Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

2-Miz. İki kişilik bisiklet, onarım ve baştan kurulum

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Mehmet T Savaş tarafından paylaşıldı.

  1. Mehmet T Savaş

    Mehmet T Savaş Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Merhaba arkadaşlar,

    Aşağıdaki iki kişilik bisiklet bir şekilde NY, Amerika'da elime geçti.
    [​IMG]

    Kesin dönüş yaptığım esnada Türkiye'ye getirdim. Sanırım el yapımı birşey, oldukça eski ve yenilemek istiyorum. Bu konuda birkaç sorum var.

    1) Oto boyacısı bir tanıdık ile fırın boyasına sokacağım. Orjinal rengi kırmızı idi 2009 senesinde kötü bir boya deneyimden geçti. Sizce fırın oto boyası uygun mudur?

    2) Resimlerden görülebileceği gibi bazı krom olması gereken parçalara da , tekerlere ve dişlilere de mavi boya bulaşmış, bu boyaları temizledim ve pasları fırçalayıp cila ile toparlayabildiğim kadar toparladım. Sizce bunları yeniden parlatmam mümkün olur mu?

    3) Üzerindeki koltukları yenilemek sizce mümkün mü bildiğiniz gördüğünüz benzer koltuk var mıdır?

    4) Zincir dişlileri biraz yamuk dönüyor gibi geldi sizce kendi başıma düzeltebilir miyim?

    5) Pedal kollarını çıkartırken Krank yatağı'nın içine boya kaçtığını ve pedalların zor döndüğünü fark ettim. Krank yatağını çıkarttım. Ama rulmanları istanbul'da bulmakta sorun çekiyorum, bu konuda bildiğiniz karaköy'de perşembe pazarında bir yer varsa isim ve telefon numarasını almak isterim.

    6) Bisiklet kontra pedal. Yokuş aşağı inerken bu zor olabiliyor, sizce bisiklete fren taktırmam mümkün olur mu? Bu nasıl olabilir? Zira gördüğüm kadarıyla buna göre yapılmamış.

    7) Bisikletin aerodinamiği biraz bozuk. Şöyle ki dir bir yokuşu çıkarken geri düşebiliyor :) Bu zor soruna bir çözüm bulmam sizce mümkün mü? Bunun için kaynak yapabilen bir yer bulmam lazım bu konuda yardım edebilecek amatör şekilde bisiklet imalatı ve onarımla uğraşan biryer biliyor musunuz?


    İstanbul'da Yenibosna civarında (Bahçelievler ve Bakırköy de olabilir) bisiklet tamircisi biliyor musunuz? Telefon numarası var mıdır?

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Alper Gencan

    Alper Gencan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    164
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    1)araç boyası ne kadar faydalı olur bilemem ama istanbul da bisikleti boyatacak yer bulamazsanız vay halinize derim artık :) Neyse şaka bir yana oto boyası tutabilir ama fırında bisikletin kadrosu o sıcaklıkta zarar görebilir . iyice bir düşünün derim o konuda.

    2) pas sökücüler ve dediğiniz gibi fırça ile krom parçaları parlatmanız mümkün ama eskisi gibi parlak olmayacaktır. Sanayi de bazı yerler krom kaplama yapıyorlar. Hatta araç fırın ı olan arkadaşınızın tanıdığı olabilir, çünki araçlarda da bazı parçaları krom kaplatıyorlar. Yada internetten istanbuldaki krom kaplamacıları bulabilirsiniz. Çok fazla krom parça yok ise çok para tutmayacaktır büyük ihtimalle.

    3)Koltukları biraz masraf ile eskisinden çok daha güzel hale getirtebilirsiniz. Bir mobilyacıya gidip üstünü kaplatabilir hatta yeni bir tane yaptırabilirsiniz bile. Bir marangoz size sağlam bir koltuk mutlaka yapacaktır diye düşünüyorum.

    4) Zincir de muhtemelen eskimeye dayalı '' çalışmayan bakla '' olayı vardır . El ile düzeltilebilir ama bir bisikletçi daha iyi yapacaktır diye düşünüyorum.

    5)''Rulman ölçülerini biliyorsanız size rulman temin edebilirim.''

    6) Frenler konusunda resimlerden seçebildiğim kadarıyla , fren uyumlu değil. Yine size sanayi yolu gözükebilir yada yeni bir V fren uyumlu maşa ve yeni bir jant ile en azından ön tarafa bir fren taktırabilirsiniz diye düşünüyorum.

    7) Şase si uzun olduğu için dediğiniz gibi biraz dik yollarda geri yatabilir , yapacağınız şey pedal ile maşa arasındaki o boşluğu değerlendirmeniz olur. Sepet gibi bir şey yada oraya koyduracağınız bir ağırlık ile biraz çözebilirsiniz. Ama bu ekstra yorgunluk ve ağırlık olur. Zaten bisiklet gezmek için dizayn edilmiş yokuşlu yollarda muhtemelen problem çıkartacaktır. En iyisi yokuşlara pek girmeyin :)
     
