1981 Alan Rowona / Corsa Super Alu LS

Kayıt
7 Şubat 2012
Mesaj
45
Tepki
43
Şehir
Bursa
Topiklerinizi severek ve merakla takip ediyorum
Eminim Alan da cok guzel olacak..
Elinize sağlık ..

not: Bende bu aralar Automoto (~1960 lı model ??) kullanıyorum.Bende bi miktar uğrastım.Sizlerlede en kısa surede paylasacağım,yorumlarınız benim için onemlidir.

Selam
Okan
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu
Scudo

hamibektas

Daimi Üye
Kayıt
14 Ağustos 2011
Mesaj
300
Tepki
125
Şehir
istanbul
Parçalar tane tane
Tanıtılarak
Anlatılarak...

Metindeki anlatım süper.

Fotoğraflar ayrı bir harika...

Gerçekten 10 numara 5 yıldız bir konu... Bitmiş halini 4 gözle bekliyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu

Cömert

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Şubat 2012
Mesaj
634
Tepki
2.617
Şehir
İstanbul
Resimlere bakarken insanın ağzının suyunun akmaması mümkün mü. ? Kelimelerle tarif edilemeyecek bu güzelliğe keşke zımpara vurmadan önce başlık açıp nasıl parlatılacağını sorsaydınız..metali ayna gibi kendinizi görecek kadar parlak, prinç kısımları ise altın gibi parlayacak şekilde parlatma yöntemlerinden bahsedebilirdik.


Bu parçaya nasıl kıydınız zımparayla ??

(link)




Zımpara izgilerini görünce içim acıdı resmen. Metal zımapara ile parlatılmaz, sadece pası veya korozyona uğramışsa yüzey kazınır. Bu durumda size 3 kötü haberim var.

İlk kötü haber aynı zımpara ile paslı bir şey zımparaladıysanız pası tüm ekipmana dağıttınız.Rutubeti gördüğü an paslar görünür hale gelecektir.

İkinci kötü haber ise bu parçaları nasıl ayna gibi parlatabileceğinizi anlatacağım. ( bunun nesi kötü olabilirki ne güzel işte demeyin ? bakınız 3. kötü haber )

Üçüncü kötü haber ise bu lanet şey öyle bir bağımlılık yaparki bisiklet bittikten sonra. evde ne kadar takı , kap kaçak , metal eşya varsa parlatmaya kalkıyorsunuz. Kurtuluş yok bu illetten. kullanmadığınız takdirde psikolojiniz bozuluyor.


Bu tarz bir parlatma yapmanın çen kolay ve etkili yolu Dremel kullanmak ( doğru ismi el drilidir ama piyasada ingilizce ismi olan dremel diye tabir edilir). Koçtaş veya büyük yapı marketlerden alabileceğiniz gibi, İstanbul - karaköy meydanından temin edebilirsiniz.



(link)





Aletimiz budur.en basitinden (30 lira civarı), dijital devir göstergelisinden ( 150-250 lira civarı ) ,Elektronik tork kontrollüsüne kadar (400 lira ve üzeri ) piyasada çeşitli marka ve ebatlarda bulabilirsiniz.Bu tarz bir ale alırken hazır set olmasına özen gösterin. yani kesici uçlar, zımpara uçları ve keçeler de çantasının içinde olsun.


Yapacağınız 3 olay var. bu makineden bütçenize uygun olanı almak. ( dijital tork kontrollü olanı tavsiyemdir.sıkıştıkça kendi kendine devir yükseltir ) set olarak almadıysanız bundaki uç kısmına uygun keçe uç almak ( farklı farklı ebatları var ) ve kuyumcu cilası almak.

Çok düşük devirde keçeye çokaz cila sürüp , yüksek devirde metali parlatırsınız. Sonuçta yenisinden bile parlak olur. Fabrikadan sıfır çıkmış modelden bile parlak olur.



Yanlız öyle bir illettir ki eroin gibi bağımlılık yapar , her haltı parlatmaya kalkarsınız, zamanla evde parlatacak bir şey kalmayınca konunun komşunun takılarına sulanırsınız, karşınızdaki mat bir yüzükle konuşurken kan damlası görmüş vampir gibi yüzüğe kilitlenirsiniz. Allem eder küllem eder yüzüğü çıkarttırıp parlatmaya yeltenirsniz. 3 dremel motoru yaktımda anca kurtuldum bu illetten.

Metal parlatımı için sadece keçe uç ve cila yeterlidir.30.000 devirde alet yüzeyde öyle bir ısı üretirki zımpara vurmaya gerek kalmaz. Herşeyi kazır ve atar.

