2010 cannondale flash

Barış Kılınç

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2007
Mesaj
729
Tepki
1.154
Şehir
İstanbul
Arka çatal beni çok korkuttu arkadaşlar, çünkü çok pahalı! :D

Cannondale ARGE'sinden kulis konuşmaları;
"Kanka bi' yerden hafifletelim ama nerden?"
"Arka çatalı inceltelim, zaten millet alın borusuna ve lefty'e dikkat ediyor sadece"
"Adamımsın, ama çok ince olmasın, millet korkmasın?"
"Dur ben cnc'de iki dakkada yapcam şimdi..."

Lambo'larda hava yastığı yok denilmiş ya. İşte cannondale de öyle. Tek bacağı yok. Korkanlar binmesin :D
 
Scudo

Goflet

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Eylül 2009
Mesaj
2.001
Tepki
1.588
Şehir
Bahçeşehir
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Performans,dayanıklılık ağırlık bir yana bence çok çirkin gözüküyor..Birazda estetik lazım ..Benim düşüncem tabi.
 

temucin90

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2007
Mesaj
2.803
Tepki
2.483
Şehir
İstanbul Bahçelievler
@memocy

dün bike radar'da okumuştum inanılmaz bir şey elektronik kontrollü amortisör hemde lefty:eek:
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.387
Tepki
2.153
Şehir
İstanbul
@temu90
Merhaba..
Cannondale bisiklet dünyasının en "buluşçu" firması.. Adamların kaç tane patenti var bilmiyorum..Ama bunu yapacağız diye tabii ki arada başarısız ürünleri de oluyor.. (Bir Fransız MTB dergisi şöyle yazmıştı: "Artık her hafta geri çağırılan hatalı bir Cannondale ürünü yazmaktan bıktık")
Yıllar önce Force40 adlı cantilever fren sistemi çıkartmıştı..Diğer frenleri 2 dakikada ayarlarken bu freni ayarlamak 20 dakika sürüyordu.. Geçen gün bu frene sahip bir müşterimize dedim ki: Bu frenin 10 katı daha iyi tutan fren seti 20 TL , bunun ayarı 40 TL.. !!.. Sonucu tahmin edersiniz herhalde..:)


Yıllar önce hardtail bisikletlerinde arka çatal kırılma sorunu vardı.. Hatta Amerika'da bir bisikletçide hayatımda ilk defa Cannondale yerine "Crackndale" dendiğini müşterilerinden duydum.(Crack: ingilizce bilmeyenler için: çatlamak-kırılmak)Burada yaşayan Amerikalı bir öğretmen arkadaşımın başına kırılma olayı 2 kez aynı yerden (arka bacağın orta mil yuvasına bağlandığı yerden) oluştu..Sonunda benden 2. el bir Trek aldı gitti..
Tabii firma bunları aşmış durumda.. Artık normal şartlarda kadroları kırılmıyor.. Kaldı ki çoğu firma da benzer aşamalardan(zorluklardan) geçiyor.. (90 lı yıllardaki GT STS karbonlar gibi.. Daha yeniyken bile çatır çatır kırıldılar.(ben şahidim!!:) ) )Yani kırılma olayları çok markanın başından geçmiştir demek istiyorum.

Bu elektronik amortisör olayını daha önce de yaptılar ve kısa süre sonra ortadan kalktı diye biliyorum. Son amortisörün de pili en fazla 8 saat dayanıyormuş.. Çok kullanıldığında 2 saat!!Yani bu bisikletle tura çıktığınızda yanınıza (bir de o eksikmiş gibi) yedek pil alacaksınız..Günümüzde her şeyi yapan cep telefonlarının pili bile günlerce dayanıyor.. Güzel bir buluş ama devamında sorunlar var..Cannondale kendine özgü bir firma. Buluşlarıyla yenilikleriyle, kalitesiyle ayakta kalıyor ama arada atladığı durumlar da oluyor. Eminim bunu da çözerler.. Herhalde fuara yetiştirmek için aceleye gelmiştir..

