Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

2 seferdir iç lastik yarıyorum sebep ne olabilir

Konu, 'Dağ Bisikleti / MTB / Mountain Bike' kısmında Gökhan S. tarafından paylaşıldı.

  1. Gökhan S.

    Gökhan S. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    128
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Merhaba. 45km ye kadar çıkabildiğim toprak-çakıl karışımı dağ inişinde son 2 seferdir yumruk kadar taşa değip arka iç lastiğimi yarıyorum sizce sebep ne olabilir? Lastiğim 26" 2.2 Continental RaceKing ve iç lastiğim de Continental. Bisiklet modeli 2012 Corratec X-Vert Motion

    Benim aklıma gelenler:
    -Jantın bir bölgesinde sorun var ve iç lastiği kesiyor.
    -Continental iç lastik çok ince.
    -Bisikletim hardtrail ve all-mountain bi model almam lazım ki arka teker darbeyi absorbe etsin.

    Böyle bir sorun yaşayan oldu mu?
     
  2. Erkut BALCI

    Erkut BALCI Yeni Üye

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Gelibolu/Çanakkale
    Adı:
    Erkut BALCI
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Jantı kontrol etmeni öneririm.
     
    Gökhan S. bunu beğendi.
  3. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.755
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bende de continental race king 2.2 var, benzer yolda sürüyorum ama henüz lastik patlatmadı hiç. Jantta sorun olması olası...
     
    Gökhan S. bunu beğendi.
  4. Koray06

    Koray06 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Haziran 2012
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    90
    Şehir:
    Ankara-Natoyolu
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Aşırı hava basıncı ve lastik ebadının genişliğini de düşünürsek yumruk kadar taş değil, yumurta kadar taş bile iç lastiği yarmanıza yetebilir. 2 sefer demişsiniz , ikisinde de aynı bölge ya da ilk patlamaya yakın bir bölgede oluştuysa 2. patlak(yarılma) sorun janttan kaynaklanıyordur.
     
    Gökhan S. bunu beğendi.
  5. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Lastigin havasi kac bar?
    Yarigin sekli nasil? Düz cizgi gibi mi , V seklinde , O seklinde, (*) seklinde?
    Yarik nerede? Ic lastigin altinda mi, yan tarafinda mi, üst tarafinda mi, supaba yakin mi?
    Conti Race King' in durumu nasil! Yeni mi? Eski mi?
    Bunlarin cevaplari olmadan kahin olmak lazim!
     
    Gökhan S. bunu beğendi.
  6. Cem AKINCIOGLU

    Cem AKINCIOGLU Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    211
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    bisikletimle yaklaşık 2000 km yol yaptım ve tekeri ben birkez bile patlatmadım fakat gecen gün mahallede arkadasım bisikleti aldı ve parkın etrafında 1 tur attı geldiğinde arka teker patlamıstı sürüs tarzınada bağlı jant da kesen birseyde olabilir dıs lastiğinde bir iğnede
     
    Gökhan S. bunu beğendi.
  7. Gökhan S.

    Gökhan S. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    128
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    lastiğin havası kaç bar bilmiyorum. pompayla basabildiğim kadar.
    yarık düz çizgi şeklinde, jant tarafında siboba 1 karış mesafede,
    Lastik 600 km'de

    Muhtemelen jantımda sorun var ama eğer yoksa bisikletimin sürüş tarzıma uygun olup olmadığı kafamı kurcalıyor.
     
  8. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Jantin üzerindeki banti kontrol edin.(tahminimce yeteri kadar genis degil ve jant delilerini kapatmiyor) Büyük olasilikla ic lastik tel deligine balon yapip patliyor. Berekirse banti degistirin.
     
