Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

2006dan Bu Yana Bisikletim Harbi Ögrenci işi :-) ( Sürekli Güncellenecek )

Konu, 'Bisikletlerimizin Fotoğrafları' kısmında Mert Kabtan tarafından paylaşıldı.

  1. Mert Kabtan

    Mert Kabtan Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.439
    Beğeniler:
    1.583
    Şehir:
    Ankara/Yenimahalle
    Seviye:
    Sene 2006 Sedonaların Yayılmaya Başladıgı zamanlar ben 15 yasındaydım ve bunlara hastaydım yalvar yakar Sedona Scudbike toplatabildim.
    Kompanentler ise şöyleydi ;
    Kadro : Sedona Scud Çelik :rolleyes:
    Maşa : Xcm Sr Sontour
    Vites Grubu : Acera
    Fren Grubu : Shımanonun düz bir modeliydi
    Jantlar : Alexrims Ace-19
    Lastikler : Cst General Style

    Başlangıc için hiçde fena sayılmazdı:eek: Malesef Resimlerini Bulamadım

    Bisikletimi alalı bir ay olmuştu Yokuş Aşagı elimi bırakarak Sürüyordum ve çok kötü bir kaza geçirdim ve 2007 Yazına kadar binmedim çünkü o kaza sürekli Gözümün önünden gitmedi Daha sonra Biraz boya ve tamir başladım tekrar binmeye

    O bisikletten bir kaç resim ;
    [​IMG]
    [​IMG]


    Daha Sonra Bu kadroda cizikler arttı ve mat siyahtan sonra beyaz hastalıgı basladı.. Ve Kendim Boyadıgım Kendim Stickerlerını Yaptıgım Beyaz Anka Kadroya geçtim

    [​IMG]
    [​IMG]

    Sonrada Malzemeler Değişmeye Başladı

    Arka aktarıcı : Acera --->Alivio
    Ön aktarıcı : Acera --->Alivio
    Aynakol : Acera ---> Alivio

    Derken bir bakmışsın orta göbek değişmesi gerekiyor ama yuva ölmüş :D

    Anlaşılan Kadro Zamanı Gelmiş Dedim

    Hem Dayanıklı Hemde Ucuz olan Bir Secim yapmam gerekiyordu

    Bende Geotech Expert Aldım Ve Axon Maşa

    Kadro : Geotech Expert
    Maşa : Axon Sr-l
    Vites Sistemi : Alivio 2008
    Fren Sistemi : Deore 2008
    Aynakol : FSA
    Jantlar : Alexrims Acera Göbekli
    Lastikler :Cst General Style

    Toplam Agırlık : 13.25kg

    Ve resimler ;

    [​IMG]
    [​IMG]

    Maxxis Detonator Lastiklerimde Geldi

    [​IMG]

    İşte Bu da Benim Hayat Hikayem
    Yeni Resimler Yarın
     
  2. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    bana gönderme olmuş galiba öğrenci imkanı falan :D,lastiklerin eline ulaşmasına sevindim.İşini bayağı kolaylaştırıcaktır.
     
    Mert Kabtan bunu beğendi.
  3. İbrahimBAKAN

    İbrahimBAKAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Kasım 2007
    Mesajlar:
    665
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    İstanbul/Mecidiyeköy
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Önder abiye katılıyorum.Başlığa bi baktım.Bu yazı Önder abiye dedim :D Hayırlı olsun.
    Yanlız o sedona scud kadrodaki kadro boğazı nasıl öyle?şaştım resmi görünce. :D
     
    Mert Kabtan ve Önder Tarım bunu beğendi.
  4. Mert Kabtan

    Mert Kabtan Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.439
    Beğeniler:
    1.583
    Şehir:
    Ankara/Yenimahalle
    Seviye:
    saplama bogazdı o :rolleyes:
     
  5. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    hemen çamura bulamışın lastiklerimi :D güle güle kullan güzel durmuş.
     
    Mert Kabtan bunu beğendi.
  6. Mert Kabtan

    Mert Kabtan Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.439
    Beğeniler:
    1.583
    Şehir:
    Ankara/Yenimahalle
    Seviye:
    Vee ilk güncellemeler !

    1.Axon Lock Out İptali 256 Gr Kazanıldı !:cool:
    2.Maxxis Detonator Dış Lastikler ve Maxxis Welter Weight iç lastikler
    3.Aynakol 2 yapraga düşürüldü
    4.Elcekler Söküldü Bant Sarıldı

    Veee son agırlık 1300grlık aynakola ragmen benim için hayal olan 11.8kg :rolleyes:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. Sefa Yıldız

    Sefa Yıldız Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.733
    Beğeniler:
    1.713
    Şehir:
    Florya
    Seviye:
    Neden Böyle birşey Yapma gereği duyuyorsun desem ?
    Yarışa giriyor musun ?
    Hafifletmeye çalısıyorsun ?
    Yada ne bileyim Lock out u söküp 200 gr hafiflettin bir farkı var mı ?
    En önemlisi Bisikletinde sorun cıkmasın Elçik cıkartıp bant yapmıssın biraz mantıksız geldi nedense 50-100 gr için :S
     
    Şerif Şentürk ve Mert Kabtan bunu beğendi.
  8. Sefa Yıldız

    Sefa Yıldız Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.733
    Beğeniler:
    1.713
    Şehir:
    Florya
    Seviye:
    Aynımı ney :D Güle güle kullan arkadaşım Azmin sonu diyorum ama sen durmadan değişiklik yapıyosun Hadi bakalım Hayırlısı..Yakından takip ediyoruz Ailecek izliyoruz seni :D
    [​IMG]
     
    Mert Kabtan bunu beğendi.
  9. Mert Kabtan

    Mert Kabtan Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.439
    Beğeniler:
    1.583
    Şehir:
    Ankara/Yenimahalle
    Seviye:
    Bisikletim Yenilik yapmak hoşuma gidiyor
    Bisikletimi hazırlıyorum:rolleyes:
    Evet
    Lock out kolu kırılmıştı yenisi 50 ytl :eek: birde maşa havalı oldugu için 120 psi hava ile kullanıyorum lock out a gerek kalmıyor ve calısması deişti
    Silikon elcekler vardı rahatsız ediyordu bantda gözüme değişik geldi yaptım
     
  10. Mertcan Özmen

    Mertcan Özmen Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2008
    Mesajlar:
    158
    Beğeniler:
    67
    Şehir:
    Ankara/Çayyolu
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    guzel bisikletler gercekten....
     
