikle furç ve sele borusu bağlantı noktalarında çatlak oluşmuş mu diye detaylı bir şekilde kontrol etmek gerekiyor.

    Jantları da es geçmeyin. Jant yanaklarında belirgin ezilmeler, jant akordunda çok belirgin şekilde bozulma gösteren jantlar ileride size ciddi sorunlar çıkarabilir. Jant göbeklerinin akıcılığına da dikkat edin, akıcılığında sıkıntı olan jant göbekleri bakımsız kalmış ve bilinçsiz kullanılmış bir bisikletin habercisidir.
     
    Ahmetgitar, şamilkafkas ve Suluk bunu beğendi.
  4. Suluk

    Suluk Yeni Yeni Öğreniyor

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    9 Eylül 2016
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    88
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Fatih
    Seviye:
    Harika cevaplar, oldukça yararlı oldu. Bugün bisikleti görmeye gideceğim. Söylediğiniz noktalar mutlaka aklımda olacak.
     
  5. bhr42

    bhr42 Üye

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    8 Mart 2016
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    ankara
    Adı:
    buharı altıntaş
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    ben 6 senelik bisiklette öyle aman aman bi sorun olacağını düşünmüyorum. eğer yarışlarda falan kullanılmamışsa çok fazla yıpranacağını sanmam. Ama kadrosunu çok iyi incele en ufal eğik göçük içe kaçma varsa o bisikletten uzak dur derim çizik o kadar önemli değil vites sistemi de hallolur . herşey gönlüne göre olsun.
     
    Suluk bunu beğendi.
  6. celikkadro

    celikkadro Too old to downhill, too young to die

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    4 Haziran 2016
    Mesajlar:
    255
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Tayfun
    Seviye:
    @Suluk Ilk goz agrim olan eski model Bianchi dag bisikletimi 2000 yilnda almistim. Gecen hafta hafta Kapadokya'nin yokuslarinda canimi 2000 model bisikletime emanet ettim.

    Iyi bakilmis bir bisikletin yasi olmaz.
     
    Suluk bunu beğendi.
  7. Suluk

    Suluk Yeni Yeni Öğreniyor

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    9 Eylül 2016
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    88
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Fatih
    Seviye:
    Keske herkes sizin kadar iyi bakabilse bisikletine. Yukarida verdiginiz tavsiyeler olmadan gitseydim muhtemelen bisikleti alip donecektim cunku adam o kadar met etti ve temizliginden bahsetti ki... Zincir yeni yaglanmis, lastikler arap sabunuyla parlatilmis olsa da kadronun ust borusunda bir vida buyuklugunde gocuk, arka arrttiricinin oradaki demirde de iceriye dogru esneme oldugunu gordum. Bisikletxide duzelttirip vereyim isterseniz size dedi ama ben coktan eve donus yoluna koyulmustum. Hepinize tekrar tesekkur ederim.
     
  8. Özgün

    Özgün Aktif Üye

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    2 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    109
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Özgün
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Kadroda çizik, pas mas bunlar çok kolay çözülecek şeyler önemli değil. Yeterki şekil bozukluğu olmasın. Önemli olan yürüyen aksam ne durumda. Sonuçta 5 yıllık bisiklet var 5 yıllık bisiklet var. Ne kadar yoğun kullanılmış, kaç km yapmış, kullanıcı özenli davranmış mı bakım yapmış mı bunlar önemli. Yoksa bisiklet öyle narin bir şey değil çok uzun yıllar sorunsuz kullanılabilecek bir taşıt. İlk değişecek haliyle en kolay eskiyen aksamlar olan lastikler ve fren pabuçları. Sonra amortisörlü bisiklet olmasından mütevellit amortisör kontrolü önemli. Düzgün modelse bakımı yapılabilir, değilse belki değişmesi gerekebilir. Sonra iş geliyor kablolara. Eğer 5-6 senelik bisiklette kablolar çok iyi durumda değilse ben tüm kablo ve kablo hortumlarını sıfır ile değiştirirdim. Bir de belki zincir değişimi. Sonra aynakola bakılır göbekte vs boşluk varmı diye, gidona bakılır boşluk var mı diye. Varsa furç takımı ve orta göbek değişimleri düşünülür. Bunlar ciddi masraflar değil. Rüble ve aynakol dişlilerinde de sorun yoksa bu yazdığım basit masraflarla bisiklet mis gibi yenilenmiş olarak keyifle sürülür.

    Ama hor kullanılmışsa, dişliler aşındırılmışsa, maşa pahalı bir modelse ve ömrünü tamamlamışsa o zaman işi bir gözden geçirmek gerekir bütçe açısından.
     
    Suluk bunu beğendi.
  9. darkdream

    darkdream Mühendis ve de teknik sevdalı.

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    17 Eylül 2015
    Mesajlar:
    158
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bahsedildiği gibi hiçbir sorun olmaz. Yoğun kullanılmışsa 2000+ km civarı yapılmışsa, zincir-ruble gider en fazla. Bu da vites attırma problemleri yaşatır ve zamanla aynakolun da dişlilerini yiyebilir. Atlanmaması gereken bir konu. Zincir uzama kontrol cetveli kontrol edebilirsiniz. Sorun yoksa tamamdır. Zaten bu tip Scott, Trek, Cannondale vs. gibi iyi bisikletlerde çok sorun olmaz. Benim yazlıktaki 15+ market bisikletimde bile sorun yok, yaptığım bakımlar ile vites-fren sistemi neredeyse diğer Trek'im gibi sorunsuz çalışıyor. Fakat zaman alıyor, onu belirteyim. 3 göbek bakımı ile felaket zaman alıyor.

    Onun harici üstteki söylenenlere bakmanız yeterli.
    -Göbekler-furç bilye kontrolü
    -Fren pabuçları
    -Jant akordu
    -İç-dış tel değişimi
    -Hidrolik sistemliyse, hidrolik yağı
    -Amortisör
     
    Suluk bunu beğendi.