şimdi soykan hocam,
27 vites ile 30 vites arasında en sert ve en yumuşak dişli bakımından fark yok. biliyorsun ki 27 vites bir bisiklette 27 farklı dişli oranı bulunmuyor bir çok oran birbirini tekrar ediyor ya da zincir tam çapraza alınamadığından bazı dişli kombinasyonları zaten kullanılamıyor. aslında 27 vites sana yaklaşık 18-20 farklı kullanılabilir oran veriyor. 30 vites bir bisiklet için de bunlar geçerli. yalnız sana daha fazla kullanılabilir oran veriyor bu sistem. asıl devrim özelliğinde olan ise 2X10 lu 20 vites bisikletler. viteslerin en alt ve en üst kombinasyonları yine çok fark etmezken kullanılabilir farklı vites oranları da diğerlerinden çok geri kalmıyor. buradaki asıl avantaj vitesi çaprazda kullanabilmene imkan tanıması yani boş vites oranlarını kazanman, aynakolun 2'li olması yani daha az ön vitesi kullanıp vites değişim zamanından kazanman (ön vitesin değişimi bilirsin ki arkaya göre daha uzun süren ve güç kaybı yaşatan bir olay) ve bir yaprak daha az yani daha hafif bir aynakolu çevirmen ( bu çok önemli, bisiklet biliyorum diyen bir çok kimsenin aklına gelmez belki ama haraketli parçalardan kazandığın küçük ağırlıklar bile sürüşünü en çok etkileyecek faktörlerden olacaktır).
eğer durumu anladıysan ben de bu işi biraz bilen biri olarak sana marka hikayeleri okumadan bir bisiklet tavsiye edeyim.
cannondale f3
-2x10lu vites
-headshok fatty maşa (bu maşayı bilmiyorsan da özelden sorabilirsin ki apayrı bir alettir)
-bb30 orta yatak sistemi (bu sistem de sana çok daha hafif, esnemez ve akıcı bir orta yatak sunuyor ve pedala güç aktarımı denen şeyin ne demek olduğunu çok daha iyi anlıyorsun)
varsa daha merak ettiğiniz bir şey özelden de sorabilirsin..
hadi iyi araştırmalar
..