Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

16-20-26 jant kullananlardan tavsiye istiyorum

Konu, 'Katlanır Bisikletler' kısmında Caner Aydın tarafından paylaşıldı.

  1. Caner Aydın

    Caner Aydın Üye

    Kayıt:
    22 Ekim 2014
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Çok konu açtım, çok okudum ama hala emin olamıyorumç

    Her gün en az 30 km olacak şekilde yol için bisiklet almam lazım. Katlanabiilire kaydım, daha uygun gibi arada taşıtlara binebilmek için.



    Ama 16 20 26 jant katlanabilirlerin hız ve performanstaki farklarını kavrayamadım. Ben hızlı gitmek istiyorum, yokuş aşağı giderken kontrolü kaybetmemek.

    Özellikle İstanbulda kullananlar varsa, bisikletleri hakkında bilgi verebilirseniz sevinirim. Yokuş iniş çıkış, en yüksek hız ulaştığınız, dönüşlerde durum.

    26 jantın daha ağır olmasının pek bir dezavantajı yok, sadece yer kaplıyor daha çok 16 20ye göre ama bacak arama mesela otobüste tekerlek de olsa alabilirsem pek yer kaplamayacağını düşünüyorum.

    Görüşlerinize ihtiyacım var, fikir bildiren herkese teşekkürler.
     
  2. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    büyük tekerin kontrolü her zaman daha iyidir
     
    Caner Aydın bunu beğendi.
  3. Oğuzhan k

    Oğuzhan k Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    1.441
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    16 jantı geçin bir kere o bitti artık salcano folda tarzı bisikletlerde vardı.katlanır avantajları lastikmi patladı atla otobüse taksiye metroya dön evine yer kaplamaz,elde sürülen bir model olursa daha iyi olur(katlanıncaki halinden bahsediyorum) tabi bu 20 jant için geçerli, alüminyum kadro ise hafif olur dezavantajları yokuşlarda biraz sıkıntı malum öne yatıp çıkmak açısından ,hızlı gitmeyi unutun,çukurlar ve engebeli yol durumunda sıkıntı 26 jant katlanır olursa kullanmadım yorum yok ama hafif olacağını hiç sanmıyorum 20 janta nazaran.ama hızlı gidersiniz o kesin tabii sizin peerformansınıza bağlı
     
    Caner Aydın bunu beğendi.
  4. M.A.Y.

    M.A.Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2010
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    534
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Dahon Jack 26 jant katlanır bisikleti 1300 km civarı kulladım. Denge ve yol tutuş açısından sabit gövdeli bisikletten hiçbir farkı yok. E-5 te uzun bir yokuş inerken bir kez 61 km hız gördüm, pedallar boşa dönmeye başlamıştı ve rüzgarın da artmasıyla yol tutuş azalmıştı. 40 - 45 km hızlarda gayet dengeli ve güven verici.

    Dahon Vitesse D7 ve Dahon Eco 3 20 jant katlanır bisikletlerim oldu, düz yolda çok keyifli, kısa mesafeli yokuşlarda da sıkıntı yok fakat uzun mesafeli yokuşlarda biraz yorucu. Yokuş aşağı 35 km/h den sonra yol tutuş azalmaya başlıyor.

    Tercih meselesi, şahsen genelde sahil yolunda 20 - 25 km/h hızla kullanmayı sevdiğimden ve toplu taşıma ile entegre etme imkanı da olduğundan 20 jant tercih ederdim.

    Fakat hem katlanır olsun, hem hız yapmak istiyorum diyorsanız 26 jant katlanır almalısınız.
     
    erdem arda ve Caner Aydın bunu beğendi.
  5. Caner Aydın

    Caner Aydın Üye

    Kayıt:
    22 Ekim 2014
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ağırlığın fazla önemli olmadığını gördüm bazı yerlerde. 6-7 kilo pek hız kazandırmıyor.

    26 jant gönlümden geçiyor da kafeye, sınıfa, otobüse filan sığar mı, pratik olur mu, o konuda biraz düşünceliyim.


