2008 Sedona ve Diğer Yenilikler

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Arkadaşlar merhaba. Çoğunuzun bildiği gibi bu Cumartesi günü Aslı Bisiklet bir bayii toplantısı (2008 Sedona Tanıtımı) düzenledi. Sağolsunlar sizlere bu güzel haberleri vermemiz için bizleri de davet ettiler. Tabi ki geri çevirmedik ve 2008'de bisiklet sevenleri bekleyen gelişmelerin Aslı Bisiklet cephesini sizler için izledik. Buyrun tadını çıkartın. Toplantı da ilk anlatılan konu 2008 model Sedona'ların karar verme aşamalarıydı. Bu yılki modeller tamamiyle sedona.com.tr adresinde bizlerin doldurduğu anketlerin sonuçları baz alınarak hazırlanmışlar. Kadro boyları, yeni modeller, renkler vs... Ayrıca bisikletlerde kullanılan amortisörler (kimi modellerde gidon-boğaz takımları, jant çemberleri de) bisikletlerin renkleri ile en iyi uyumu yakalamak için birebir aynı renk kodları kullanılarak ürettirilmişler. Bunun için SR Suntour (Amoeba ve Alex Rims) ile ortak bir çalışma içine girilmiş ki bu da daha iyi ürünler için verilen çabayı gözler önüne seriyor.

Ürünlerden öncelikle Sedona'dan başlayalım;

XS 2 Carbon
Bu modelde bu sene kadro bazında bir değişiklik yok. Ancak donanım güncellemesine gidilmiş. 2008 XT parçalar, 2008 Shadow XTR arka attırıcı ilk göze çarpanlar (ki Shadow XTR arka vitesin karbon bacaklı olduğunu da eklemek gerek). Bisikletin toplam ağırlığı ise pedalları dahil 11,2 kg (tartılmış ağırlık).

991 Scandium
Bu model de kadrosu korunarak güncellenmiş. 2008 Shadow XT arka vites, XT vites kollarına sahip. Deore göbekler, LX frenler ve Axon maşa (havalı RLD modeli) genel donanım seviyesini nispeten düşürmekle beraber fiyatı da aşağı çekerek modeli yüksek donanım seviyesinde daha ulaşılabilir kılıyor. 991'in pedalları dahil ağırlığı 10,83 kg (tartılmış ağırlık). Yeni Alex çemberlerin tasarımları da oldukça çarpıcı.

781
İşte yepyeni bir model. Sade ve kaliteli tasarımı, bembeyaz donanımı ile tam çamura girilecek bir bisiklet. Deore donanıma sahip bu bisiklette arka vites ve vites kolları 2008 XT kullanılmış. Beyaz Axon amortisör ve Amoeba Scud'un yeni seri beyaz gidon-boğaz seti çok şık. Hidrolik frenler de Shimano 485 serisi.

Bu bisikletin kadrosu 761 ile aynı, yaklaşık olarak ağırlığı 1500 gr deniyor, aslında üretici 1480 gr gibi bir ağırlık verse de biraz daha ağır olma ihtimali (malum seri üretim halleri) nedeniyle 1500 gr demeyi tercih ediyorlar. Kadro sadece disk fren ile uyumlu olarak üretiliyor.
Ayrıca geometrisinde çok farklı bir yeniliğe gidilmiş. Öyle ki bu kadro önden amortisörlü bir kadro (hardtail ve XC tarzı biniş için) olmasına rağmen 120 mm.ye kadar amortisör destekliyor. Üreticinin önerisi 100-120 mm mesafeli amortisör kullanmaktan yana. Bu mesafede (120 mm) bir amortisörü herhangi bir XC kadrosuna taktığınızda açılarının bozulduğunu, kontrolün kaybolduğunu rahatlıkla gözlemleyebilirsiniz. Ancak 761 ve 781 bu yıl bunun için özel olarak tasarlanmış. Tabi Fox'un da bu sene F32 serisi amortisörlerine 120 mm.lik bir modeli eklediğini de söylemeyi unutmayalım. 781'in toplam ağırlığı ise 11,63 kg (pedallı ve tartılmış ağırlık)

