Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

1500 gramlık bir çelik!

Konu, 'Klasik Bisikletler' kısmında Doğukan Aksu tarafından paylaşıldı.

  1. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Selamlar,
    bu kez sizlere son derece spesifik bir kadro set ve ona dair bir kaç detay paylaşacağım. Hatta öyle ki bu kadro sette spesifik terimi tam anlamıyla karşılığını bulacaktır diye de düşünüyorum. Görsel olarak son derece tatminkarlığın da ötesinde, sofistike seat tube stays, ya da double seat tube olarak ön plana çıkan bu kadro set, detayına inildiğinde Columbus boru grubunun en üst kategorisinde ve en "rare" sayılabilecek (nadir) üretime sahip olan boruların bileşiminden meydana gelmekle kalmayıp, filletbrazing yönteme de sahip olması ile kendisini daha da farklı ve özel kılıyor. Ki bu farklılık ve üretiminde ki esnekliğin vermiş olduğu avantaj ile de bir hayli hafiflik sağlayan bu kadro set için sadece 1501gr'lık ağırlık değerlerine de sahip olduğunu söylecek olursam bu işin gerçekten içinde olanların biraz daha arkasına yaslanacakları aşikardır.

    Filletbrazing yani boruların birleştirilmesinde ekstradan "lug" ya da diğer bir değişle rekorlara gerek duymadan gas-welding / oksijen kaynağı ve sonrasında çok iyi bir ince tesfiye işçiliği ile tamamlanan kadrolar diyebiliriz. Bu yüzden normal normlara göre üretilen bir "Columbus EL" borulu bir kadro set ortalama 1670-1700gr civarı iken bu yöntem ile beraber 1501gr. gibi çelikte pekte inanılası gelmeyen bu değerlere ulaşabilmekte. Son olarak fotograflara geçmeden önce yaklaşık 11 saatlik bir boya çalışmasını da bizzat kendim tamamlamış olduğum bu eşsiz kadro setin hafif parçalar ile toplanmasına da facebook.com/no85custombikes ya da instagram.com/no85custombicycle adreslerinden tanıklık edebileceğinizin de altını çizmek isterim.

    *Araştırmak isteyenler için açık kaynağın daha kolay ulaşılabilir olması açısından yabancı teknik terimlere yazımda yer verilmiştir.

    Şimdiden görüşmek dileğiyle.
    Doğukan

    Geliano C.T Pista / Columbus EL custom

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Son düzenleme: 27 Ocak 2015
  2. VeyselKobal

    VeyselKobal Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    310
    Beğeniler:
    411
    Şehir:
    İstanbul - Anadolu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Teknik kısmını, (üzülerek) tam anlamıyla sindiremesem de,

    Görsel olarak benim için bir sanat eseri!

    Mükemmel!

    Kaynak noktaları, sanki karbon kadro gibi.

    Edit: Boya işçiliğiniz de mükemmel olmuş.

    Edit 2: İstemsiz bir şekilde hala bakıyorum, aşık oldum sanırım :)
     
    mariokaldato ve Doğukan Aksu bunu beğendi.
  3. hsnbykkls

    hsnbykkls Dağda Asfaltta Karda Güneşte, 4 x Derrace

    Kayıt:
    10 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    658
    Beğeniler:
    553
    Şehir:
    Burdur
    Adı:
    Hasan Büyükkeleş
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bi soru takıldı şimdi bana. 1500 gram(cık) olduğu için kırılganlığı fazla olmaz mı? Çünki ince bi tabaka olmalı doğru değil mi?
     
  4. Yiğit Dikici

    Yiğit Dikici Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Mart 2012
    Mesajlar:
    488
    Beğeniler:
    287
    Şehir:
    Erzurum
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Arkama yaslanmaktan ziyade ekrana yapıştım diyebilirim :) Gerçekten çok estetik..
     
  5. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Selam,
    bu gibi spesifik kadrolar amacı dışında kullanılmayacaksa kırılma, burulma gibi bir şey söz konusu olmayacaktır.
    Aksine geleneksel, sıradan çelik bisikletlere kıyasla, bileşenlerinde yer alan boruların çekme, esneme direnç kat sayıları daha yüksek olduğu gibi, dikişsiz ve tamemen soğuk çektirme olarak üretildiklerinden dolayısıyla da daha dar toleransta ve hassas kalibrededirler.
     