Tek bacaklı amortisör olayı da tam farklı olmak için yapılmış bir şey bence.. üstünlükleri tabii ki var.. Kötü bir ürün olacak hali yok.. Adamlar kaç yıldır bunu üretiyor..(Memocy yazmış) Ama bunlar için bu kadar karmaşaya değer mi , o ayrı konu..Bir de bir ürünü kullanırken o ürünün rahat servis edilebilen bir ürün olmasını tercih ederim..Her şeyi özel bir ürün yarışçı vs. değilseniz sizi üzebilir her konuda..
 

memocy

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Eylül 2004
Mesaj
962
Tepki
714
Şehir
ANKARA
Yılların satıcısı olarak Gürsel abi'nin dedikleri çok doğru..Her markada kırılma söz konusu olabiliyor. Ülkemizdeki tüm markalarda bolca var,fiskos gazetesi non-stop çalışıyor.
Biz tüketiciler olarak direk distribütör ve kalifiye elemanlı firmaların mallarını tercih etmeliyiz. Cannondale marka olarak ürünlerinin arkasında duranlardan biri olmasıyla tercihlerimin içine girmişti. 1,5 senedir Taurine ile 3.500-4.000 km gittim,yarışlarda da kullanıyorum,daha maşaya ayar bile yaptırmadım.Kimi markalar gibi saat bakımı yok,fox gibi sektörün en iyilerinden biri ile çalışması da iyi bir nokta. Şu kadarlık lefty tecrübeme göre Simon'ı cidden çok merak ediyorum.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
simon ile uçmuşlar. buna benzer teknoloji formula yarışlarında var. yol yağıştan ıslanınca arabanın süspansiyon ve motor ayarını kuleden uzak kumanda ile değiştiriyorlar. Herhalde bisiklete sensörler yerleştirip zemine göre süspansiyon ayarı yaptıracaklar. Cannondale'i eleştiren kişiler bence tekrar düşünmeliler. cannodale Bisiklet satmak için teknoloji geliştiriyor. bu bisiklete binenlerin yararına. Bence endüstrinin ana eleştirisi tayvandaki bir elin parmağını geçmeyen tedarikçilerden parça toplayıp boyayıp boyayıp aynı malı farklı isimlerde farklı fiyatlara yutturan pahallı markalara yönelik olmalı.
 

sonEr´´

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Ağustos 2009
Mesaj
2.299
Tepki
1.421
Şehir
İstanbul/Esenler
Bisiklet
Salcano
cok seksi duruyor ;D paylasım ıcın tesekkurler..
 

S. YILDIRIM

Daimi Üye
Kayıt
7 Ağustos 2009
Mesaj
202
Tepki
213
Şehir
Asker // Erzinan // Ordu Evi..
@Bora Alben

görüldüğü gibi pek fazla fark yok ama neden bu kadar ağırlık var?
 

Bora

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ocak 2005
Mesaj
893
Tepki
1.432
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Focus
Sanirim 7.5kg'lik team modelinden bahsetmissin.. Extra fark, RR lastikler(ic-dis), tubeless jant seti, fsa aynakol, frenler, komple cekis sistemi, sele ve gidondan geliyor:)
En buyuk fark ise tekerler ve aynakoldan geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Efrahim ÖZCAN

Konuralp Erdil

Aktif Üye
Kayıt
6 Şubat 2010
Mesaj
136
Tepki
53
Şehir
Eskişehir
Bu bisikletin gerçek ağırlığı 8,5 9 kg civarında, bizim buradaki bir bisikletçiye gelmişti tartılırken şahit oldum.
 

memocy

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Eylül 2004
Mesaj
962
Tepki
714
Şehir
ANKARA
@Konuralp Erdil

her flash aynı kadro ve komponentten yapılmıyor.. benim gördüğüm 8 kg altında idi..