(link)

Aslında bir kere satın aldınızmi , oyme, kesme , biçme vs vs gibi çoğu ince ev işinide yapabilirsiniz.Her derde deva bir alettir. En profesyonelleri ayakl pedallıdır ve genelde adı piyasamen olarakta geçer.

son bir kaç uyarı daha yapayım. Boyalı yüzeyde asla kullanmayın.setten her ne kadar dairesl zımparalar çıksa dahi , parlatılacak yüzey paslı değil ise asla zımpara vurmayın. Alet yüksek devirlidir, parlattığı metali anormal ısıtır eldivenle kullanın. Ayrıca yüksek devirden dolayı sürülen cilası sağa sola sıçratır. Gözlük takın ,ve üstünüze eski bir şeyler giyin. Gümüşçüler, polisajcılar ve diş protez imalatçıları bu tür aletler kullanır. Yakınlarınıda varsa seyrederekte kullanmayı öğrenebilirsiniz.

Eğer dremel alırda tekrardan parlatırsanız fabrikadan çıktığı halden bile parlak hale gelecektir.

Hakiki son uyarı : Bağımlılık yapar bunu sakın denemeyinnnnnnn....
 

ibrahim ALBAY

Daimi Üye
Kayıt
31 Mart 2010
Mesaj
256
Tepki
317
Şehir
Kuzey Kıbrıs / Gaziantep
Bisiklet
Giant
Eski bisikletlere olan ilgim günden güne artıyor bende bir klasik toplamayı planliyorum sayenizde :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu

Cömert

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Şubat 2012
Mesaj
634
Tepki
2.617
Şehir
İstanbul
Diğer mesajlarınızı yeni inceleme fırsatım oldu. Polisaj tekniklerini biliyormuşsunuz.Bu durumda üstte yaptığım açıklama, bu başlığı görüpte , parlatmak için bisikletine zımpara ile dalmayı düşünenlere bilgi mahiyetinde olsun.

Parlatılacak yüzey büyük ise kullanacağınız keçe ne kadar büyük olur ise , o kadar rahat çalışırsınız. ( Kuyumcu tamircilerinden bizzat görebilirsiniz)

Keçe diye tabir ettiğim malzeme , polisaj diski . O da şöyle bir şey.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@brsegemen

@Eser Sevinç

@Berk Mercancı

@umutkahraman

@Osman Selman

@onur ö

@ozgurerdem

@berkan1994

@savasuysal

@Okan.Yıldırım


Teşekkür ederim Okan elimden geldiğince siz dostlarıma projelerimi sıkıcı olmadan sunmaya özen gösteriyorum. Automoto içinde konuşabiliriz. Bana mail yoluyla, bisikletforum üzerinden, facebooktan ve hatta telefondan da ulaşabilirsin.
Görüşmek üzere.


@hamibektas

Hamibektaş beğenmene sevindim, sonuçta benim için anlatım ve fotograflar da sizlere aktarımımda çok önemli. Tekrardan teşekkürler.

@Deniz Baran

@cömert özen

@ibrahim ALBAY

@cömert özen


Merhabalar Cömert Bey,
Sizi sona sakladım, çünkü sabah evimden çıkarken telefondan farkettim mesajınızı ve bütün günde bu ön yargınız kafamı biraz kurcalamadı değil. Ve bu bana karşı olan yanılgınız gereği size çok daha resmiyet ve ciddiyetle bir yanıt vermek istiyordum ama sonra ki mesajınız ve size olan saygım (ki mesajlarınızı konularınızı takip ettiğim bir abim de olduğunuz için) gereği böyle bir tavırla da çıkışmayı uygun bulmadım. :)

Bu bahsi geçen el aletleri ile başlamak gerekirse de; el dremelinden tutun, tezgah matkapı, çeşitli boru makasları ve inverter kaynak aletime kadar bir çoğuna da sahip olduğumu ve iyi derecede bunların kullanımına hakim olduğumu da söylemeliyim. :)

Polisaj işine gelince de inanın nikelaj bir materyala asla zımpara ile girişme gafletinde bulunmayacağımı da söylemeliyim, ki bu eloksal ya da vernik kaplı aluminyum malzemeler için de geçerli. Sizi de sanırsam örnek göstermiş olduğunuz parçadaki daha önceki oluşmuş çizikler yanıltmış. Aslen bunu asit banyosu sonrasında tekrar nikelaja vermek en doğrusu olabilirdi ama bunu da orjinaline sadık kalmak amacıyla bu şekilde bıraktım diyebilirim. Ayrıca Cömert Bey bilgilendirici bu mesajınıza çok teşekkür ettiğimi de bilmenizi istediğim gibi az biraz diğer konularımı da daha önce inceleme fırsatınız olsaymış dedim.
Görüşmek dileğiyle, sevgiler, saygılar ve sonsuz teşekkürler.
 