    26 jantla yokuş çıkmak da mı aynıydı, yani normal vitesli bisiklet gibi?

    26 jantlayken otobüse bindiniz mi ya da metrobüs? Binersem dediğim gibi bacaklarıma alabilir miyim az yer kaplasın diye, çünkü bilemiyorum büyüklüğünü de.
     
  6. M.A.Y.

    M.A.Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2010
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    534
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Dahon Jack 26 jant katlanmış boyutlar: 34 × 94 × 79 cm
    Dahon Vitesse D7 katlanmış boyutları: 29 x 80 x 66 cm

    20 jant katlanırın en güzel yanı katlarken alet kullanmaya gerek yok. 26 jantın gidonunu da sökmek isteyince gidon boğaz vidasını alyanla açmak gerekiyor.

    20 jantla da, 26 jantla da birkaç kez otobüse metroya metrobüse sorunsuzca bindim fakat 22:00 - 23:00 saatlerinde bindiğimden zaten tenha idi, sorun olmadı.

    20 jantla h.sonu öğlen saatlerinde otobüse bindim sorun yaşamadım.
     
    Caner Aydın bunu beğendi.
  7. Caner Aydın

    Caner Aydın Üye

    Kayıt:
    22 Ekim 2014
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:

    Anlayamadım, emin olmak için soruyorum. 26yı aletsiz katlayabilyioruz değil mi? Biraz daha uzun sürüyor olsa gerek 20ye göre.

    Benim gidiş 30 km, genelde inişli. Ama arada metrobüse binecek olsam da dönüşte, yokuşlar var bayağı. Ve arada bu güzergahın dışına da çıkacağım. BU kadar km giderken her gün, daha çabuk varabilmek için 26 jant daha cazip görünüyor şu an için. Ama 20 de kullandım bir kaç kez brompton, bayağı kıvrak görünmüştü gözüme.
     
  8. M.A.Y.

    M.A.Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2010
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    534
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    26 nın gövdesi alet kullanmadan ikiye katlanıyor fakat gidonu da yerinden sökmek isterseniz alyan anahtar kullanmanız gerekiyor. Buradan yazı ile pek anlatamıyorum google dan aratırsanız videolar görebilirsiniz.
     
    Caner Aydın bunu beğendi.
  9. D.Mustafa

    D.Mustafa Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    884
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Açtığım konularda dahon 3 ü inceleyebilirsiniz. 16" fakat yokuş aşağıya salınca da güzel akıyor. Tabi kısa yokuşları kast ediyorum uzun inmedim daha. 20" b-fold um da var onunla kıyaslamaya kalkıyorum ikiside kendine göre + ve - lere sahip. 16" olan daha kıvrak daha çevik ben onunla daha seri hareket ediyorum. 20" olanın lastikleri biraz kalın ve malum 16" ya göre büyük olduğu için yavaş rahat ve güvenli bir sürüş oluyor hız yapılamazmı 20" ile de yapılır ama manevra kabiliyeti 16" kadar değil. Buyrun karşılaştırın.2. resim beni belirli saatlerin dışında metroya almayan görevliye inat çekilmiştir. 1 tl ye büyükboy çöp poşeti işimi gördü, kenardada bebek arabası var ve hala buna bisiklet muamelesi yapıyorlar.[​IMG]
    [​IMG]
     
    erdem arda ve Caner Aydın bunu beğendi.
  10. ömer solak

    ömer solak Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Ömer
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Mustafa bey hangi metro almadı artık metroda katlanır bisikletler için saat sınırı yok İstanbul için söylüyorum. Twitter'dan İstanbul ulaşımın hesabından bakabilirsiniz.
     
  11. D.Mustafa

    D.Mustafa Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    884
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Öber bey biz izmirde hala çekiyoruz o derdi. Mesela fotoda gördüğünüz halde katlı iken almıyorlar. Dedikleri bu bir bisiklet tekeri ve pedalı var ve bende bunu görüyorum diyor.Youtube da da videosu var izmir metro katlanır bisiklet yazarsanır bir arkadaşımızın çektiği 2 part bir video , daha net anlarsınız.Millet neler neler yapıyor biz burada hala yok katlanır giremezmiş bisikletmiş falan filan.
     
