Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

10-11 Aralık 2008 İstanbul çıkışlı Gemlik/İznik Turu

Konu, 'Şehirlerarası Gezi ve Tur Makaleleri-Fotoğrafları' kısmında Özgür Nevres tarafından paylaşıldı.

  1. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yine Osman Hoca'nın nefis rotalarından birini turladık. Bu kez altımızda yol bisikletleri vardı. Osman hoca sanırım bir test rotası çıkarmış yol bisikletleri için :D Yolun büyük çoğunluğu iri çakıllı stabilizeydi, birkaç kilometrelik bölümü inşaat halinde, toprak ve çamurluydu. Bazı yerleri de son derece bozuktu. Vibrasyondan bütün eklemlerimiz gevşedi :D Ama manzaralar, dönüşteki muhteşem iniş, yolculuğun keyfi, her şeye değdi.

    Bir teşekkürü de bisikletlerimiz hakediyor. Tüm bu zorlu koşullara tık demeden dayandılar ve bir kez olsun bizi üzmediler, lastik patlatmadılar.

    Toplam mesafe: 249.23 km (İlk gün 127, ikinci gün 122 km)
    Bisiklet üzerindeki zaman: 11:52
    Ortalama hız: 20.98 km/saat
    Max. hız: 63.99 km/saat
    Patlayan lastik: 0

    Ortalama hızımız bir yol bisikleti için düşük görünebilir. Bunun sebebini fotoğraflara bakınca anlayacaksınız :)

    [​IMG]

    İşte fotoğraflar:

    İlk gün-Gemlik'e gidiş

    İlk gün rotası
    [​IMG]

    Eskihisar-Topçular feribotu - Osman hoca
    [​IMG]

    Bendeniz
    [​IMG]

    [​IMG]

    Termal yolu - Gökçe Barajı
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Çınarcık
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Marmara denizi manzaraları
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ben ve arkada Marmara Denizi
    [​IMG]

    [​IMG]

    Yol inşaatı - burada yolu genişletiyorlar. 150-160 la gidilebilecek bir yol yapacaklar :( Yolda olmanın değerini bilmeyen, anlamayan insanlar gidecekleri yere çok daha hızlı gidebilsin diye (ve bu arada bazıları ölsün diye). Bir güzelliğe daha elveda deme vaktidir.
    [​IMG]

    Birkaç kilometre çamurda gittik.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Hava çok açıktı: ufukta İstanbul ve Adalar görünüyor :eek:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Fotoğrafta pek belli olmuyor ama ufukta karlı zirvesiyle Uludağ görünüyor.
    [​IMG]

    Gemlik
    [​IMG]

    Gemlik'e giriş
    [​IMG]
     
  2. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    İkinci gün rotası

    [​IMG]

    Geceyi Gemlik Öğretmenevi'nde geçirdik. Öğretmenevinin manzarası:

    [​IMG]

    [​IMG]

    İznik Gölü
    Dönüş çok rüzgarlıydı ve rüzgar her zaman olduğu gibi karşıdandı :)
    [​IMG]

    İznik Gölü kıyısında çay molası
    Hava buzzz
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    İznik'e giriş
    [​IMG]

    [​IMG]

    İznik Gölü
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Resimdeki minik kırmızı nokta Osman hoca :)
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Yolun ortalama durumu böyleydi genelde
    [​IMG]

    Eskihisar feribotu - yol boyu bizi hiç üzmeyen sevgili bisikletlerimiz
    [​IMG]
     
    cembarlasic, dbr, irfancan ve 15 kişi daha bunu beğendi.
  3. bisikletseven

    bisikletseven Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1.040
    Beğeniler:
    1.817
    Şehir:
    Ordu----Artvin
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    ayağınıza sağlık güzel bir gezi olmuş :in:
     
    Özgür Nevres bunu beğendi.
  4. lebowski

    lebowski Üye

    Kayıt:
    23 Nisan 2007
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    122
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Waay, Gemlik Öğretmenevi'nde size de terası verdiler demek ki, restorasyonu yeni bitmiş tarihi binada güzel konaklama.