    Mert Kabtan bunu beğendi.
  11. Ahmet Göker Derya

    Ahmet Göker Derya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Ekim 2007
    Mesajlar:
    449
    Beğeniler:
    478
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Lock out özelliğini sağlayan nitrojen kartuşu iptal edildiğinde maşa çok daha hassas çalışmaya başlıyor. Çünkü o kartuş maşanın sıkışması sırasında belli bir direnç yaratıyor(compression),aynı direnci maşanın sıkıştıktan sonra geri açılması sırasında da gösteriyor(rebound). Yani bu kartuş maşanın sönümleme elemanıdır. Bu kartuş iptal edildiğinde ise maşa daha hassas çalışırken rebound.u hızlanmış oluyor. Tabi rebound.un hızlı olması kimilerine göre daha iyi kimilerine göre daha kötü daha doğrusu yerine göre. Mert'in amacı maşanın daha hassas çalışması idi;rebound.un hızlı olması onun için bir sorun teşkil etmediği için lock out iptal edilmiştir.
     
    Sefa Yıldız ve Mert Kabtan bunu beğendi.
  12. Mert Kabtan

    Mert Kabtan Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.439
    Beğeniler:
    1.583
    Şehir:
    Ankara/Yenimahalle
    Seviye:
    Teşekkür abi emeğine saglık
     
    Ahmet Göker Derya bunu beğendi.
  13. Sefa Yıldız

    Sefa Yıldız Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.733
    Beğeniler:
    1.713
    Şehir:
    Florya
    Seviye:
    Vallahi mertcim diyecek birşeyim yok arkadaş acıklamayı yapmıs bızı aydınlatmış teşekkur ederim burdan ona
    (Aynakolu Neden 3'den 2'ye düşürme gereği gördün ? )
    Maşadan lock out u daha hızlı daha iyi performan alabilmek için söküyosunda ayna koldan 3 üncü yapragı niye söküyosun ben onu anlamadım ?
     
  14. Mert Kabtan

    Mert Kabtan Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.439
    Beğeniler:
    1.583
    Şehir:
    Ankara/Yenimahalle
    Seviye:
    Arazide daha hiç kullandıgım olmadı :) zaten ön aktarıcım 8li aynakolum 9 lu oldugu için bir uyumsuzluk vardı careyi en ucuz yoldan böyle buldum
     
  15. Sefa Yıldız

    Sefa Yıldız Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.733
    Beğeniler:
    1.713
    Şehir:
    Florya
    Seviye:
    Hayırlı olsun diyorum ne yapalım ;)
    Biraz para biriktirsen sende bizim gibi dişini sıksan Alivio'dan Ön arka Ve Vitesleri taş çatlasın 100 ytl 1 ayda biriktirsen 2 el olarak temiz parçalar bulabilirdin :)
    ön arka attırıcı olsun olsunda 2 el temiz kullanılmış 50 lira olsun 2 si' Vites kolarını deore yapar 9 lu sısteme geçerdin diye umuyorum ama sen parçalama ve hafifletme yöntemini seçmişsin neyse konuna laf çogunlugu yapmak istemem..

    Ayagından Pedal Gönlünden bisiklet Sevgisi Bitmesin :in:
     
    Mert Kabtan bunu beğendi.
  16. Mert Kabtan

    Mert Kabtan Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.439
    Beğeniler:
    1.583
    Şehir:
    Ankara/Yenimahalle
    Seviye:
    9lu sisteme gececegim yaza dogru
     
  17. Mert Kabtan

    Mert Kabtan Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.439
    Beğeniler:
    1.583
    Şehir:
    Ankara/Yenimahalle
    Seviye:
    arka aktarıcı arızadan dolayı değişecek ve ne alacagımda kararsızım ;

    1.Kırılanın aynısı olan alivio almak
    2.Deore almak
    3.Deore xt almak bir daha hep kullanmak

    Fikirlerinizi Bekliyorum
     
  18. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    deore ve üstü modelleri almayı nasıl düşünüyosun? Senin bisiklet 8'li sistem o yüzden alacağın en üst model yine Alivio olur.
     
    Mert Kabtan bunu beğendi.
  19. İbrahimBAKAN

    İbrahimBAKAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Kasım 2007
    Mesajlar:
    665
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    İstanbul/Mecidiyeköy
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Abi ben 9 lu sistemlerin ayarı yapıldığı zaman alt sistemlerdede kullanıldığını duymuştum.Yetkili kişiler açıklarsa iyi olur.Senin sayende öğrenmiş oluruz.
     
    Mert Kabtan bunu beğendi.
  20. Mert Kabtan

    Mert Kabtan Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.439
    Beğeniler:
    1.583
    Şehir:
    Ankara/Yenimahalle
    Seviye:
    altus 6 lı sistemdir 7 li ile kullanılamaz
    alivio 8 li sistemdir 9 lu ile kullanılamaz
    Ama Deore,xt,xtr bunlar ayarları yapıldıgı sürece tüm sistemlerle kullanılabilir