761
İşte seride görsel olarak benim favorilerimden birisi. 761'in tüm donanımı (V fren ile) Deore kullanılmış, arka vitesi ise LX. Yine beyaz gidon ve gidon boğazı burada da dikkat çekiyor. Kadrosu bir büyük abisi olan 781 ile teknik olarak aynı, sadece V fren pivotu içeriyor. Yani bu kadroda da 100 mm veya 120 mm amortisör tercih etmek doğru olacak. Bisiklet olarak ağırlığı ise (Ağır amortisörü ve lastiklerine rağmen) 11,28 kg olarak veriliyor (tartılmış ağırlık).

751
751, başlangıç/orta sınıf bir MTB. Beyaz - Mavi ve Kırmızı - Siyah olmak üzere 2 renk seçeneği ile sunuluyor. Kaliteli bir görüntüye sahip kadronun ağırlığı yaklaşık olarak 1600 gr. Donanım olarak vites ekipmanları Alivio, hazne ve fren ekipmanları ise Acera olarak tercih edilmiş. Lock Out'lu XCM amortisör bu seviye için oldukça yeterli. 751'i mekanik disk frenli ve V frenli olarak satın alabiliyorsunuz. Her iki renginde de bu opsiyon mevcut. Ayrıca disk frenli modelin kadrosunun V fren pivotu barındırmadığını da eklemek gerek. 751'in mekanik disk frenli versiyonu 13,8 kg olarak ölçülmüş, V fren düşünen arkadaşların biraz daha ağırlık tasarrufu yapacağına şüphe yok (pedallar dahil ağırlık).

711
Başlangıç seviyesine geldiğimizde 711 modelini görüyoruz. Hatırlarsanız önceki yıllarda her yerimiz mat siyah bisiklet olmuştu. Bu yıl ise Sedona ailesindeki tek mat bisiklet 711. Ayrıca beyaz olarak da satın alınabiliyor. En geniş kadro boyu seçeneği (Borla ile beraber) 711'de var. 14" 16" 18" ve 20" olarak 711'i satın almak mümkün. 711'de donanım olarak Altus ve Acera ekipmanlar tercih edilmiş. DC-19 jant çemberleri ve Lock Out özellikle XCM amortisör de bu seviye için oldukça iyi. Ayrıca mekanik disk fren veya V fren opsiyonu da mevcut. Bu bisikletin mekanik diskli versiyonu 14,92 kg olarak ölçülmüş. V frenli versiyonun yine daha hafif olacağını ve ağırlığın pedallı ölçülmüş ağırlık olduğunu hatırlatalım.

Borla
Geçen yılın en çok satan Sedona modeli (ki bu aslında fiyat aralığı ile ilgili bir durum) bu yıl yepyeni bir bisiklet olarak karşımıza çıkıyor. Borla, çok daha sade ve şık tasarımı ve 3 renk seçeneği ile bu sene MTB'ye yeni giriş yapan arkadaşlarımız için hazırlanmış. Siyah, kırmızı ve mavi olarak satın alınabilecek olan Borla hem şık hem de ekonomik bir model. Borla'yı 14" 16" 18" ve 20" olarak satın almak mümkün. Borla'nın ise ağırlığı 14,38 kg olarak ölçülmüş.

Borlady
İşte bir 2008 yeniliği daha. Borla'nın kız kardeşi Borlady artık Sedona ailesinde. Ülkemiz bayanlarına uygun olarak 14" ve 16" kadro boylarına sahip olan bu model giriş seviyesi bir donanım, beyaz renk ve bayanlar için ilgi çekici bir tasarım ile sunuluyor.

