Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

1946 Model Olmo Campagnolo Cambio Corsa double-lever shifter (Vites Sistemine Dikkat)

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında DreamMaker tarafından paylaşıldı.

  1. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Ebay da dolaşırken aşağıda resimlerini göreceğiniz bisiklet ile karşılaştım. Vites sistemi ve arka jantın montajı çok ilgi çekici.

    Buyrun;

    Satıcının yazdıkları;


    SIZE:
    seat tube, center-to-center: 58cm
    top tube, center-to-center: 57cm

    COMPONENTS:
    Crank set and pedals: stamped Olmo
    Front and rear hubs: stamped with the Campagnolo logo and name.
    Stem: Ambrosio Campionissimo
    Bars: Ambrosio Champion
    Front brakes: Universal Extra Brev. 453949
    Rear brakes: Universal
    Saddle: Brooks
    Freewheel reads: REGINA-GRAN SPORT-CORSE SOC. ITAL.CAT.CAL.MERATE -->
    Levers and front QR read: PATENT VICENZA CAMPAGNOLO ITALY
    The rear freewheel is four cogs, also made by Campagnolo.

    CONDITION:
    Exceptional condition for its age. Fork has a small ding. Chrome is not pitted.

    RARE SHIFTING SYSTEM:
    This is the first of this double-lever shifting system I've ever seen. It appears in the 1946-1947 Campagnolo catalog. The guy I bought it from showed me the catalog with the picture and description. One lever operates the rear quick release and the other lever shifts the bike. It looks to me like you might have to pedal backward in order to shift the bike. Tullio Campagnolo dreamed up the quick release and subsequently, the Cambio Corsa shifter. It predates the Paris-Roubaix style shifting system.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Kaynak: http://www.ebay.com/itm/1946-Olmo-c...5918&pid=100009&prg=1004&rk=2&#ht_2474wt_1396
     
    Doğukan Aksu ve halil fatih akbaş bunu beğendi.
  2. halil fatih akbaş

    halil fatih akbaş Bisikletkolik

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.007
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    Darıca/KOCAELİ
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    tek kelime ile harika arka tekerin montajı çok sağlam duruyor fakat vites sisteminin çalışmasını çözemedim tam istediğim tarz bir klasik
     
    DreamMaker bunu beğendi.
  3. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Bence düşürmek için aşağıdaki yükseltmek için yukarıdaki kolu çekiyorsunuz. :)
     
  4. sonerveozer

    sonerveozer Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Haziran 2007
    Mesajlar:
    780
    Beğeniler:
    187
    Şehir:
    MANİSA
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    resimlerde vites aktarıcı yok...
     
  5. Cem Unden

    Cem Unden Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2010
    Mesajlar:
    3.461
    Beğeniler:
    5.523
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Zincirdeki gerginlik nasıl ayarlanıyor anlamadım . Kolu yukarı çektin , tamam da gerisi ... Model olarak bana daha yeni geldi . 1960'lar gibi ...

    Vites , bisikletten inip değiştiriliyor herhalde . Jantı ileri , geri alarak zincir gerginliği sağlanıyor sanırım . "Double lever" demesinin mantığı bu olmalı
     
  6. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Uzun kolla arka göbeği öne arkaya alarak zincir gerginliğini ayarlıyor, kısa kolla zinciri ruble üzerinde hareket ettiriyor sanırım. Bunları bisiklet hareket halindeyken yapması mümkün görünmüyor. Çok ilkel bir sistem.
     
  7. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.012
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Bu tarz sistemler o zamanın dişli oranı değiştirilebilen single speed bisikletleri gibi, aynen dediğiniz gibi hareket esnasında değiştirilemeyip tamamen arazi koşullarına göre mandallar gevşetilip dişli değiştiriliyor, drop üzerindeki kızaktan da gerginlik sağlanıyor. Açıkcası kadro işçiliği daha çok dikkatimi çekti, lugllar, ön head-tube kısmının krom olması ve yine aynı şekilde furç yatağının head-tube ile uyumu...
     
  8. Cem Unden

    Cem Unden Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2010
    Mesajlar:
    3.461
    Beğeniler:
    5.523
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Evet , kadro kalitesi harika ... Böyle bir bisikleti satmak akıllıca değil çok pahalıya gitmiş olmalı ....

    2000$ bedava bu bisiklete .Müzelik bi şey bu

    DUSIKA STAATS MEISTER 1950 model bisikletin işçiliği rezalet ama vites sistemi daha gelişmiş
    http://www.ebay.ca/itm/DUSIKA-STAAT...115?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19d2154e83
     
  9. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    2000 $ teklif verilmiş, 10 saati daha var.