Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

2009 Mavic Crosmax Slr

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Fırat Ayanyan tarafından paylaşıldı.

  1. Fırat Ayanyan

    Fırat Ayanyan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    617
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy/İstanbul
    Seviye:
    Selamlar ...
    Yaklaşık 1 ay önce 2009 slr sahibi oldum.Sanki 2008 ler daha akıcı ve esnemez gibime geldi.Yeni jantımla ayağa kalkıp yokuş tırmanırken ön teker resmen feryat ediyor.Cl ve slr ların çıt çıt öttüğünü biliyordum ama benimkinde ayır bi ses var fiske vurmuş gibi ötüyor. :D Eski 2008lere büyülenmiştim sanki rayın üzerinde gider gibi bir his veriyordu.2009lar sanki 2008 lerin gölgesinde kalmış gibi.Hislerimde tabiki yanılıyor olabilirim.Sizler yeni ve eski slr jantlar hakkında ne düşünüyorsunuz ?
     
  2. hknbykl

    hknbykl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Eylül 2007
    Mesajlar:
    249
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    IZMIR
    Seviye:
    Bende eski siyah çemberli slr lardan 1.5 sene kullandım ama hafiflik dışında bir artısını göremedim söylediğiniz gibi bazen yokuş çıkarken çıt çıt ötüyordu.Tel başının akort ederken kırılıp çemberin içinde kalması nedeniyle Corsmax st 'ye geçtim iyi ki de geçmişim akıcılığı ve esnemezliği de çok fark edilir şekilde arttı adete taş gibi hissi veriyor biraz ağır ama zamanla alışıyorsunuz.Yeni model slr daha özellikli diyorlar sadece çember farklı sesin de ordan geleceğini zannetmem.Ayrıca bu maviclerde arka sette body'nin içindeki conta belli bir zamandan sonra inceliyor ve titreşimli inişlerde hiç pedal çevirmeden body'nin içinden car car ses geliyor çare si body'yi değiştirmek o da zor ;uygun body'yi bulana kadar uğraşıyorsunuz.Bu body'yi açarsanız içine mineral yağ koymak gerekiyormuş eger farklı yağ koyarsanız conta daha çabuk eriyormuş.Sonuç Mavic setler güzel hafif ama benim yaşadıgım türden handikapları da var.Tel başlarına dikkat; arka body'ye dikkat! Bunun dışında slr setler güzel setler hızlanması çok iyi.Ama bisikleti daha çok zorlayacağım özellikle inişlerde diyorsanız crosmax st daha mantıklı.Cember genişliği daha fazla olduğu için lastiğin dönüşlerde yol tutuşu daha iyi!
    Sonuç Yeni modelin eskisinden tek farkı çemberleri onun da esnemezliği daha iyi...(SLR 'ın çemberleri taş gibi bizzat çekiçle test ettik)
    O yüzden sizden gelen ses başka birşey olabilir...Çember ya da set ağırlaştıkça daha akıcı hissediliyor.Eskisiyle yenisi arasındaki fark budur sanırım.Yeni setler daha komplex ve hafif çemberli. Yarış amaçlı kulanılmayacaksa crosmax ST daha uygun bir seçim olur.
     
  3. Ahmet Göker Derya

    Ahmet Göker Derya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Ekim 2007
    Mesajlar:
    449
    Beğeniler:
    478
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Yukarıdakiler dışında söylediğiniz tüm bilgiler doğru. Yakında mavic crossmax serisi göbeklerin bakımı hakkında detaylı fotoğraflarla hazırlanmış bir konu ekleyeceğim foruma.
    2009 ve sonrası SLR setlerin çemberleri,ön göbekleri ve arka taraftaki non-drive side yani disk tarafındaki telleri öncekilerden farklı. Çemberler side milling sayesinde 370gr'a indirildiler. Arka disk tarafındaki teller 2 defa dipçiklendi. Ön göbek de artık takıp çıkarılabilen bir aparat ile sokma mil uyumlu hale getirildi. Ancak ön göbeğin ağırlığı büyüyen ebatlarından ötürü arttı ve çember ile tellerin hafifletilme miktarına denk bir artış oldu bu. Setin toplam ağırlığı değişmedi:1520gr. Toplam ağırlık değişmese de çemberlerin hafiflemesi ile SLR artık biraz daha atak bir set.
     
    d.berkay ve Fırat Ayanyan bunu beğendi.