10-11 Aralık 2008 İstanbul çıkışlı Gemlik/İznik Turu

Özgür Nevres

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Haziran 2007
Mesaj
670
Tepki
1.287
Şehir
İstanbul
Yine Osman Hoca'nın nefis rotalarından birini turladık. Bu kez altımızda yol bisikletleri vardı. Osman hoca sanırım bir test rotası çıkarmış yol bisikletleri için :D Yolun büyük çoğunluğu iri çakıllı stabilizeydi, birkaç kilometrelik bölümü inşaat halinde, toprak ve çamurluydu. Bazı yerleri de son derece bozuktu. Vibrasyondan bütün eklemlerimiz gevşedi :D Ama manzaralar, dönüşteki muhteşem iniş, yolculuğun keyfi, her şeye değdi.

Bir teşekkürü de bisikletlerimiz hakediyor. Tüm bu zorlu koşullara tık demeden dayandılar ve bir kez olsun bizi üzmediler, lastik patlatmadılar.

Toplam mesafe: 249.23 km (İlk gün 127, ikinci gün 122 km)
Bisiklet üzerindeki zaman: 11:52
Ortalama hız: 20.98 km/saat
Max. hız: 63.99 km/saat
Patlayan lastik: 0

Ortalama hızımız bir yol bisikleti için düşük görünebilir. Bunun sebebini fotoğraflara bakınca anlayacaksınız :)

http://img82.imageshack.us/img82/5988/testsonuclarimo4.jpg

İşte fotoğraflar:

İlk gün-Gemlik'e gidiş

İlk gün rotası
http://img386.imageshack.us/img386/9209/rota1gy4.jpg

Eskihisar-Topçular feribotu - Osman hoca
http://img522.imageshack.us/img522/9359/dsc02268ju3.jpg

Bendeniz
http://img408.imageshack.us/img408/6510/dsc02269iu4.jpg

http://img82.imageshack.us/img82/406/dsc02270cv1.jpg

Termal yolu - Gökçe Barajı
http://img408.imageshack.us/img408/9162/dsc02271xw9.jpg

http://img82.imageshack.us/img82/7294/dsc02274bd7.jpg

http://img522.imageshack.us/img522/5029/dsc02276cj4.jpg

http://img408.imageshack.us/img408/5012/dsc02277ku0.jpg

http://img408.imageshack.us/img408/4052/dsc02278tp2.jpg

http://img522.imageshack.us/img522/5010/dsc02286tw3.jpg

Çınarcık
http://img514.imageshack.us/img514/2623/dsc02289by0.jpg

http://img514.imageshack.us/img514/7530/dsc02292ku7.jpg

http://img514.imageshack.us/img514/347/dsc02298fx9.jpg

(link)

(link)

(link)

Marmara denizi manzaraları
http://img257.imageshack.us/img257/4342/dsc02307hz1.jpg

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

Ben ve arkada Marmara Denizi
(link)

(link)

Yol inşaatı - burada yolu genişletiyorlar. 150-160 la gidilebilecek bir yol yapacaklar :( Yolda olmanın değerini bilmeyen, anlamayan insanlar gidecekleri yere çok daha hızlı gidebilsin diye (ve bu arada bazıları ölsün diye). Bir güzelliğe daha elveda deme vaktidir.
(link)

Birkaç kilometre çamurda gittik.
(link)

(link)

Hava çok açıktı: ufukta İstanbul ve Adalar görünüyor :eek:
(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

Fotoğrafta pek belli olmuyor ama ufukta karlı zirvesiyle Uludağ görünüyor.
(link)

Gemlik
(link)

Gemlik'e giriş
(link)
 
Scudo

Özgür Nevres

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Haziran 2007
Mesaj
670
Tepki
1.287
Şehir
İstanbul
İkinci gün rotası

(link)

Geceyi Gemlik Öğretmenevi'nde geçirdik. Öğretmenevinin manzarası:

(link)

(link)

İznik Gölü
Dönüş çok rüzgarlıydı ve rüzgar her zaman olduğu gibi karşıdandı :)
(link)

İznik Gölü kıyısında çay molası
Hava buzzz
(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

İznik'e giriş
(link)

(link)

İznik Gölü
(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

Resimdeki minik kırmızı nokta Osman hoca :)
(link)

(link)

(link)

Yolun ortalama durumu böyleydi genelde
(link)

Eskihisar feribotu - yol boyu bizi hiç üzmeyen sevgili bisikletlerimiz
(link)
 

lebowski

Üye
Kayıt
23 Nisan 2007
Mesaj
68
Tepki
116
Şehir
istanbul
Waay, Gemlik Öğretmenevi'nde size de terası verdiler demek ki, restorasyonu yeni bitmiş tarihi binada güzel konaklama.