311 & 311 Lady
311 bilindiği gibi Sedona'nın şehir bisikleti modeli. Bu yıl görsel tasarımı dışında belki de en güzel değişiklik amortisörünün kaldırılıp yerine sabit maşa konulmuş olması. Çünkü bu tip bisiklet kullanan sürücülerin büyük çoğunluğu sabit maşa talep ediyorlar ancak bulmakta sıkıntı çekiyorlardı. Şimdi ise bisikletlerinin orjinali sabit maşalı... Tabi ki oversize olduğu için istenildiğinde yine amortisörlü sisteme geçmek mümkün. Çamurlukların da kaldırıldığı (ki bu yine müşteri beklenti ve istekleri doğrultusunda yapılmış bir değişiklik) 311'de amortisör de bir opsiyon olduğu için fiyatın düşeceği alınan duyumlar arasında.

411
Haberin bu kısmı ise en çok yol bisikletine meraklı arkadaşları sevindirecek. Çünkü 411 bir yol bisikleti. 7005 aluminyum kadro ve maşaya sahip, tüm donanımı Tiagra olan bir bisiklet. Shimano R-500 jant seti ile giriş seviyesinin biraz daha üzerinde olan model bu iş için çok yüksek bütçeler ayıramayan veya ayırmak istemeyen arkadaşlar için güzel bir tercih. Bisiklet 50 cm ve 53 cm ölçülerinde üretilmiş. Renk kombinasyonu biraz dikkat çekici :) Ancak lastik renginin bir opsiyon olarak sunulabileceğini de belirtelim. Son olarak bu bisikletin de ağırlığı pedalsız olarak 9,35 kg gelmiş ki tüm kadronun ve maşanın 7005 aluminyum olduğunu, bisikletin üzerinde hiç karbon parça olmadığını düşünürsek bu ağırlık oldukça tatminkar.

X-11
İşte zıplatan haber, DirtJump bisikleti; X-11
13" kadroya sahip olan bu modelin açıları ve kadro sağlamlığı Street ve DJ kullanımı için ayarlanmış. Koyu renk kadro çok sade dizayn edilmiş ancak bir o kadar da çarpıcı detaylara sahip. Alivio-Acera donanıma sahip, ayna kol olarak Sr Suntour Duro (tek yaprak), lastik olarak Ritchey Motorader ve maşa olarak da SR Suntour Duro DJ D kullanılmış. Üretici firma, kadronun alt borusunu neredeyse tamamiyle boş bıraktıklarını çünkü bu tarz bisikletlere sahip kullanıcıların bisikletlerinin özelleştirmek (custom) istediklerini, onlara yazılar, stickerlar için alan bırakmak istediklerini söylüyor.

Bir de Sedona'nın 2008'de çocuk modelleri olacağını öğrendik. Ancak onlar henüz görücüye çıkmış değiller. Bisikletler bu kadar, ancak tüm haberler bunlardan ibaret değil. Zaten Aslı Bisiklet'in DT Swiss, SIDI, Sr Suntour, Alex Rims, Sigma, Schwalbe gibi markaların da dist. firması olduğunu biliyoruz. Onlar 2008'de yine aynı şekilde devam edecekler. (Bu arada aklıma gelmişken söyleyeyim, SR Suntour yılda 5 milyon amortisör üretiyormuş :))

Yeniliklere devam edecek olursak; Limar artık Türkiye'de. Dünyanın en hafif kaskını bu yıl seri üretime geçiren markayı artık ülkemizde de bulabileceğiz. Limar'ın bu yeni modeli sadece ve sadece 180 gr! (medium). Hafiflik meraklılarına bir haber ve Schwalbe'den, Furious Fred (önceki adı Fast Fred'di ve hafiften bir Fast & Furious havası verilmiş) de ülkemizde satışa sunulacak. Bu lastik sadece 300 gr! (MTB lastiği olduğunu belirtmeye gerek var mı?)

Alex Rims'ten de bir haber var. Eskiden jant çemberlerine geçme sistem kullanan firma, artık tüm diğer büyük üreticiler gibi kaynaklı birleşim sistemine geçmiş ki bu da daha dengeli ve daha sağlam çemberler anlamına geliyor.

FSA (Full Speed Ahead) de artık ülkemizde. Aslı Bisiklet FSA'nın da dist. firması olarak biz bisikletçilerin yüzünü güldürmeyi başardı :). Karbon parçaları ile çokça firmanın üst model bisikletlerinde tercih ettiği marka ile birlikte ülkemizde kadro donanımı açısından iyice geniş bir yelpaze oluştu dersek yalan olmaz sanırım.

