1x11'li Sistemler

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında sener35 tarafından paylaşıldı.

  1. sener35

    sener35 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Aralık 2007
    Mesajlar:
    344
    Beğeniler:
    136
    Şehir:
    İZMİR
    Adı:
    Şener P.
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    ilk başta 3 lü sistemler vardı şimdi ise üst düzey bisikletlerde 2'li sistemler kullanılmakta.mesela şu an x9 un 2x10 luk sistemini kullanmaktayım.geçenlerde bir hesaplama yapayım dedim.hangi dişli kombinasyonunda teker kaç tur dönüyor diye ve gördüm ki aynakol büyük çarka aldığımda sadece 17-18-19-ve 20 vitesler avantajlı oluyor diğer viteslerin turlarını zaten 1.çarka aldığımızda rubledeki bütün dişliler gerçekleştiriyor.yani 20 vites diye adlandırılan bisikletler 14 vites aslında.çoğumuz bunu da biliyordur belki.
    geçenlerde gördüğüm sram in çıkarmış olduğu 1x11 li sistemler çok ilgimi çekti. tekli aynakol ve rublede 11 çark yani 11 vites bulunmakta.
    aynakol dişlileri opsiyonel olarak (30-32-34-36-38) dişli seçenekleri bulunmakta ve ruble sayıları da şu şekide:11-speeds (10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42)
    kendi sistemimle karşılaştıracak olursam 11-36 lık ruble ve 28-42t lik bir aynakolla yapabilecek tur sayılarının bu 11 li sistemle de yapılabileceği görünüyor.11'li sistemde tekli aynakolda 38 li dişli olsa, 2 li sistemin yanlız 1 .vistesi hariç bütün kombinasyonlarını sağlayabiliyorsunuz.
    ayrıca 11 li sistemin şöyle avantajları da var: sol vites kolu,ön vites,kablolar olmadığı için ve aynakolda yaprak sayısı azaldığından ağırlıkta önemli miktarda azalma oluyor.yanlızca sram in sunmuş olduğu bu 11 li sistemler ilerde yaygınlaşır mı ve shimano da bu işe el atar mı bilinmez ama eğer fiyatlarda iyileştirme olduğu veya bütçeye uygun 11 li sistemler yaygınlaştığında ilk müşterilerinden biri olacağım kesin gözüküyor.
    şuraya bir göz atın isterseniz:
    http://www.sram.com/sram/mountain/family/x01
     
  2. Bilal Demir

    Bilal Demir Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    441
    Beğeniler:
    234
    Şehir:
    İstanbul Esenkent
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bana mantıklı geldi, bir sürü detaydan, ağırlıktan (ve maliyetten) bu şekilde kurtulmak mümkün. Peki en küçük ve en büyük dişlilerde zincirin çapraz kalması problemi olmuyor mu. Bu zincirde aşınmaya sebep olur. Ayrıca mesela belki siz birinci viteste giderken zincir ikiye geçmeye çalışacak belki. Veya 11'de giderken 10'a geçmeye çalışacak gibime geliyor.
     
  3. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.296
    Beğeniler:
    4.145
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Vardır elbey vidyosu. Bulup incelemek lazım.
     
  4. Doruk.

    Doruk. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2012
    Mesajlar:
    299
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bende mtblerle çok ilgilenmiyorum 2*10 dan 1*11 e geçmek nasıl oluyor kullananlar aydınlatsın bizi ama sanmıyorum teknik olarak bir sorun yaşatacağını çünkü çoğu insan kullanıyor bu sistemi bir şey olsa çoktan okurduk zaten.
     
  5. atta

    atta Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    775
    Beğeniler:
    408
    Şehir:
    -
    Seviye:
    Birçok profesyonel MTB sporcusu bu sistemleri kullanıyor zaten, hatta daha ileri versiyonu olan XX ve XX1 leri kullanıyorlar. Mesela Mutivan Merida takımı, Scott - Odlo MTB takımı vs. daha birçok profesyonol takım bu sistemleri kullanıyor. Eğer param olsaydı düşünmeden alacağım sistemlerden birisi tekli aynakol sistemi...
     