    Dağ bisikleti için alternatif bir rota daha var: ilk gün Delmece Yaylası üzerinden Taz Dağı (rakım: 920 mt) zirvesiyle Gemlik, ikinci gün Şahinyurdu (rakım: 890 mt) üzerinden Güneyköy ve Yalova.
     
    osmane ve Özgür Nevres bunu beğendi.
  5. Taylan A.

    Taylan A. Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Kasım 2008
    Mesajlar:
    157
    Beğeniler:
    227
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    çok güzel bi iş yapmışsınız. bravo.. imreniyorum size..
     
    Özgür Nevres bunu beğendi.
  6. Ahmet ERTAN

    Ahmet ERTAN Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.115
    Beğeniler:
    759
    Şehir:
    bursa-rize
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    güzel bir geziye imza atmıssınız..
    ayagınıza saglık...
     
    Özgür Nevres bunu beğendi.
  7. Ediz Tevfik Özgan

    Ediz Tevfik Özgan Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.143
    Beğeniler:
    1.069
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    Güzel geziniz için teşekkürler. Sahilden yalova- gemlik-İznik-yalakdere-yalova müthiş manzaralı keyifli bir rota. Tadını tadan bilir. Sayenizde orlarda pedallar oldum. İlk gün etabınızı bende yol bisikletiyle yapmış ve kuru toprak haldeki rampalarda patinaj çekmekten çıkamayıp yürümüştüm. Hey gidi günler heyy. Saolun var olun Not : bağdat restaurantın yanından geçmişsiniz tavsiye ederim çok güzel alabalık yapıyorlar.
     
    osmane, Soner Sarihan ve Özgür Nevres bunu beğendi.
  8. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.486
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    İçinde İznik de olan bir tur tadından yenmez. :)
    ayaklarınıza sağlık.

    Yeni yol bisikletim toplandığında haftalık göl turu ( iznik ) seferlerime başlayacağım bende. :)
     
  9. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Not ettim :) Eğer önünden geçersek bir daha tadına bakarız :in:

    İznik'in etrafı klasik yurdum yolları, hep stabilize. Ama kuzeyden olan taraf çok iyi. Güney kısmı bayağı vibrasyonlu.
    Vibrasyonu dert etmezseniz sorun yok, tabi lastiklere mümkün olan maksimum havayı basmak lazım patlakları önlemek için, gerçi siz benden iyi biliyorsunuzdur ne yapılacağını.
    Aslında Türkiye'de pek kullanan görmedim ama cyclocross ile girilemeyecek yol yok. Hoş, yol bisikleti de hemen her yola girer. Ben bir tane cyclocross düşünüyorum ilk fırsatta. Dağ bisikletimi pratikte emekliye ayırdım zaten, düz gidon beni bozuyor, elleri çok uyuşturuyor uzun yolda. Zaten meslek icabı karpal tünel sendromu riski var, düz mtb gidonu bu riski maksimize ediyor.
     
    dbr bunu beğendi.
  10. serhad

    serhad Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Nisan 2008
    Mesajlar:
    484
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    Eskihisar
    Seviye:
    amortisörsüz bisikletler,
    bileklere vibrasyonu daha fazla ilettikleri için
    amortisörlü olanlara göre
    karpal tünel açısından daha riskli.


     
  11. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Aslında burada iki etki sözkonusu. Biri vibrasyon, diğeri bilek açısı. Düz gidonlarda bilek açısı yanlış olduğundan, uzun sürüşlerde bende korkunç bir uyuşma ve bazı durumlarda ağrıya sebep oluyor. Amortisörlü olsun olmasın. Uzun yıllar amortisörlü mtb kullandım. 20 km lik yolda bile arada ellerim uyuştuğu için mola verdiğimi bilirim.
    Vibrasyon beni o kadar kötü etkilemiyor. Çünkü yol gidonunun standart posizyonunda bilek açısı doğru. Yanlış açıda alınan 10N/s lik bir darbe, doğru açıda alınan 100N/s lik bir darbeden daha kötü sonuçlar doğurur. Ayrıca yorulduğunuzda pozisyon değiştirme şansınız var.
    Sonuç olarak, yıllarca amortisörlü mtb kullanmış biri olarak kişisel deneyimim, amortisörsüz de olsa, vibrasyonlu da olsa yol gidonunun elleri çok rahatlattığı yönünde. Belki bir başkası amortisörlü düz gidonları daha rahat bulabilir, ama ben yol gidonunda kesinlikle çok daha rahat ediyorum.
    İleride tekrar dağ bisikleti kullanırsam (ki düşünmüyorum, cyclocross ile gidilemeyecek yer yok çünkü) ona da bir şekilde yol gidonu takarım.
     
