Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

1970's Cilo Fixed Gear projesi

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında Taner Rona tarafından paylaşıldı.

  1. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Merhabalar.Uzun süren araştırmalar ve parça toplama işinden sonra birkaç eksik dışında çoğu parçayı topladım.Sırada parçaları temizlemek,kadroyu boyamak vb. işler kaldı.Aslında işin kolay kısmı bitti şimdi zor kısmında.Bundan sonraki kısma Eskişehir'de devam edeceğim.Gelelim Fixiede kullanacağım parça listesine.Bir çift tubular lastik,seleborusu,gidon bandı ve en önemli parça olan fixie cog ve lock ring dışında;
    Fotoğraflar oldukça kötüdür.Bursa'da düzgün makinam da yok ,evde de düzgün ışık yok :) Konunun devamı gelecektir.
    Kadro: 1970's Cilo - Reynolds 531 Tubing
    Maşa: Tanımlayamadığım krom kaplama oldukça hafif,kaliteli ve Taç pantograflı.
    Gidon: 3T Gran Prix
    Boğaz: 3T Gran Prix
    Göbekler: Campagnolo record
    Çemberler: Mavic Monthlery Route tubular
    Sele: ISCA
    Aynakol: TA 3 Pin Specialites
    Pedallar: Campagnolo*
    Furç seti: Core Velo Gran Luxe*
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Samet Şenel

    Samet Şenel Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    2.246
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Kanka boyamasan bile hoş bir şeyler çıkabilir ortaya bence :)
     
    muratcodek ve Taner Rona bunu beğendi.
  3. berkan1994

    berkan1994 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2010
    Mesajlar:
    371
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    Taner abi selam
    parça listen güzel özellikle seçimlerinde sırıtan parça yok hepsini birbirine yakın dönemden seçmen iyi olmuş düşüncesindeyim fakat arka göbeği velosolo yapmanı tavsiye edeceğim campagnolo göbeğide bir şekilde değerlendirirsin,onun haricinde sele,sele borusunu kulanacakmısın bilmiyorum ama değiştirsen daha iyi olur gibi geliyor,dediğin gibi işin emek isteyen tarafına gelmişsin fakat daha parça gerekli gibi bence fren kolu fren ayağı özellikle lastik (tubular set sanırsam),zincir velosolaya girersen dişli göbek ördürme vs vs onun haricinde sele ve boru arayışına girebilirsin birde , sele borusu 25,25.2 gibi değerler olabilir bulmakta zorlanabilirsin, ayrıca maşayıda kırpman gerekli sanırım biraz :) onun haricinde kadronun lugları gayet güzel gözüküyor pedallara lafım hiç yok... kolay gelsin :in:
     
  4. muratcodek

    muratcodek Forum Demirbaşı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    31 Aralık 2009
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    157
    Şehir:
    Eskişehir,İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    zımparala taner boş durma :)
     
    Taner Rona bunu beğendi.
  5. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Merhaba Berkan.Yorumların için teşekkürler.Öncelikle Velo solo kullanmayacağım kesin.Nedenine gelirsek takıntılarımdan dolayı :) record seti bozmak istemiyorum yine aynı nedenden dolayı bayağı meşakatli olan tubular çemberleride kullanacağım.Sele ve sele borusunu dediğin gibi değiştirebilirim benimde içime sinmedi.Maşayıda kırpacağız dediğin gibi :) işler çok...Şuan için nakit lazım elimdeki diğer parçalar satılır satılmaz gerkeli parçaları temin edeceğim.
     
  6. burak koçak

    burak koçak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    316
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    istanbul - ayvalık
    Seviye:
    campagnolo göbekler pist göbeği mi?
     
  7. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Taner'e velosolo konusunda olsun, tubular lastik kullanımında olsun çok dil döktüm ama gerçekten kendi de dediği gibi takıntılı. :) Sanırım bu takıntı ile forumda ki gelmiş geçmiş en klasik fixed gear'ı Tanerden göreceğiz. Hadi velosolo kullanmıyorsun, bari teker setini gel clincher kullan diyeceğim ama yok illa ki diyorsun ki ben bu sistemi kullanacağım ilk lastik patlamasında boyumun ölçüsünü alacağım.

    Komponentlere gelince hepsi süper, özellikle 3ttt boyuna en başından beridir bayıldığımı da biliyorsun, sadece gidon boyunla takım diye kullanılmalı mı o konuda biraz tereddütlerim var, yerine b123 tercih edilebilir gibi. Pedallar, göbekler güzel yalnız çok fazla zımparaya ihtiyacın var. Özellikle çiziklerin durumuna göre 600-1200 arası bol bol ve uzun soluklu işlemlere ve ardından da polisajlara ihtiyacı var. Göbeklere gelince de pist göbeği değiller.
    Kadro ve maşaya gelince en başından beri diretiyordum alman konusunda ki sen de çok beğeniyordun sonunda kavuşmuş olman da beni ayrı mutlu etti. Geriye güzel bir boya ve bu keskin uzunlamasına uzanan luglara birer lug-lining şart olmuş. Çok uzatmakta istemiyorum ama elini çabuk tut bahara fixileri hazır edelim Taner. Son olarak furş yatağına dikkat et çok pis gözüm kaldı. :p
     
    Taner Rona bunu beğendi.
  8. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Değerli yorumların için çok teşekkür ederim Doğukan.Dediğin gibi ilk lastik patlamasında boyumun ölçüsünü alıcam gibi,ama yinede seti bozmayacağım :) Parçalara gerçekten de çok fazla zımpara ve polisaj lazım.Zarar vermek istemediğim için Eskişehire geldiğimde artık beraber bakarız ne yapabileceğimize.B123 çok güzel bir gidon ama kısa olduğu için kontrolü zor gibi görünüyor.Furç yatağına gelirsek çok az bilgi bulabildim hatta sadece bir sitede adı geçiyor oldukça eski bir parça ve gerçekten de çok güzel.Lug-lining konusunda da aslında lugları krom kaplamak istiyordum fakat sen bunun imkansız olduğunu söyleyince belki lugları ayrı bir renge komple boyayabilirim.Şuan ki tek darboğaz para gibi görünüyor :) ama hedefim Mart sonunda bitirmek.
     
  9. burak koçak

    burak koçak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    316
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    istanbul - ayvalık
    Seviye:
    anlamadım ki pist göbeği olmadan nasıl fixed gear olacak? suicide hub?
     
    Taner Rona bunu beğendi.
  10. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Evet suicide hub olacak.Sadece pist göbeklerinde right-left threated olduğuna göre bu göbekte lockring kullanamayacağım.Şu an bu kısım çok düşünmediğim bir konu.Bisikleti ayağa kaldırabilirsem eğer ss olarakta dizebilirim ki şehir içi kullanım,özellikle Türkiye şartlarında daha uygun olacaktır.
     
  11. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Başka bir proje ile yola devam etme kararı aldım.Bu nedenle Cilo projesi iptal oldu.Yeni projem ve yeni kadrom ile başka bir konuda devam edeceğim.Yorumlarını esirgemeyen arkadaşlara teşekkür eder.Zamanlarını aldıysam özür dilerim.İyi günler.
     
    Cmpgnl ve berkan1994 bunu beğendi.
  12. muratcodek

    muratcodek Forum Demirbaşı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    31 Aralık 2009
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    157
    Şehir:
    Eskişehir,İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    ve bazen yanlıs yere yazarsın ... :D
     
    Taner Rona bunu beğendi.
  13. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    :) saol kardeşim.Cilo satıldı ama,bu yorumlarını diğer konuma yazdığını var sayıyorum :)