  6. #6
    sener35

    sener35 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Aralık 2007
    Mesajlar:
    344
    Beğeniler:
    136
    Şehir:
    İZMİR
    Adı:
    Şener P.
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    bildiğim kadarıyla 9 lu sistem ile 10 lu sistemin rublelerinin enleri aynı aynı. bence 11 li sistemlerde de ince dişliler kullanılmış ve de dişliler arası mesafe de kısaltılmış olup eni 10 lu sistemlerle aynıdır. eğer düşündüğümüz gibiyse çapraza kaçma olayı 10 lu sistemle aynı derecede olacak hatta 3x10 luya göre çok daha avantajlı olur. çünkü en küçük aynakol dişlisiyle en küçük ruble dişlisi arasındaki çaprazlama olayı daha fazladır. aynı şekilde en büyük aynakol dişlisi ile en büyük ruble dişlisi arasındaki çaprazlamada fazladır. tekli aynakolu sadece orta dişli gibi görün. o yüzden çapraza kaçma olayında 3x10 lu sisteme göre çok daha avantajlıdır. ayrıca viteslerde kararsızlık göstereceğini sanmam çünkü arka attırıcı ve vites kolları da 11 li olacak şekilde tasarlanmıştır.
     
  7. Osman D.

    Osman D. Forum Bağımlısı

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    18 Nisan 2012
    Mesajlar:
    736
    Beğeniler:
    273
    Şehir:
    Antalya\Kepez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Çapraza düşme gibi bir sorun olmuyor, çünkü aynakol dişleri ve ruble dişleri ona göre dizayn edilmiş. Ayrıca vites geçişlerinde de bir sorun olmuyor, arka aktarıcı da buna göre tasarlanmış :) zaten sitede videolarla ve yazıyla anlatıyorlar. Kullanıcı kendine uygun olanı seçecek sonuçta :) amacına göre; isteyen 2x10 isteyen 1x11 isteye 3x10 hepsini farklı avantaj ve dezavantajları var.
     
  8. #8
    sener35

    sener35 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Aralık 2007
    Mesajlar:
    344
    Beğeniler:
    136
    Şehir:
    İZMİR
    Adı:
    Şener P.
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Arkadaşlar sram x9 2x10 sistemim var.bu 2 li sistemi 1 li sisteme çevirmek istiyorum.en hesaplısından nasıl bir yol izleyebilirim?aynakolu tamamen değiştirmem mi gerek yoksa sadece dişliyi değiştirsek olur mu?yardımınızı bekliyorum.
     
  9. enes savaş

    enes savaş Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.643
    Beğeniler:
    425
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Eğer fazla merak konusu ise ben 1X7 sistemini yaptım :D Yapması çok basit en arka dişli en büyükte iken zinciri yeterli uzunlukta bırakın gerisi kendiliğinden olur :)

    Aynadaki orta dişte kalıcak. ;)
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  10. #10
    sener35

    sener35 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Aralık 2007
    Mesajlar:
    344
    Beğeniler:
    136
    Şehir:
    İZMİR
    Adı:
    Şener P.
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Benim 2x10 sistem olduğu için aynakolun orta dişlisi yok.28-42 benim ayna.ikisinin arası bişey düşünüyorum.38t gibi bişey fakat 42 deyken aynakol arka rublede 36 dayken çapraza kaldığı hissediliyor.acaba tek yapraklı aynakol mu almak lazım.diş uzunlukları daha fazla gibi.yanlız tekli aynakollarda çok pahalı.bi türlü çözüm bulamadım:(
     
  11. enes savaş

    enes savaş Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.643
    Beğeniler:
    425
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    3'lü aynakol alıp kenardakileri çıkarıp ortadakini "destekleyip" kullanabilirsiniz. Ayna yaprağının , kasetteki orta dişliye paralel gelmesi lazım ona dikkat edin. :)
     
  12. profmillerson

    profmillerson Yeni Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    27 Nisan 2015
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Mehmet
    Seviye:
    1x11 vitesle tepe çıkışında nasıl bir zorlanma ile karşılaşırım. ruble 46t veya 42t olsa?

    Birde bunun yanına aynakol dişlisi oval olsa farkeder mi?
     
  13. H.T

    H.T Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    1.104
    Beğeniler:
    2.849
    Şehir:
    Kırklareli
    Adı:
    Hasan
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @profmillerson Hesap basit. Suan kullandigin sistemde ornegin aynakolun kucuk dislisi 22t rublenin en buyuk dislisi de 36tl olsun. Budurumda 22/36=0.61 eder
    42t rubleli 1x11 bir sistemde aynakol
    Dislisi 32t olsa 32/42=0.76 eder yani daha zor cikarsin yokuslari. Bu hesaba gore kendine uygun sistemi yaratabilirsin
     
    hasam murat ali bunu beğendi.
  14. profmillerson

    profmillerson Yeni Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    27 Nisan 2015
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Mehmet
    Seviye:
    aynakol 30t. ruble 42t / 46t o zaman. 46t ruble olması 3x10 bir bisiklete 24/36= 0.666 neredeyse eşit. 22/36=0.61 neredeyse eşit. 30/46=0.65. ama hızlanma da biraz sıkıntı yaşatabilir 30/11=2.72 ama double chainring olsa 38/11=3.45 veya 40/11=3.63 oluyor. bu kadar fark ediyor. Bu kadar fark ne kadar hız fark ettirir?
     
