Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Satıldı 2006-2007 xtr arka vites'ler

Konu, 'Yol Bisikleti İlan Arşivi' kısmında İdris ACA tarafından paylaşıldı.

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. İdris ACA

    İdris ACA Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.807
    Beğeniler:
    1.516
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar.
    Elimde bulunan 2007 ve 2006 model xtr arka vites'leri satıyorum.2007 arka vites'i forum'dan bi arkadaştan aldım,ama hiç kullanmadım.2006 olanıda ben kullandım.vites'lerin her ikisindede nokta çizikler mevcut.
    2007 arka vites:m970 ters yay 199 gr:130 ytl.
    2006 arka vites.m960 ters yay 193 gr (modifiye)130 ytl.
    iletişim için özel mesaj yada idrisaca@hotmail.com adresini kullanabilirsiniz.

    2007 arka vites
    [​IMG]


    2006 arka vites

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. heng

    heng Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Aralık 2006
    Mesajlar:
    502
    Beğeniler:
    304
    Şehir:
    ANKARA-Yenimahalle
    Seviye:
    modifiye dedğin nedir idris kardeşim....
     
  3. koraymalkoc

    koraymalkoc Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    425
    Şehir:
    İstanbul/Küçükyalı
    Seviye:
    2006 XTR olanın bacağında delikler açılmış buda hafiflemesine yol açmış.O olmalı.
     
  4. eniskaratut

    eniskaratut Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Ocak 2007
    Mesajlar:
    588
    Beğeniler:
    165
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    delikler açılmış ve makaralardan biri değişmiş
     
  5. Nevzat KÖSEOĞLU

    Nevzat KÖSEOĞLU Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.505
    Beğeniler:
    634
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    İdrİs Abİ 2006 İÇİn KonuŞalim
     
  6. İdris ACA

    İdris ACA Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.807
    Beğeniler:
    1.516
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    selam İsmail,mdoifiye olarak bacaklara ve makaralara yaptığım delikler,yalnız,bu hafifletmek amaçlı değil şekil amaçlıydı.Zira şu anda hafifletmek için modifiye ettiğim 2 adet arka vites'im var biri 155 gr diğeri 149 gr.makaralar orjinal bu arada.
    selamlar
     
  7. sound

    sound Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2007
    Mesajlar:
    312
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    bu alet delik deşik olmus yae ama ben kullanırım ::d
     
  8. heng

    heng Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Aralık 2006
    Mesajlar:
    502
    Beğeniler:
    304
    Şehir:
    ANKARA-Yenimahalle
    Seviye:
    helal olsun be idris kardeşim sana eğer işinde bu kadar profesyonel isen ileride schimanodan teklif alırsan kaçırma derim.....(Not:sölediklerim şaka değil ciddi olarak söylenmiştir....)param olsa kaçırmazdım 2006 xtr'ı ki bu kadar hafifletilmiş.en son 212 gr mını ne duymuştum xtr'ı
     
  9. günay

    günay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Şubat 2007
    Mesajlar:
    812
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Bu şekilde bacak üzerinde delik açmanın ,yanal olarak bacağın mukavemetini düşürdüğü kanısındayım...o kadar verimli bir şey olsa(verimden kasıt;kazanılan gramaja karşılık kaybedilen..? ) Shimano üretim esnasında bacağı delik deşik yapıp o şekilde piyasaya sürerdi...

    kadro borularımızı da delik deşik yapmaya benziyor bence...
     
  10. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    çoğu zaman tartışılan bir konudur bu. yani imalatçıda yığınla okumuş çocuk varken, onlar bunu neden düşünmedi diye....
    Şahsen bu denklemin doğru olmadığını düşünüyorum.
    Bu sadece çoğu değişik alanda faaliyet gösteren firmalardaki teknik ekibin ve/veya o ekibin başında olan mühendisin tutucu veya yenilikçi eğilimlerini ortaya koyuyor.
    Şu anda piyasada KCNC firmasının çok delikli vites makaraları var örneğin.Bunlar Shimano nun (özellikle alt makara) makaralarından daha hafif ve bunları aynen Shimano makaralar gibi uzun yıllar kullanabilirsiniz.
    Zaten Shimano konusunda dünya lideri olduğu için çok yenilikçi değilde biraz daha tutucu davranma "lüksüne" sahip. Ama piyasa her zaman kuralları belirler.
    Yoksa Shimano neden yeni XTR Shadow serisinde yanal bağlantıları sonunda karbon elyaftan yaptı diye bir soru akla geliyor.
    Veya neden sonunda 20lik geçme aks kabul eden bir ön göbek? (ağırlıkla ilgili değil)
    Ve şuna kesinlikle inanıyorum: Shimano sonunda MTB aynakolunda da kompozit malzeme kullanmaya başlayacaktır.

    En az katılacağım noktaysa arka vites aktarıcısı ve kadro denklemi.
    Tamamen farklı güçte momentler sözkonusu.