Bülent ÖZER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ağustos 2006
Mesaj
3.011
Tepki
2.822
Şehir
istanbul
Bisiklet
Colnago
Doğukan eline sağlık çok emek harcamışsın keyfine,zevkine göre birşey olmuş güle güle kullan, kendi düşünceme gelirsek böyle bir kadro elime geçse ben eski ile yeniyi buluşturur yükte hafif pahada ağır bir makina yapardım bu kadro üstüne takılacak her malzemeyi kaldıracak durumda arka çatal aralığı 130mm değildir muhtemelen, belki tek sıkıntı orda olurdu çok hafif bir kadro değildir ama görselliği işçiliği ve kendi yapım yılına ait kalitesi ile zamanının en iyi ve efsane kadrolarından biridir, bence sen bir süre böyle kullan,sonra üstüne 11sp campi döşe bak bakalım eşi benzeri olacakmı .
 

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Eylül 2006
Mesaj
892
Tepki
2.691
Şehir
Istanbul
@cömert özen

Çeliğin üzerine zımparadan biraz pas bulaşmasının ekstra negatif bir etkisi olacağını düşünmüyorum; demir rutubete maruz kalınca her şekilde paslanacaktır. Sadece yüzey üzerinde kalın bir pas tabakası oluştuğunda demir oksitin gözenekli yapısı rutubeti tuttuğundan paslanmayı hızlandırır.
Parlatmanın doğru yolu metal üzerinde mevcut olan çizikleri giderecek kalınlıkta bir zımpara ile başlayıp, kademeli olarak ince zımparayla devam ederek, en son seviyede dremel, keçe veya daha iyisi bir parlatma pastası+bez ile elde parlatma yapmaktır.
Dremel, keçe vs gibi motorlu aletleri de çok dikkatli kullanmak lazım; bunlarla parlatma kolay olmakla birlikte ben elle parlatmadan hep daha iyi sonuç aldım. Motorlu aletler söylediğiniz gibi malzemeyi gibi çok hızlı yediğinden parçanın kenarlarını köşelerini yuvarlatma, ayrıntıları yoketme, yüzeyin formunu bozma riskiniz var (ki bunlar eski parçalarda hep gördüğüm şeyler).
Zımpara yaparken de zımpara kağıdının arkasını yüzeyin formuna göre birşeyle desteklemek (çubuk, eğe vs gibi), yüzeyin dalgalı görünmesini önler. Ve aluminyum gibi yumuşak metaller için mümkünse ıslak zımpara yapmak çıkan metal parçacıklarını uzaklaştırıp çizilmeyi önlediğinden daha iyi sonuç verir.
Büyük parçalar için çok pratik olmayabilir ama özellikle bisiklet için araştırınca bütün profesyonellerin bu işi bu şekilde yaptığını görüyorsunuz.
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@Bülent ÖZER

Bülent Abi selam,
öncelikle güzel övgülerin için teşekkür etmek isterim. Aslında kadro hemen hemen yeni her sistemi şuan kaldıracak durumda buna arka 130mm'lik drop genişliği de dahil. Fakat benim gibi bir klasikçi için günümüz komponentleri bir 25-30 yıl sonra değer kazanmaya başlayacak, şuan için çok erken, bisiklet kaldırsa da benim bünye kaldırmıyor. :)


Projeye devam etmek gerekirse, bugün furç headtubeden ayrıldı, üretiminden bu yana ilk kez olmalı ki maşanın şaftında marker kalemle yazılmış fabrika ölçüleri ve kadro boyu hala durmakta. Şuan için bu kısmı fotograflamamış olmakla drop ve rekorlar olmak üzere genel olarak bir kaç fotografı daha sizlerle paylaşacağım.

Polisaj öncesi yüzeysel çizikli drop ve rekorların şuan ki durumları.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20121104_182950.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20121104_182813.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20121104_183408.jpg


Inline parallelogramlı headtube :)

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20121104_183251.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20121104_183151.jpg


Brev. Campagnolo BB

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20121104_185003.jpg


BB Kısmındaki kadroya ait bir takım bilgiler. Kadro markası / Menşeii / Kadro derecesi ve Kadro ölçüleri.
Bu arada diğer Alan kadrolar gibi bu kadronun da ebat olarak normal yol bisikletleri kadrolarından anlaşılabilir oranda küçük olduğunu söylemeliyim.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20121104_184840.jpg


Seat tube decal / Almanya bayrağı ve "Rowona"

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20121104_183511.jpg


Back tube decal / Dünya Şampiyonası ve "Rolf Wolfshohlf"

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/20121104_183543.jpg







 

Yasin Kukur

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ekim 2009
Mesaj
1.177
Tepki
391
Şehir
Samsun-Manisa
Bisiklet
Scott
Çok emek sarfediyorsunuz ve yaptıklarınız büyük bir takdiri hakediyor. Yaptığınız işe bu denli önem vermeniz çok güzel. Ve "sabrınız" için de sizi tekrardan tebrik ediyorum. Ellerinize sağlık :)