    Gökhan S. bunu beğendi.
  9. oğuz d.

    oğuz d. Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İst.
    Seviye:
    Mesela dış lastik 3 bar basınca dayanıyordur ama iç lastik 2 bar basınca kadar dayanıklıdır.
    Siz de gider dış lastiğin üzerindeki max 3.0 bar yazısını görüp, "nasıl olsa 3 bara kadar dayanıyor." deyip 2 barın üzerinde basınçlı olacak şekilde hava basarsanız iç lastik patlar gider...
    Ya da bi' süre dayanır fazla basınca sonra da patlayabilir.
    Benim başıma gelen iç lastik patlamalarının ikisi de böyle oldu. Yani fazla hava basmıyorken sorun olmuyordu. Sonra dış lastiğin üzerindeki max 3.0 bar yazısını görüp yaklaşık 3 bara kadar bastım havayı. Sonra 10-15 km bisiklet sürdüm geldim eve. Ertesi gün bisikleti lastiği inmiş bi' şekilde buldum. Oysaki bi' önceki gün yerine koyduğumda sapasağlam duruyordu.
    Sizin de başınıza iç-dış lastiklerin farklı basınca dayanmasından ötürü patlama durumu gelmiş olabilir.
    Bi' de kahretsin ki her dış lastiğin üzerinde dayandığı basınç yazmıyor mesela benim eski iç lastiğin üzerinde herhangi bir yazı yoktu. Yeni aldığım lastikte ise max 4.0 bar yazıyor.
     
    Gökhan S. bunu beğendi.
  10. Cüneyt Y.

    Cüneyt Y. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Ekim 2011
    Mesajlar:
    302
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    istanbul/ataşehir
    Seviye:
    çok sıcak havalarda lastiği sıcaktan soğuğa sokma lastik sıcakken ne lastiğe hava bas nede tahliye et.ve o iç lastikten daha hayır gelmez gibi duruyor yeni bir lastik al ve lastikler ılıkken hava basıncını benzincide ayarla iç lastiin ebadı neyse ve sürüş şeklin neyse ona göre bas.İyi pedallar
     
    Gökhan S. bunu beğendi.
  11. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Eğer yarma dediğiniz şeyde lastikdeki yırtık karşılıklı iki tane yırtılmadan oluşuyorsa biz buna yılan ısırığı deriz.Genelde arka lastikte olur ve kaldırıma taşa vurma gibi şeylerden dolayı meydana gelir.
     
    Gökhan S. bunu beğendi.
  12. Gökhan S.

    Gökhan S. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    128
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    benim de yaşadığım aynen buydu. 40km civarı hızla yumruk büyüklüğünde taşa çarpınca oldu bende de.

    Bugün bisikletimi incelediler ve bu problemin yaşanma sebeplerini şöyle açıkladılar:

    -Continental Raceking 2.2 lastiklerin çakıllı araziye uygun olmamasından dolayı yanaklarının yumuşak olması. Bu yüzden taşa vurunca iç lastiğin lastik ve jant arasında sıkışıp yılan ısırığının oluşması.
    -Lastiklere düşük hava basmış olabileceğim. Bundan sonra Allah ne verdiyse basarım heralde

    Düşündüğüm gibi bisikletin sınırlarını fazla zorlamışım. Yoksa 2 aylık bisiklet daha.

    Bu arada dipnot. Continental RaceKing 2.2 lastiği patlak şekilde 10km kullanmak zorunda kalmıştım ve lastiğin hiçbir sorunu yokmuş. Yine aynı lastikle devam edeceğim ;) Benim gibi yedek lastiksiz kalırsanız pedallamaya devam edebilirsiniz :)
     
    M.Burak KARADAĞ bunu beğendi.
  13. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Ben de o kadar sordum yarik ne sekilde diye?
    Yinde de gereginden fazla hava vurmayin.
     
    Gökhan S. bunu beğendi.
  14. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    :) aklımızda bulunsun.Yılan ısırığı olmuş demekki :D normaldir olur.Ben maxxis tomahawk kullanıyorum.Ben 50-60 la (88 kiloyum) taşlara çakıllara vura vura araziden iniyorum birşey olmadı daha hiç.Önerebilirim. :)
     
    Gökhan S. bunu beğendi.