Doğukan Aksu
instagram/no85atelier
- Kayıt
- 2 Ağustos 2009
- Mesaj
- 2.144
- Tepki
- 4.142
- Şehir
- Ankara / Çankaya
- Bisiklet
- Diğer
Herkese tekrardan selamlar, uzun zamandır tamamlanmış bir bisiklet ile aranızda olamamın verdiği rahatsızlığı bir nebze olsun giderebilmek adına gibi gözükse de gözünüzün de pusunu alabileceğimi düşündüğüm temizlikle ve görsellikte olan 1978 üretimi olan Bottecchiam ile sizlerleyim. Kendisi her ne kadar koleksiyonum bünyesindeki bisikletlere oranla daha orta üst düzey bir bisiklet olsa da "rarerly to rare" klasmanında yer alacağını düşünmüyorum. Genel olarak bakılırsa, kadro Columbus SL borular üzerine yapılandırılmış, Gipiemme drop ve fork endlerle desteklenmiş durumda. İnce ve aşırıya kaçmayan el işçiliğinin eseri olan bu kadro tabii bir de Bottecchia'nın o estetik formlara sahip tipografik decalleri ile desteklenmiş. Kısaca decallerden de bahsetmem gerekirse üzerinde down-tube kısmında "Champione Del Mondo" nın "1964-65-66-67" yıllarını kapsayan yatay bir künye olsa da bu tamamiyle o yıllar ve özellikle sonrasında "1966" da ki başarısı adına/anısına üretilmiş bir modeldir. Ki seat-tube kısmında da bunun için daha kapsamlı bir ekstra künye de mevcut. Bunlara ek olarak yine decaller ile ilgili en özel ve farklı bulduğum nokta ise sticker/etiket ve transfer dışında olan tamamen şablon ile boya olduğunun da özellikle altını çizmek isterim. El yapımı bir kadro ve bunu aynı şekilde destekler nitelikte el yapımı decaller.
Genel olarak kadroyu geride bırakıp tekrardan genele bakarsak, ki zaten fotograflardan da göreceksiniz emeğimi ve elimden geleni öncesi ve sonrası olmak üzere aktardığımı düşünüyor ve lafı daha fazla uzatmadan sizleri fotograflarla başbaşa bırakıyorum. İlk hali ve devamında ki fotograflardan da göreceğiniz üzere bir hayli kötü durumdaki parçalar... Regina ruble, ki elden geçirmek öncesinde 20 threaded olan FR-4 aparata da ihtiyaç duydum ki bu mana da bunu da sipariş listeme eklemek ve beklemek durumunda da kaldım.
Ve temizlik öncesi Mavic MA2'ler. Üstelik serinin ilk modeli olan "red label" diye geçenlerden...
Ve yüksükler için lokal ceket... Sonrası mı? Tabii ki bolca zımpara ve ter.
Gelelim krank'a... Krank aslında üzerinde geleni kullanacaktım ancak kargo esnasında chainringlerin zarar görmesi sonucunda tekrardan aynısını temin etmemle biraz daha beni kişiselleştirmeye itti ve drilling konusuna da uzak olmamamla bu sonuca yöneltti diyebilirim. Delikler delikleri, deliklerde havşa yuvalarını önlü arkalı olmak üzere takip etti.
Ve olmazsa olmazlarım... Tamamı orjinal belgeli ve sertifikalı.
Enine boyuna, vidasından puluna, pulundan segmanına "Bottecchia"...
Fazla oyalanmadan gelelim yapım aşaması sonrası sonuca...
Genel olarak kadroyu geride bırakıp tekrardan genele bakarsak, ki zaten fotograflardan da göreceksiniz emeğimi ve elimden geleni öncesi ve sonrası olmak üzere aktardığımı düşünüyor ve lafı daha fazla uzatmadan sizleri fotograflarla başbaşa bırakıyorum. İlk hali ve devamında ki fotograflardan da göreceğiniz üzere bir hayli kötü durumdaki parçalar... Regina ruble, ki elden geçirmek öncesinde 20 threaded olan FR-4 aparata da ihtiyaç duydum ki bu mana da bunu da sipariş listeme eklemek ve beklemek durumunda da kaldım.
Ve temizlik öncesi Mavic MA2'ler. Üstelik serinin ilk modeli olan "red label" diye geçenlerden...
Ve yüksükler için lokal ceket... Sonrası mı? Tabii ki bolca zımpara ve ter.
Gelelim krank'a... Krank aslında üzerinde geleni kullanacaktım ancak kargo esnasında chainringlerin zarar görmesi sonucunda tekrardan aynısını temin etmemle biraz daha beni kişiselleştirmeye itti ve drilling konusuna da uzak olmamamla bu sonuca yöneltti diyebilirim. Delikler delikleri, deliklerde havşa yuvalarını önlü arkalı olmak üzere takip etti.
Ve olmazsa olmazlarım... Tamamı orjinal belgeli ve sertifikalı.
Enine boyuna, vidasından puluna, pulundan segmanına "Bottecchia"...
Fazla oyalanmadan gelelim yapım aşaması sonrası sonuca...