  6. hsnbykkls

    hsnbykkls Dağda Asfaltta Karda Güneşte, 4 x Derrace

    Kayıt:
    10 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    658
    Beğeniler:
    553
    Şehir:
    Burdur
    Adı:
    Hasan Büyükkeleş
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Teşekkürler bilgilendirdiğiniz için :)
     
  7. gazihanoglu

    gazihanoglu Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Ocak 2015
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    burdur
    Adı:
    nejat şahin
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    selam.benim hiç hafif bisikletim olmadı nasıl bişey olduğunu bilmiyorom ama aramaya devam ediyorum
     
  8. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Hafta sonunu fırsat bilerek, daha geleneksel parçalarıda kullanarak ortalama ağırlığını sizlere hem görsel hem de uygulamalı göstermeyi uygun gördüm. Yine çok temel ağırlık oluşturabilecek teker setleri kullanmamış olmam yanıltıcı bir ağırlık verecek olsa da ortalama bir derleme ile ağırlığı 8600gr civarı olması beklenirken spinergy, mavic aksium ve olması gerekenden daha hafif bir sele ile şuan için 7980gr gibi bir rakamla hafifletmeye başlayacağım. Buarada geçmiş yıllardan bu proje ile aynı benzerlikte olan bir projeye de gözatmak isterseniz sevgili Ahmet Bey'in Rixon Pist bisikilerine dair konusuna da göz atabilirsiniz.
    Hedefim ise genel anlamda 6kg sınırının altında bir "çelik kadrolu" pist bisikleti yakalamak olsa da yine de daha da altı için, elimden gelen her türlü estetik kaygısı içermeyen her çeşit parçaya da yer vereceğim.


    [​IMG]

    Şimdilik konuya bu şekilde start vererek hepinize iyi Pazarlar diliyorum.
     
  9. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    ağzımın suyu klavyeye aktı Doğukan bana bir klavye borçlusun :)
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  10. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Herkese selam,
    hazır haftasonu da geliyorken biraz silkelenmek hiçte fena olmayacak! O sebeple konuya son derece spesifik bir krank set ile giriş yapalım istedim. Bu krank set koleksiyonerler için literatürde "rarely to rare" ya da "unique" olarak adlandırılan yani Türkçe karşılığında nadirden de nadir, benzersiz olarak nitelendirilen bir parça olmasının yanı sıra dudak uçuklatan fiyatlarıyla da bilinmekte olan ve birbirinden ayrılmış bir aile şirketi olan bross kardeşlerin bir eseridir.

    Vintage VGC Cook Bros Racing RSR 175 (dog bone) / 110BCD

    [​IMG]


    Spesifik demiştim değil mi? Öyleyse 1970's ve early 80's / erken 80'lere kadar yine sınırlı adette üretilmiş olan SR Royal'ın NRY-ESL modeli ile devam edelim. Bu boyunu diğer tüm boyunlardan farklı kılan, "quill stem", yani klasik 1" 'lik boyunlar kategorisinde en hafifi olması... Bu hafifliği ultra ince titanyum alaşımlı wedge/kama vidasına ve buna bağlı minimalize aluminyum kama tıpasına da bağlasam da narin yapısı ve kısmi kesit farklılığının bir getirisi olduğunu da söyleyebilirim.

    Vintage NOS Sakae/Ringyo (SR) NRY-ESL / 110mm

    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Son düzenleme: 12 Mart 2015
  11. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Çok güzel...
     
    Yunus M. ve Doğukan Aksu bunu beğendi.
  12. Soner H. Arslan

    Soner H. Arslan Non serviam

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    9 Mart 2013
    Mesajlar:
    139
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    Tekirdag
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Acikcasi sundugunuz icerigi tuketmek beni cok heyecanlandiriyor. Yapmis oldugunuz isin kendisi ayri, ari yazim tarziniz ayri mukemmelikler barindiriyor. Bu tarz seyler icin gereken beceri, yetenek ve birikime asla sahip olmayan bir adam olarak kiskaniyorum da sizi.

    Ne diyebilirim ki? Siz yapin, biz izleyelim. Bu sekilde bile cok sey ogrenmek mumkun eserlerinizden.
     