    dbr bunu beğendi.
  12. osmane

    osmane Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Öncelikle resimler için teşekkürler.
    İlk gün rotasında ufak bir sapma olmuş onu düzelteyim: Yalova'dan çıktıktan sonra Termal yolu izlenir. Çınarcık yönüne sapılmaz. Termal'e giden yol üzerinde Gökçe Barajı bulunur. 2 tane önemli sayılabilecek tırmanışı vardır. Çınarcık'a arkadan varır. Böylelikle ana yol trafiğine muhatap olunmaz.
    Bu rota kesinlikle kış rotasıdır, yazın zinhar uzak durulmalıdır yapmayı düşünenlere önemle duyurulur.
    Yazın yapmayı isteyenler için yeni bir rota önerisini de yakında deneyip getireceğiz.
    Bol pedallı günler...
     
    Özgür Nevres bunu beğendi.
  13. AydınGünaydın

    AydınGünaydın Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.131
    Beğeniler:
    1.516
    Şehir:
    Erzurum(Aşkale)
    Seviye:
    paylaşımınız için tşkler bu soguk erzurum gününde resimler içimi kabarttı bisiklete karın üzerinde biinip turlayasımm geldii ayaklarınıza sağlık.bol peallı geziler diliyorum...
     
    Özgür Nevres bunu beğendi.
  14. osmane

    osmane Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Dağ bisikletleri o kadar da kötü değil. Şehir içinde kaldırımlara çıkıp inerken, gece sürme esnasında mazgallara girmeme güvenini verirken rahatlık sağlamıyor değil. İşime gidip gelirken kesinlikle amortisörlü dağ bisikleti kullanıyorum, yol bisikleti gece ortamında fazla hızlı ayrıca yollarda her an yeni çukurlar oluşabilir, o nedenle gündüz gözüm yolu görmedikçe dağ bisikleti derim.
    Amortisörlü dağ bisikletlerinde dikkat edilmesi gerken bir konu, havalı amortisörlerde basılan havanın basıncı. Eğer çok fazla hava basılırsa amortisör ancak şiddetli darbeleri emebilirken ufak darbelerde işlevini yapamaz hale giliyor. Bende önde 130 mm lik Magura Menja var ve 55 PSI hava basıyorum. Bisiklete bindiğimde 2-3 cm civarı çökmesi gerekiyor. Hiç çökmüyorsa fazla hava var demektir. Ayrıca lastik basınçları da önemli. 2.25 lastik kullanıyorum, o nedenle fazla hava basmama şansım oluyor. Bu da doğrudan bozuk yolda 0 titreşim + kontrol demek.
    Aslında dağ bisikleti de yüklemeye çok uygun bir bisiklet. Buralarda bulamıyorum BOB tarzı trailer olsa (fiyatı maalesef çok pahalı eminim burada da rahatça ve alası üretilir, hatta üretmek isteyen olursa beraber tasarlarız) içine çadır ocak vb yükleyip bu sefer yaylalarsa toprakta sürmenin tadından yenmez. Bolu civarında öyle mükemmel rotalar var. Bu sefer menzil düşük tutulur yine de keyifli bir gezi yapılır.
    Ayrıca dağ bisikleti ile yol da yapılıyor: Lebowski ile bir günde 210 km lik İstanbul-Eskişehir etabını yaptık. Aceleniz yoksa ikisi de güzel. Ellerim yol bisikletindeki gibi uyuşmadı.