    Ama kadro yapımında ve özellikle ful süspansiyonlu kadrolarda bazı linklerin bol delikli yapıldığınıda görüyoruz.

    Bu topicteki yegane şüphe: İdris Aca delikleri açarken mukavamet araştırması yaptı mı acaba?
    Yapmış olacağını sanmıyorum. Ama deneme / yanılma metoduda işe yarayabilir.
    Özellikle bu kadar delik açan yani bu konuda deneyimleri olan bir bisikletçiden söz ediyorsak.
     
  11. İdris ACA

    İdris ACA Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.807
    Beğeniler:
    1.516
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Selam günay bacaklardaki 2 şer mm lik ve en genişi 4 mm olan deliklerin mukavemet düşürdüğünü düşünmen bence boş ve gereksiz.
    ben bir parçayı modifiye ederken yada sizin deyiminizle delik açarken her aşamasını kullanarak test ederek deniyorum.
    hafiflik düşünülüyorsa eğer(olabilecek en düşük seviyelerde)sağlamlıktan biraz taviz vermek kaçınılmaz.bunu kimse inkar edemez.
    hafifletmek için modifiye etmiş olabilir diyen arkadaşlar için modifiye edip şu an kullandığım vitesin eski ve yeni hallerdeki resimlerinide eklemek istiyorum.

    m950 xtr arka vites eski hali 204 gr geliyordu.
    [​IMG]

    Yeni hali ile 155 gr (çalışması ve vites geçişlerinden çok memnunum)
    [​IMG]

    burada mukavemet vs tartışması yapmak istemiyorum.
    Selamlar
     
  12. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    idris bu konularda ne yaptığını bilen tam bir üstatdır.eğer dikkatli bir inceleme yapılırsa merkezli(dengeli) bir şekilde modifiye yapıldığı ve nerdeyse bir sanat eseri olduğu görülüyor :in: tabiki alıp almamak size kalmış o ayrı . ;)
     
  13. İdris ACA

    İdris ACA Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.807
    Beğeniler:
    1.516
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    konu güncel selamlar
     
  14. e_komz

    e_komz Aktif Üye

    Kayıt:
    8 Aralık 2007
    Mesajlar:
    114
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    ELAZIĞ
    Seviye:
    bence olaya birazda pazarlama tekniği penceresinden bakalım. shimano kar amacıyla üretim yapan çok büyük bir marka. mevcut teknolojiyle süper light malzemeler yapabilir. ama daha sonra piyasaya yeni modeller sürmekte zorlanır, birini 10'a digerini 100'e satamaz. yani yeni ürünlerinde astronomik fiyatlar talep edemez değil mi!...
    belki de bir sonraki modellerinde bu yöntemi deneyebilir!
     
  15. eniskaratut

    eniskaratut Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Ocak 2007
    Mesajlar:
    588
    Beğeniler:
    165
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    abi kendi yaptığın attırıcıyı satmayı düşünürmüsümn
    çok harika sanki orjinal fabrika çıkışlı bir parça gibi süper bir işçiliği var
     
  16. İdris ACA

    İdris ACA Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.807
    Beğeniler:
    1.516
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Şu an için malsef düşünmüyorum o vitesi kullanıyorum ve üzerinde hala hafiflik çalışmaları sürüyor yaklaşık 120 gr civarlarına kadar inecek vitesin ağırlığı.
    2007 ve 2006 model vitesler için hala güncel.
    selamlar.
     
  17. İdris ACA

    İdris ACA Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.807
    Beğeniler:
    1.516
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Vites'lerin fiyatlarını 120 ytl ye indirdim.
    iyi forumlar.
     
  18. günay

    günay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Şubat 2007
    Mesajlar:
    812
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    selam İdris ,

    gerçekten çok güzel bir çalışma olmuş ....estetik ve farklı bir aktarıcı ortaya çıkarmışınız...emeğe ve estetik değerlere saygı duymak lazım:)

    sanırım beni yanlış anladınız:rolleyes: ben sadece fikrimi söyledim, yani ben o aktarıcının bacağını delmezdim...o şekilde kullanırdım ..ha modifiye yapmak sa bu gösterdiğiniz modifiye gerçekten sanat eseri gibi ..ve üzerinde kayda değer emek harcandığı apaçık ortada...

    öyle ince hesaplara falan girmemizi de mazur görün...malum makine mühendisi olunca böyle şeylere takılmamak elde değil..(ne de olsa bu parçaların hepsi mühendislik ürünü ) en ince detay bile düşünülebiliyor...
     
  19. İdris ACA

    İdris ACA Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.807
    Beğeniler:
    1.516
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Konu güncel
    Selamlar..
     
  20. İdris ACA

    İdris ACA Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.807
    Beğeniler:
    1.516
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Arka vitesler 110 ytl den satılacaktır.
    Selamlar
     
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.