KMC bilindiği gibi dünyanın en büyük endüstriyel zincir üreten firmalarından biri. Çoğu Weight Weenie arkadaşımın hayalini kurduğu X9 SL zincir ile beraber diğer tüm modelleri artık ülkemizde bulmak mümkün olacak. Lafı geçmişken söyleyelim, X9 SL 230 gr'ın altında bir ağırlığa sahip.

DaBomb: Belki de en "bomba" yenilik ise FR, DJ ve DH tipi bisikletlerde Kona, Yeti gibi iddialı bir yere sahip olan DaBomb markasının da artık Türkiye'ye ithal edilecek olması. Bu tarz binişler forumda da gördüğümüz üzere her geçen gün daha da dikkat çekiyor ve daha da talep ediliyor. Sedona'nın yeni bir DJ modeli ile beraber böyle bir markanın da dist. haberini almak bizim için sevindirici.

SMS Santini: Bir İtalyan firması olan SMS Santini'nin formaları da artık Türkiye'de. Üstelik sadece düz formalar değil! Artık kendi tasarımınızı yaparak (ister hazır kalıplar üzerine, ister en baştan) sipariş verebilecek ve hayalinizdeki formaya 60 gün içerisinde sahip olabileceksiniz. Yani yerel grupların, yerel takımların ve hatta bireysel binici arkadaşların da %100 kendilerine ait bir forma takımına sahip olmamaları için hiç bir neden yok.

Dahon: Katlanır bisiklet konusunda dünyanın belki de en iyi firması olan Dahon'nun da ürünleri geliyor. Dahon markalı bisikletlerden ECO 2, Speed D7 ve Mu P8 olmak üzere 3 ayrı model geliyor. Bu modellerden 2'si Cro-Moly iken birisi Aluminyum ve ağırlığı sadece 11.1 kg. Bisikletlerin katlanma süreleri ise çok ilginç; 15 sn! Bisikleti katladığınızda 26" bir teker kadar ufalıyor ve kendi orjinal çantasına koyup yanınızda taşıyabiliyorsunuz. Çok enteresandır, aluminyum olan üst modelin sele borusu gerektiğinde bir pompaya dönüşebiliyor. Toplantı esnasında bu bisikletlerden herhangi bir örnek henüz Türkiye'ye ulaşmamıştı. Fakat satışının Nisan ayında başlayacağını söyleyebiliriz.

BeOne: BeOne marka BMX'ler de geçen yıl olduğu gibi ithal edilmeye devam edilecekler.

Merida: Merida'dan da bolca model bu yıl patika ve yollarda görebileceğiz. Evet, Merida'nın 2 ayrı yol modeli (Sora'lu ve Tiagra+Karbon maşalı) de bu sene ithal ediliyor. Yapılan açıklamada ise Merida ile ilgili asıl yatırımın 2009 senesinde olacağı yönünde.
 
Scudo

Önder Özdoğan

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Mayıs 2005
Mesaj
2.276
Tepki
1.167
Eline sağlık Halilim,bilgilendirme için teşekkürler.

Sedona 2008 hızlı girmiş,gayet sağlıklı ve güzel modeller görüyorum.İyi çalışma yapmışlar değerlendirmeleri göz ardı etmemişler.

411 modelini beğendim..:) yol bisikleti kullanabilirim ..:);)
 
  • Beğen
Tepkiler: Eşref Canbaz

Mert Bağcılar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ağustos 2007
Mesaj
1.789
Tepki
1.214
Şehir
Eyüp, İstanbul
Bisiklet
Cannondale
Bunlayy şüpeyyy!!!...