  13. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    @Soner H. Arslan

    Sadece varolan beceriyi imkanlarım dahilinde işliyor ve bir şeyler ortaya koyuyorum. Teşekkür ederim.

    Ufak bir parça ile konuyu da soğutmamak adına devam ediyorum. Şuana kadarki tercihler kadar özel olmasa da 110BCD ve kranka formal uyumu nedeniyle şuan için yer vereceğim chainring yani krank dişlisi ile devam ediyorum. Normalde delikler olmasa da dediğim gibi formal bütünlük adına aynı Ø değerinde drilling diye geçen uygulamayı ufak dokunuşlar halinde dişliye de aktardım. Hafif değil, fakat süreç içerisinde telafi edilmesi için şuan ihtiyaç durumunda.

    Vintage Sugino 110 BCD 3/32

    [​IMG]
     
  14. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Herkese tekrardan merhabalar,
    hayat koşuşturmasının verdiği yoğunluk, kişisel bir takım planlar derken forum ve paylaşımlarımda bundan biraz olsun nasibini aldı ve de sanıyorum ki uzun süredir uzaktan sadece göz gezdirebiliyordum ve şu da var ki, çokta konuyu detaylandırarak sizleri de sıkmadan ufak ve önemli bir detayında paylaşımını yaparak konuyu ufaktan toparlama niyetindeyim. Özetle şuan için projenin %95'Lik bir kısmını tamamlamış durumdayım fakat paylaşımlarımın akışı adına bunları zamanla ve sıraya koyma taraftarı olduğum için kısım kısım sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. Projenin başlangıcı ve ana teması bilindiği üzere "Türkiye'nin çelik bisiklet" kategorisi altında yer alacak, işlevselliğini de optimum seviyede kullanılabilir kılarak en hafif bisikletlerinden birisine (belki de en hafifine) imza atmış olmak olacak. Her hangi belirleyici, sınırlayıcı kuralların olmayacağı gibi görsel ve renk uyumu konusunda da estetik kaygılar göz önünde bulundurularak tamamlanacak olacak bu pist bisikleti için sizlerinde ağırlık tahminlerine önem verdiğimi belirterek, dileyen üyeler de bu ağırlık tahminlerini konu altından paylaşabilirler.

    Teşekkürler!


    Mac Aero 494 spokes

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. Kerim Hakan

    Kerim Hakan Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2013
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    İzmir Karşıyaka
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Doğukan bey slmlar...
    Öncelikle ellerinize sağlık...
    Keyifle çalışmalarınızı izliyorum...
    Sizden aldığım 1,560 gr lık ALAN kadro ile fazla abartmadan 8,900 gr lık single yaptık ve keyifle kullanmaya devam ediyorum...

    Son çalışmanız için kabaca tahmini parça ağırlıklarını vermeye çalıştım;

    Mevcut parçalar; 1.501 kadro + 199 boyun + (436+93) aynakol + 2*560 jant seti= 3.349 gr
    Gidon ~ 500 + sele ~ 250 + sele borusu ~ 300 + pedallar ~ 700 gr + zincir ~ 400 + fren elcilkler kabalolar arka tek dişli ruble vs
    Kabaca 6 - 6,750 arası bi yerlere oturması lazım

    Önceki çalışmalarınızdan edindiğim izlenimlere dayanarak hem hafif hem de göze hoş gelen çok iyi bir şey ortaya çıkacak eminim
    Kolay gelsin...
    Bizi fazla merakta bırakmadan sonucu bir an önce paylaşmanız dileğiyle...
    saygılarımla...
     