    Caner Aydın bunu beğendi.
  12. Murat Semiz

    Murat Semiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Nisan 2014
    Mesajlar:
    332
    Beğeniler:
    625
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Bence bisiklet öyle kenara köşeye saklanırcasına sıkıştırılacak birşey olmamalı, görünmeli, artık bunu kırmak lazım abiler ya. Bebek arabası, akülü engelli arabaları, pazar arabaları, bohçalar her türlü toplu taşıma aracına binebiliyor artık bisiklette bir çekincemiz olmasın.

    Diyerek açtığım mesajımı, Muhayyer Kürdi makamında bir eserle devam ettiriyorum.
    20"" jant, işyeri 15 km den fazla uzak olmadıkça, candır, evlattır, parçandır. Katlarsın işyerinde her yere koyarsın, 26" jant mtb me göre akşam eve dönüşüm 7-8 dk farkediyor. MTB ile 60 dk, katlanırla en fazla 70 dk.da evde oluyorum.

    Tabi ki sürüş konforu bakımından daha güdük, ama, yine de candır be abi. Allah eksik etmesin.
     
    Caner Aydın bunu beğendi.
  13. Caner Aydın

    Caner Aydın Üye

    Kayıt:
    22 Ekim 2014
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:

    Nerden neresi acaba, kaç km 7-8 dakika farkeden?
     
  14. ömer solak

    ömer solak Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Ömer
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Valla İzmir videosunu izledim ve İzmir'e hiç yakıştıramadım. Katlanır bisikletinen büyük amaçlarından biri ulaşıma entegre olması zaten. Elden gelen her türlü tepki verilmeli.
     
    Murat Semiz bunu beğendi.
  15. Murat Semiz

    Murat Semiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Nisan 2014
    Mesajlar:
    332
    Beğeniler:
    625
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    13 kilometrelik bir mesafe, geneli tırmanışlı olsa da mtb ile hız yapılabilir bölgeler var, katlanır ile o hızı yapamıyorsun tabii.

    izmir istanbul veya başka şehir özelinde bakmamak lazım. türkiye genelinde bu sorun hala var diyelim. rahat değilsin. bisikletle ulaşımda ucu açık bırakılmış, inisiyatife bırakılmış bir sürü gri nokta var. adamlar istemiyor işte, yokuşa sürüyor, yolları dolduran, 15 dakkalık mesafeyi 1 saatte gitmeye sebep olan araba çokluğuna kimsenin gıkı çıkmıyor, bunlar toplumda muteber insan oluyorlar, sen ise aykırı, hippi, çocuk, esrarkeş muamelesi görüyorsun, sürekli ve her yerde çaba içinde olmak gerek. Şu kaska verilen tepkilere takmış durumdayım, kafasında kasklı bir bisikletli görüp de uzaydan gelmiş gibi bakış atmalar hala kesilmedi, acaba bu kaskın görüntüsünde, şekil şemalinde bir değişiklik yapılamaz mı, daha bir türk insanının göz zevkine uyumlu kasklar yok mudur piyasada?
     
  16. D.Mustafa

    D.Mustafa Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    884
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Murat bey o garipseme duygusu insanların alışması ile aşılacak bir durum.Yani şuan bisikleti aktif kullanan ülkelerde kask nasıl yadırganmıyorsa ülkemizde de biz bisikletliler bunu kullana kullana gözlerine soka soka alıştırmalıyız ki gördüklerinde aman yaa kask işte desinler. İlk başlarda bütün komşularım bakıyordu, site içine bisiklet ile girip apartmanın önünde iniyorum. Yani bune ya, kim bu filan gibi bakışlar ilk başlarda oldu ama artık her seferinde beni göre göre önemsememeye yani alışmaya başladılar. Ki onların bize bakışlarını önemsememek lazım çünkü 3 sn sonra hayatınızdan çıkacaklar :)
     
    Murat Semiz bunu beğendi.