  3. GiciK eRay ADALI

    GiciK eRay ADALI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2009
    Mesajlar:
    829
    Beğeniler:
    730
    Şehir:
    Ankara (Eryaman) || Edirne (Merkez)
    Seviye:
    Merhaba,
    1) Oto boyası, özellikle fırın boya ise sizi tatmin edecektir.
    .
    2) krom kaplama için, birçok oto sanayide bu işle ilgilenenler oluyor. Eğer yoksa da yapımarketlerde krom cilası tarzı urunler oluyor; araba cilası mantıgı fakat metalik yüzeyler icin. Bunları da degerlendirebilirsiniz
    .
    3) koltuklar icin aklıma gelen otobüs koltukları ya da stadyumlarda kullanılan koltuklar.. Son yıllarda stadyum yıkan-yenileyen takımlar oldu, keşke oradan kapsaydık.. Tabi işin şakası bir yana, ofislerde / hastane ve devlet kurumu vb. yerlerde buna benzer koltuklar barındıran oturaklar oluyor.. Kısaca çıkma otobüs-minibüs koltugu, çıkma stadyum koltugu ya da ofis-hastane bekleme salonu koltukları iş görebilir.
    .
    4) Zincir dişlileri hakkında, arka dişli standart bir dişlidir tahminimce, rahatlıkla bulunabilir, eger on dişlilerden (aynakollardan) bahsediyorsanız dikkatlice düzeltilebilir ya da aynı model olmak sartıyla herhangi bir aynakol ile her ikisi degistirilebilir. AYRICA kargo tipi denilen arkası sepetli 3 tekerlekli bisikletlerden biraz yararlanılabilir. Onlarda arka vites de mevcut oluyordu
    .
    5) rulmanlarla ilgili birşey diyemiyorum.
    .
    6) Ön maşa uyumlu bir maşa ile değiştirilerek ön fren kullanılabilir. Yük göz önüne alındıgında disk fren daha güvenilir olur gibi, tabi su ana kadar ön freni olmayan haliyle karsılastırıldıgında v-fren bile yardımcı olacaktır. Eğer arka vites kullanılırsa kontra olmaz ve yine az önce bahsettigim kargo tipi bisikletleri bu konuda incelemekte fayda var.
    .
    7) devrilme sorunu maalesef ki agırlık merkezi ile alakalı, belki gidona takılan sepet icine agırlık bir nebze yardımcı olur ama tasınan agırlıga deger mi? en azından tasınacak esyalarınızı gidona yakın koyarsanız bir nebze olsun yardımcı olacaktır.
    .
    İstanbulu bilmedigim icin yer firma önerisinde bulunamıyorum fakat aklıma gelen cozum yollarını yine de paylasmak istedim..
    .
    Kolay gelsin.. İyi gunler..
     
  4. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Eğer bisikleti ayağa kaldırmaya gerçekten niyetliyseniz;

    bu işten gerçekten anlayan bir bisikletçi bulun. Dükkan olmasına gerek yok. Forumda bisiklet toplayan bir çok insan var. İçlerinden deneyimli birisi size yardımcı olacaktır.

    Sizin yerinizde olsam;
    Bütün yürüyen aksamı, jantları, lastikleri, göbekler, telleri komple değiştirirdim.
     
  5. Mehmet T Savaş

    Mehmet T Savaş Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Scott
    bisiklet rulmanlarını aradığımda "Hartford 66" isimli bir 2. dünya savaşı öncesi rulman cinsi çıktı. Yürüyen aksam değil de tekerlekler değişebilir elbette ama açıkçası onları da değişmek istemiyorum. Turtle Wax isimli firmanın krom cilası var. Yaklaşık 20 TL tuttu bu ciladan aldım iyice tel fırça ile toparladığım parçalara sürdüm. Krom'un üzerinde tel fırçayı elbette fazla tavsiye etmiyorlar ama bu bisikletin hali çok yamandı tel fırça tekerleri ve diğer bazı krom aksamları çok güzel toparladı cila ile de hoş hale geldiler. gerçi hala her tekerin %25i pas içinde.

    Boya konusunda oto boyası olacağı için parlak metalik kırmızı mı yoksa mat kırmızı mı olacağı konusunda bir karar sıkıntısı yaşadım. Fiat'ın Nar kırmızısı diye bir mat boya olacak sanırım bu hafta zımparalanıyor ve yakında boyaya girecek.

    Fren konusunda elbette bir bisikletçiye gitmem gerekiyor. Amacım kabası bittiğinde bir ciddi bisikletçiye götürüp toparlatmak freni halletmek. Ama bu bisikletçinin Bahçelievler, Bakırköy, Zeytinburnu ya da İkitelli civarında olmasını çok tercih ederim.

    Vites gerçekten muhteşem olur bisikletçiye soracağım.( Gerçi aklımın almadığı bir şey var: her iki tarafa da vites taktırırsam, ve bir taraf düşük viteste pedal çevirirken diğer koltukta oturan şahıs yüksek viteste pedal çevirirse ne olur?)

    "Stadyum koltukları" gerçekten harika bir tavsiye oldu bu konuda araştırmalara başladım çok teşekkürler.
     
    GiciK eRay ADALI bunu beğendi.
  6. Alper Gencan

    Alper Gencan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    164
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    hartford 66 muhtemelen markası, eğer emin olmak istiyorsanız üzerinde mutlaka ölçüleri yazıyordur. iç çapı ve dış çapı yazılıdır yada siz bir kumpas yardımı ile ölçebilirsiniz.