Çok saol Halil Abi,ellerin dert görmesin.
 

cakhiy

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Haziran 2007
Mesaj
525
Tepki
200
Şehir
istanbul/fatih
bence sedona sd761 mükemmel olmuş tabiki benim asıl isteiğim x11 i görmekti çok başarılı bir modele benziyor.(alıcam gibi):D ancak daha detaylı bilgiler ne zman verilcek .yani tam olarka hangi parçalr kullanılıldığı.teşekkürler halil abi ellerin dert görmesin:D@HaliliOzturk bunu yeni gördüm buda benim gibi bir çok üyeyi sevindircek. yeni seçneklerimiz arttı.
 
  • Beğen
Tepkiler: gabalı

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
x11 gerçekten beklediğimize değen bir bisiklet,hatta çoğu parçası benim beklentilerimin de üzerinde,eminim ki fiyatında da aynı olumlu yorumları yapabileceğiz:)
Halil abi acaba x11'de kullanılan jantın modelinin ne olduğu hakkında bilgin var mı?
 

Berkay Benli

Daimi Üye
Kayıt
30 Ocak 2007
Mesaj
336
Tepki
235
Şehir
İstanbul
Halil Abi gerçkten ellerine sağlık. Baya hızlı davranmışsın ben daha fotoğrafları bilgisayarıma katarma fırsatı bile bulamadım:)
 

matrixod

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2007
Mesaj
1.779
Tepki
1.088
Şehir
İzmir
İsim
Ouz
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Diğer
Fotolar için saol Halil.
Orda olmayı isterdim fakat önceden bi hazırlık yapamadık.
Her ne kadar orda olmanın yerini tutmasa da fotolara bakmak zevkliydi.
 

A.Bülent Yamaner

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Şubat 2005
Mesaj
1.173
Tepki
309
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Scott
Halil cim ellerine sağlık,
çok yararlı ve bilgilendirici bir yazı hazırlamışsın.
Bu forum un bilgilendirme açısından zenginleşmesine yaptığın katkılardan
dolayı ayrıca teşekkür ederim.

A.Bülent Yamaner
 

Kir-pi

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Aralık 2007
Mesaj
819
Tepki
229
Şehir
ANKARA-ESKİŞEHİR
Bisiklet
Cube
Fiyatlar bellimi? acaba 761i almayı düşünüyordum ve bunu görünce kesin karar verdim.Ama aklıma takılan 1 şey var.eskiden axon d-rl vardı.şimdikinde xcr hangisi daha iyidir.
 

Sinto

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Temmuz 2006
Mesaj
2.686
Tepki
2.052
Halil abi teşekkürler güzel bir inceleme olmuş ilerleyen günlerde konun sedona bölümüne sabitlenmesini talep ediyorum :)
 

maxicef

Daimi Üye
Kayıt
9 Aralık 2007
Mesaj
244
Tepki
219
Şehir
Kayseri Bi orada Bi burada Temmuzda Türkiy
renk cümbüşü maşallah :) teşekkürler Halil abi aydınlattığın için
 

cihan aksoy

Hayallerini erteleme
Kayıt
13 Eylül 2004
Mesaj
265
Tepki
446
Şehir
Çanakkale ve İstanbul
İsim
Cihan Aksoy
Başlangıç
1970—71
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bence de teşekkürler SEDONA..
SD 761 de aynı ağırlıkta kadro kullanıldığına göre amortisör ağırlığında da çok fark olmamasına rağmen ve componentler de yaklaşık olarak aynı iken nasıl oluyor da 2007 ile 2008 arasında bu kadar büyük ağırlık farkı olabildi?
 

latif kavak

Daimi Üye
Kayıt
1 Mart 2007
Mesaj
398
Tepki
102
Şehir
adana
ben sedona karbon almayo dusunuyorum.. garantı varmı yanı kulanıcı hatası dıısnda garantıye gırıyormu catlama kırılma vs.. bılgı verırsenınz sevınırm
 

Kir-pi

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Aralık 2007
Mesaj
819
Tepki
229
Şehir
ANKARA-ESKİŞEHİR
Bisiklet
Cube
@cihan aksoy

Kullanılan dış lastikler ve iç lastikler farklı olabilir.
 

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.323
Şehir
Kadıköy, İstanbul
Halil ellerine sağlık.
Bu Sedona'lar benim gözüme girmeye başladı valla.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru