11'li sistem 12-25 ve 11-25 ruble arasındaki fark nedir?

mehmetsarı

Aktif Üye
Kayıt
21 Eylül 2012
Mesaj
148
Tepki
193
Şehir
İzmir
Bisiklet
Canyon
Arkadaşlar merhaba,

Bisikletimin üzerinde gelen 11-32 rubleyi değiştirmek istiyorum. Ancak 11-25 ve 12-25 ruble arasında kalıyorum. Neden 11-25 varken 12-25 üretiliyor, avantaj, dezavantajları nelerdir bu kombinasyonların? Bu oranlar hakkında bilgisi olan arkadaşlardan bilgi alabilir miyim??

Şimdiden teşekkür ederim...
 
Scudo

D. Oğuz

Daimi Üye
Kayıt
26 Mart 2014
Mesaj
274
Tepki
600
Şehir
İzmir
11-25 ile yapacağınız en yüksek hız değeri, 12-25 e göre 2-4 kilometre fazla olur. tüm fark bu. (Rublede dişli oranları ne kadar küçükse çevirmesi zor fakat hızlanması daha çoktur.)

Mesela 52-36 aynakolunuz var ise, 52-12 de en yüksek hız 95 oluyorsa 52-11 de 97-98 olur. (Değerler sallama.)
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
11-25: 11-12-13-14-15-16-17-19-21-23-25
12-25: 12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25

11T dişlinin yerini rublede 18T diş alıyor. Normal kullanımı düşünürseniz eğer, büyük aynada 11'li dişi kullandığınız çok az durum vardır. O az kullanacağınız bir dişli yerine, vites geçişlerini daha yumuşak yapacak bir diş daha eklemek araya, daha mantıklı geliyor bazı kullanıcılara :)

Ama şöyle de bir durum var;
Zaten 11-25'de aralıklar oldukça güzel. 11T yerine, 27T bir diş eklemek rubleye çok daha güzel oranlar ortaya çıkarıyor.
12-13-14-15-16-17-19-21-23-25-27
Fakat bunu şu an bir tek Campagnolo üretiyor.

Ha bu arada, 12-25, 11'li rubleyi üreten kim ki? Gördüğümü hiç hatırlamıyorum.
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@D. Oğuz

12-28'i biliyordum ama, 12-25'i yeni gördüm.
Bu arada, 12-28'de aslında Campagnolo 12-27'nin çok benzeri. Son diş sadece 27 yerine 28, geri kalanı aynı.
Fakat CS9000 hakkında o kadar çok şikayet var ki...
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsarı

D. Oğuz

Daimi Üye
Kayıt
26 Mart 2014
Mesaj
274
Tepki
600
Şehir
İzmir
@Gökhan Toros

Belki de bu yüzden kullanılmıyordur. Fakat Campagnolo ülkede çok popüler bir sistem değil. Büyükşehirlerde belki.
Yarışçı olmadıktan sonra bu 11 yerine 18 olmuş çok da önemli değil aslında. Orasını da o camia düşünsün :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsarı

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@D. Oğuz

Markette satılan da bisiklet, Colnago da bisiklet ona bakarsanız. O kadar basit olsaydı, kimsenin milyarlık bisikleti olmazdı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsarı

D. Oğuz

Daimi Üye
Kayıt
26 Mart 2014
Mesaj
274
Tepki
600
Şehir
İzmir
@Gökhan Toros

Konuyu saptırmadan lütfen. "18T olsa ne olmasa ne?" yargısını bunla bağdaştıran zeka yapısına kocaman bir alkış. :kötü:
 

mehmetsarı

Aktif Üye
Kayıt
21 Eylül 2012
Mesaj
148
Tepki
193
Şehir
İzmir
Bisiklet
Canyon
Ultegra 6800'de 11-25 ve 12-25 opsiyonları mevcut Gökhan. Benim eski bisikletimde 50-34 aynakol ve 12-28 ruble vardı. Yeni bisiklette 52-36 aynakol ve 11-32 ruble var. İlk denemelerde 32'yi pek kullanmayacağımı gördüm ve bu yüzden değiştirmek istiyorum. 36 ön için 25 ruble bu anlamda, 39'a karşılık 27'ye denk gelecek benim için (oran 1,44 oluyor).

Bir de 11-32 ruble olduğu için arka aktarıcı medium cage (long cage yok sanırım yol aktarıcılarında). Ben rubleyi 12-25'e çevirdiğimde bu aktarıcıyı da ''short cage'' olarak değiştirmem gerekecek mi??
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@D. Oğuz

O bisiklet de gidiyor. Colnago da gidiyor. Sizin mantığınız, 18T olmayan bisiklet de gidiyor, olan bisiklet de gidiyor.

Araştırırsanız biraz! insanların özellikle çok kullandıkları, ve istedikleri dişliler olduğunu görürsünüz. Bunların ilki 16T'dir. Hatta Sram bu sene, bütün 11'li oranlarında 16T kullanmıştır sırf bu yüzden, 11-28 rublesinde bile.

Herkes bu işten biraz daha fazla zevk almaya bakıyor. O nedenle kimisi için 18T, kimisi için 16T, kimisi için 11T önemlidir.

@mehmetsarı

Hayır. Gerekmeyecek. Hatta ileride, uzun dağ tırmanışları vs. planlıyorsanız değiştirmemeniz daha mantıklı. Bu sayede, zincir uzunluğu, aktarıcı kapasitesi gibi sıkıntılar çekmeden direkt 32 ruble takabilirsiniz o tura özel.
 

mehmetsarı

Aktif Üye
Kayıt
21 Eylül 2012
Mesaj
148
Tepki
193
Şehir
İzmir
Bisiklet
Canyon
Süpersiniz arkadaşlar, cevaplarınız için teşekkürler. Bu durumda 12-25 ruble en uygun seçim gibi geliyor bana. Malum insan kolaya çabuk alışıyor ve tembelleşiyor. 32 ruble dişlisine bacakları fazla alıştırmadan 25'e geçmek iyi olacak diye düşünüyorum. Sadece inişlerde kullanacağım 11 dişlisi yerine de 12-25 ruble ile işin içine 18T'yi dahil ederek orta kısımda daha fazla opsiyon elde etmek iyi olacak sanırım...
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros

mehmetsarı

Aktif Üye
Kayıt
21 Eylül 2012
Mesaj
148
Tepki
193
Şehir
İzmir
Bisiklet
Canyon
Bir de şunu sormak isterim. Mevcut ruble (11'li 11-32) 10'lu sisteme adapte edilebilir mi? En küçük dişli çıkarılarak örneğin??Kuzenimde 10'lu sistem 11-28 ruble var ve tırmanışlarda zorlandığı ve diz problemi yaşadığı için 32 ruble dişlisi kullanmak istiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: H.Nadir

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@mehmetsarı

Edilemez. 10 ve 11'li rublelerin dişli aralıkları farklı. 10'lu sistemi, 11 uyumlu ruble ile kullanmaya çalışırsanız hem zincir genişliğinde, hem de vites ayarlarında sorun çıkacaktır.
10'lu sistemler için 12-30 rubleler bulunuyor (Kendim satıyorum diye demiyorum :D )
Bence en mantıklı çözüm o olur yol bisikleti için.
 

H.Nadir

Üye
Kayıt
7 Mayıs 2014
Mesaj
32
Tepki
21
Şehir
bodrum
Bisiklet
Specialized
Bilgileriniz için teşekkürler gökhan bey..shimano tiagra sete sram cassette uyar mı?bu konudada bilgi paylaşabilirmisiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsarı

asibol

Daimi Üye
Kayıt
16 Mayıs 2017
Mesaj
355
Tepki
496
Şehir
izmir
İsim
war_ALL
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Benim de merak ettiğim, 11-28T ile 11-32T arasındaki fark?
Diyeceksiniz ki "11-32T ile yokuş daha kolay çıkılır." O zaman da 11-28T rubleye ne gerek var var diye sormak istiyor insan.
 

NoCycling

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2017
Mesaj
787
Tepki
1.752
Yaş
39
Şehir
Kırıkkale
İsim
Mustafa K.
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Benim de merak ettiğim, 11-28T ile 11-32T arasındaki fark?
Diyeceksiniz ki "11-32T ile yokuş daha kolay çıkılır." O zaman da 11-28T rubleye ne gerek var var diye sormak istiyor insan.
Hocam bırakın 11-28 i 11-25 hatta 11-23 kullanıyor insanlar. Vites geçişlerinin pürüzsüz ve en az güç farkıyla olmasını istiyorlar kadanslarini korumak için. Sıradan bir kullanıcı için 11-28 ve 11-32 sadece yokuş ifade ederken onlar için disliler arasındaki az fark anlamına geliyor.
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Benim de merak ettiğim, 11-28T ile 11-32T arasındaki fark?
Diyeceksiniz ki "11-32T ile yokuş daha kolay çıkılır." O zaman da 11-28T rubleye ne gerek var var diye sormak istiyor insan.
11-32'nin dişlileri 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32 diye gidiyor; özellikle 14'ten 16'ya geçiyor olması istediğiniz kadansta gitmenize engel olabiliyor. 22-25 ve 28-32 arası da oldukça geniş ama bunlar nispeten daha az sıkıntı.

Ayrıca büyük rubleler güzel gözükmüyorlar ve biraz daha ağırlar.
 

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Mesaj
1.777
Tepki
908
Yaş
29
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
12t ruble alırsan yokuş aşağı boş pedal çevirme olasılığın atar.
 

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.181
Tepki
5.383
Yaş
37
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
53-39 a 12-25 kullanıyorum. Bulunduğum yerde bir kaç hc kategorisi tırmanış olmasa 11-23 kullanırdım. Dişli oranlarının bir bir atlaması büyük rahatlık ve düz yolda avantaj sağlıyor. 1 saate yakın ayakta kalabilecek kadar antrenmanlı olduğum için hc tırmanışlar da sıkıntı çekmiyorum