  16. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Kerim Bey merhabalar,
    öncelikle konum için zaman ayırdığınız ve değerli görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. ALAN kadro konusunda umuyorum ki beklentileriniz yeteri kadar karşılanmıştır diye düşünüyorum. Geliano Pista anlamında "weight weenie" değerlendirmesinde bir kaç detaya daha sanıyorum yer verebilirim. Kadro bilindiği üzere tamamen çelik ve 1501gr ağırlığında bir değere sahip! Ki gerçekten 590-600mm aralığında ölçüye sahip bir çelik, aluminyum ve hatta kompozit karbon bir kadro sette dahil edildiğinde yakalanması çok zor rakamlarda... Yalnız buna ek olaraktan aşılması gereken bazı dezavantajlarda yok değil. Bunların başında kadro setten ayrılamaz bir parça olan ve tamamen bu kadro set için tasarlanmış olan "quill" seatpost (klasik 1"lik boyunlarda olduğu sistem), mevcut çelik maşa hafiflik anlamında kişiselleştirmeye gidilmesi gereken parçaların başında gelmekteydi. 320gr ağırlık değerine sahip olan sele borsunun şuan için 242gr'a indirgenmesi gibi bir takım parçalarda da bu işlemler adet başı 10 ilâ 50gr gibi düşürülebilir değerlerle ortalama olarak 20 parça üzerinden +/- 500 / 600gr civarında toplamda avantaja dönüşecek gibi. En azından şuan ki notlarım arasında uygulamaya geçilmemiş güzel değerlerin yakalandığını söylemek mümkün.
    Tekrardan teşekkürler, sevgiler.



    Parçaları hafifletmeye devam ederken bir yandan da cüzdanınızın da aynı oranda hafifliyor olması kaçınılmaz olsa da gidişata dair bir kaç detayı da eklemeye sonunda vakit bulabilmenin verdiği rahatlama ile bir yandan da filtre kahvemi yudumlamaktan büyük keyif duyduğumu da belirterek bir giriş yapmak sanıyorum ki hiçte fena olmayacaktır diye düşündüm. ;)
    Şu ana kadar, kadro set, krank, stem(boyun), chain-ring(krank dişlisi) ve teker seti şeklinde proje süre gelmiş ve bu ana kadar şekillenebilmişti. Şuan için bu saydığım komponentler konusunda ilk değişikliği yakın zamanda tamamen şans eseri denk geldiğim ve bulunabilirlik konusunda da oldukça az rastlanır bir quill stem ile devam etmek istiyorum.
    İtalya merkezli olan ve bir laboratuvar titizliğinde fabrika/atölye üretimi olan WR Compositi firmasına ait olan bu ürün aynı zamanda bu fabrikanın ilk üretimini gerçekleştirdiği modele ait bir ürün örneği...
    Genel olarak ele alacak olursak, 3K kompozit karbon tüplerin aluminyum luglar ile beraber epoxy bonded yöntemini geleneksel diye tabir edilen ilk kompozit karbon kadro (ALAN carbonio) örneklerinin üretim şekilleri ile bir tutabiliriz.


    Vintage NOS (New Old Stock / Yeni *Eski Stok) WR Compositi Carbonio quill stem
    ITALY / Handmade
    1" - 184gr.

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]



    Ve ufak bir detay...


    Krank vidaları

    [​IMG]


    Teşekkürler.

    Doğukan Aksu
     
  17. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.045
    Beğeniler:
    1.993
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Sanat yapıyorsunuz.Net.Ellerinize sağlık.
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  18. orneken

    orneken Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Kasım 2015
    Mesajlar:
    160
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Engin O.
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Yaptığınız işler kadar fotoğrafçılığınızı da beğeniyorum. Ürün fotoğrafçılığından, konsept fotoğrafçılığa kadar şahane işler yapıyorsunuz. Işık kullanımınız da keza öyle. Kolaylıklar gelsin.
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  19. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Selam, öncelikle teşekkür ediyorum. Sanat noktasında ise, sadece vizyonum gereği elimden geleni, bu sanat eseri niteliğindeki bileşenleri kişisel deneyim ve tecrübelerim doğrultusunda harmanlamaya çalışıyorum.


    Selam, teşekkür ederim! Fotograf hususunda eskisi kadar içten, överili olduğumu söyleyemesem de bir şekilde ışığı ve kadrajı kompozisyonlarımda ön planda tutmaya çalışırım.
    Henüz web sayfasını aktif etmemiş olsam da no85 adresinden takip edebilir, bilgi sahibi olabilirsiniz.

    Görüşmek dileğiyle.
     
    mariokaldato ve SerkanH bunu beğendi.
  20. altughansinan

    altughansinan Aktif Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    15 Nisan 2015
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    514
    Şehir:
    Manisa
    Adı:
    Altuğhan Sinan Aydınoğlu
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    İnstagramdan da takipteyim işlerinizi. Dantel gibi işliyorsunuz adeta. Ellerinize sağlık. Kolay gelsin.