Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

160mm ve 180mm rotor

Konu, 'Frenler' kısmında hyigitguney tarafından paylaşıldı.

  1. hyigitguney

    hyigitguney Aktif Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    13 Mart 2012
    Mesajlar:
    120
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    merhaba arkadaşlar,
    160 mm ve 180 mm rotor aldım. öne ve arkaya hangisini takmalıyım nedenleri ile açıklayabilen olursa sevinirim.
     
  2. mehmet ulaş

    mehmet ulaş Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    1.173
    Beğeniler:
    620
    Şehir:
    İstanbul Çengelköy
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    niye farklı aldınız ? :D ayrıca bisiklet bilgilerinize göre takarsanız daha iyi olur (örneğin bisikletinizin broşuründe kaç mm olduğu yazar)
     
    sarkihalindekal bunu beğendi.
  3. Batuhan Köksal

    Batuhan Köksal Forum Demirbaşı

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    9 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    512
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    180i öne takmaniz daha iyi olur
     
  4. sarkihalindekal

    sarkihalindekal Şarkı Halinde Kal!

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    11 Ocak 2015
    Mesajlar:
    215
    Beğeniler:
    151
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    VOLKAN ÖZKURT
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Maşanızın ve kadronuzun müsade ettiği rotor değeri vardır. Onu göz önünde bulundurun. Eğer müsade ediyorsa bana göre doğrusu en çok hangi freni kullanıyorsanız ona takın. Ama esasen öne takmak ön frenin durma üzerindeki etkisinin daha fazla olmasından dolayı doğru olacaktır. Ön freni kullanmayan biriyseniz ön frenin pek bir önemi kalmaz.
     
  5. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    Fizikteki yük çarpı yük kolu eşittir kuvvet çarpı kuvvet kolu dan yola çıkarsak 180 lik rotoru arkaya takmak ani frenlemelerde daha sağlıklı durma sağlar.
     
    muraterdem42 bunu beğendi.
  6. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    böyüğü öne ufağı arkaya tak.
     
  7. hyigitguney

    hyigitguney Aktif Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    13 Mart 2012
    Mesajlar:
    120
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    neden büyüğü öne takıyorum. açıklar mısınız?
     
  8. Osman Uygun

    Osman Uygun I love 27.5

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    280
    Beğeniler:
    176
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Temelden gidelim; bisiklet frenleme sırasında ağırlığını Öne verir yani durmak istediğinizde aynı derecede frenleri sıktığınızı düşünün, en çok yük ön frene biner, bunu anlamak gayet basit çünkü ön tekerleğe baskı yapan ağırlık sizin ağırlığınız+bisikletin arkadaki tüm Ağırlığı. Arka tekerleğe binen ağırlık ise kendi ağırlığı sadece.

    Gelelim rotor çaplarına. Şöyle düşünün bir kapıyı kolundan iterek mi daha kolay kapatırsınız yoksa Menteşeye yakın kısmından iterek mi? Tabiki kolu yani kapanın Dönme merkezine en uzak olan yerden. O halde mantık nedir, dairesel hareket yapan bir cismi ya da dairesel bir cismin Dönme hareketini engellemek için en as enerji harcanan yer merkezine en uzak olan yerdir. O halde bir tekerleği durdurmak için ona nereden baskı yaparsak en az enerji harcamış oluruz?tabiki meleze en uzak yerden yani en dıştan. Disk frenlerde fren mekanizması rotorlar üzerinden Çalışır. Baskı buradan yapılır ve Dönme hareketi engellenir. Şimdi 160'lık rotorlarda fren Baskısı merkezden 160 mm uzaklıktan yapılır, 180 mm de ise 180 mm uzaklıktan yapılır. Mantıken daha uzaktan yapılan baskı frenleme performansını daha çok arttıracaktır. Fren yaparken ön tekerleğe daha çok Yük bindiği için fren mekanizmasını daha verimli hale getirecek olan 180'lik rotorun öne takılması daha mantıklı gelmektedir. Vesselam :)
     
  9. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.892
    Beğeniler:
    9.317
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Fren sisteminde genellikle ön büyük arka kücük olur, yada ön arka ayni olur. Bunu yeni bisikletlerdede görünümü, aksini nerede ararsaniz arayin göremesiniz. Bu sistem Motor ve arabalardada öyledir.
     
    sarkihalindekal bunu beğendi.
  10. Batuhan Köksal

    Batuhan Köksal Forum Demirbaşı

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    9 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    512
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Ani frenlemelerde zaten ön tekerdeki fren etkisinden dolayı arka neredeyse yerden kesilir, ön tekerle başbaşa kalırsınız :)
     
    thomisus lx bunu beğendi.
  11. harun tınas

    harun tınas Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    369
    Beğeniler:
    102
    Şehir:
    afyon
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    cok doğru söylemektesiniz katılıyorum
    ama bu bilgilere dayanarak en iyi fren V fren olmakta
     
  12. Osman Uygun

    Osman Uygun I love 27.5

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    280
    Beğeniler:
    176
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ama onlarin yuzeyinin çamura yağmura karşı dayanıklılığı disk kadar degil bu yüzden en iyisi degil ama kismen tabi bunun istisnaları var, vs vs
     
    mtb_rider bunu beğendi.