    H.T bunu beğendi.
  15. H.T

    H.T Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    1.104
    Beğeniler:
    2.849
    Şehir:
    Kırklareli
    Adı:
    Hasan
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @profmillerson dağ bisikletinde hızın o kadar farkı yok. Ben 32 aynakol 11-42 ruble kullanıyorum 1x10 sistem. 11t ye atınca pedal çevirerek 60km hıza ulasıyorum yokus asagı. Bu da demek oluyor ki düz yolda fazlasıyla işinizi görür hocam tasalanmayın.İmkanınız varsa tereddütsüz geçin tekli aynakola
     
  16. profmillerson

    profmillerson Yeni Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    27 Nisan 2015
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Mehmet
    Seviye:
    Merhaba hacılar,
    Havalar iyice kötüleşince iyice bisiklete binme isteğim doğdu. :) İstediğim bisiklette XT ve ya SLX aktarıcı olmasını istiyorum. Şuan aklımda RR540 var;
    Dağ Bisikletleri - 27,5" ROCKRIDER 540 DAĞ BİSİKLETİ
    Tabi bunun kompenentleri uygun değil. Altusa bir dal giripte havaya uçmasını istemem bisikletin. Black Friday Kullanaraktan da şu kompenetleri takmak istiyorum;
    Aynakol (Narrow Wide Oval, Tek dişli, 104mm 30t): Race Face Narrow Wide Single Chainring | Chain Reaction Cycles
    Vites Aktarıcısı Kolu (Shimano XT M8000 Trigger Shifter, 11 speed): Shimano XT M8000 11 Speed Trigger Shifter | Chain Reaction Cycles
    Arka Aktarıcı (Shimano XT M8000, Shadow RD+, 11 speed): Shimano XT M8000 Shadow+ 11 Speed Rear Mech | Chain Reaction Cycles
    Arka Fren İçin Düşündüğüm Bundle (Shimano XT M8000): Shimano XT M8000 Disc Brake + Rotor Bundle | Chain Reaction Cycles
    Ruble Dişlileri (Shimano XT M8000, 11 speed);
    11t-42t: Shimano XT M8000 11 Speed 11-42t Cassette | Chain Reaction Cycles
    11t-46t: Shimano XT M8000 11 Speed 11-46t Cassette | Chain Reaction Cycles
    1-) Yani set 1x11 olacak. Bu rubleler arasında kaldım. Yokuş yukarı çıkarken sıkıntı çekmek istemiyorum. Yokuş yukarı bilen varsa Kocaeli Kartepe çıkışını baz alabiliirsiniz. 1x11 olması benim çıkış performansımı etkiler mi? Kullanıcılar bu konuda ne diyor?
    2-) Yokuş yukarı çıkarken sıkıntı çekmemek adına 30 dolar daha fazla verip 46 tooth almak daha mı mantıklı?
    3-) Birde fren sistemi rr540ın hayes radar hidrolik fren. Eğer bisiklete alışırsam çok hızlı süreceğimi düşünüyorum bu durumda fren sistemini yükseltmem gerekir mi? Çünkü bisiklete alışmam durumumda araziden başka yerde kullanacağımı zannetmiyorum.
    Fiyat çizelgem;
    XT M8000 Frenle;
    46t ruble ile: 1186.82 türk lirası + rr540
    42t ruble ile: 1126.84 türk lirası + rr540
    XT M8000 Fren Olmadan;
    46t ruble ile: 793.85 türk lirası + rr540
    42t ruble ile: 733.86 türk lirası + rr540
    4-) Öğrenci olduğum için olabildiğince düşük fiyatları değerlendiriyorum. XT vites aktarıcı kolu yerine deore aktarıv-cı koluda kullanılabilir mi?
    5-) Arka aktarıcının kafesinin uzun, orta ve ya kısa olması neyi değiştiriyor?
    Şunu kaçırdığıma çok üzülüyorum :'( :acpsnr::acpsnr::acpsnr:
    Shimano XT M785 10sp Complete Double Groupset | Chain Reaction Cycles

    hocam konu açtım ama onay bekliyor
     
  17. mehmetlevent

    mehmetlevent Forum Bağımlısı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    20 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    698
    Beğeniler:
    2.671
    Şehir:
    ankara
    Adı:
    mehmet levent
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    3 x 12 li sistemler ne zaman tedavüle girer?
     
  18. profmillerson

    profmillerson Yeni Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    27 Nisan 2015
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Mehmet
    Seviye:
    hocam bence 3/12 olmaz gereksiz olur. ki 1x11 e tercihler çok fazla. 1x12 de aynakolda 36 dişe çıkabilirler ama sanırım.