Dağ bisikleti için alternatif bir rota daha var: ilk gün Delmece Yaylası üzerinden Taz Dağı (rakım: 920 mt) zirvesiyle Gemlik, ikinci gün Şahinyurdu (rakım: 890 mt) üzerinden Güneyköy ve Yalova.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür Nevres

Ediz Tevfik Özgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Ocak 2006
Mesaj
1.141
Tepki
972
Şehir
BURSA
Güzel geziniz için teşekkürler. Sahilden yalova- gemlik-İznik-yalakdere-yalova müthiş manzaralı keyifli bir rota. Tadını tadan bilir. Sayenizde orlarda pedallar oldum. İlk gün etabınızı bende yol bisikletiyle yapmış ve kuru toprak haldeki rampalarda patinaj çekmekten çıkamayıp yürümüştüm. Hey gidi günler heyy. Saolun var olun Not : bağdat restaurantın yanından geçmişsiniz tavsiye ederim çok güzel alabalık yapıyorlar.
 

Soner Sarihan

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2005
Mesaj
3.888
Tepki
8.301
Şehir
İznik
Bisiklet
Cannondale
İçinde İznik de olan bir tur tadından yenmez. :)
ayaklarınıza sağlık.

Yeni yol bisikletim toplandığında haftalık göl turu ( iznik ) seferlerime başlayacağım bende. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür Nevres

Özgür Nevres

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Haziran 2007
Mesaj
670
Tepki
1.287
Şehir
İstanbul
@Ediz Tevfik Özgan
Not ettim :) Eğer önünden geçersek bir daha tadına bakarız

@Soner Sarihan
İznik'in etrafı klasik yurdum yolları, hep stabilize. Ama kuzeyden olan taraf çok iyi. Güney kısmı bayağı vibrasyonlu.
Vibrasyonu dert etmezseniz sorun yok, tabi lastiklere mümkün olan maksimum havayı basmak lazım patlakları önlemek için, gerçi siz benden iyi biliyorsunuzdur ne yapılacağını.
Aslında Türkiye'de pek kullanan görmedim ama cyclocross ile girilemeyecek yol yok. Hoş, yol bisikleti de hemen her yola girer. Ben bir tane cyclocross düşünüyorum ilk fırsatta. Dağ bisikletimi pratikte emekliye ayırdım zaten, düz gidon beni bozuyor, elleri çok uyuşturuyor uzun yolda. Zaten meslek icabı karpal tünel sendromu riski var, düz mtb gidonu bu riski maksimize ediyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: dbr

serhad

Forum Demirbaşı
Kayıt
3 Nisan 2008
Mesaj
479
Tepki
1.051
Şehir
Eskihisar
amortisörsüz bisikletler,
bileklere vibrasyonu daha fazla ilettikleri için
amortisörlü olanlara göre
karpal tünel açısından daha riskli.


@Juanito.Laguna
 

Özgür Nevres

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Haziran 2007
Mesaj
670
Tepki
1.287
Şehir
İstanbul
@serhad k

Aslında burada iki etki sözkonusu. Biri vibrasyon, diğeri bilek açısı. Düz gidonlarda bilek açısı yanlış olduğundan, uzun sürüşlerde bende korkunç bir uyuşma ve bazı durumlarda ağrıya sebep oluyor. Amortisörlü olsun olmasın. Uzun yıllar amortisörlü mtb kullandım. 20 km lik yolda bile arada ellerim uyuştuğu için mola verdiğimi bilirim.
Vibrasyon beni o kadar kötü etkilemiyor. Çünkü yol gidonunun standart posizyonunda bilek açısı doğru. Yanlış açıda alınan 10N/s lik bir darbe, doğru açıda alınan 100N/s lik bir darbeden daha kötü sonuçlar doğurur. Ayrıca yorulduğunuzda pozisyon değiştirme şansınız var.
Sonuç olarak, yıllarca amortisörlü mtb kullanmış biri olarak kişisel deneyimim, amortisörsüz de olsa, vibrasyonlu da olsa yol gidonunun elleri çok rahatlattığı yönünde. Belki bir başkası amortisörlü düz gidonları daha rahat bulabilir, ama ben yol gidonunda kesinlikle çok daha rahat ediyorum.
İleride tekrar dağ bisikleti kullanırsam (ki düşünmüyorum, cyclocross ile gidilemeyecek yer yok çünkü) ona da bir şekilde yol gidonu takarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: dbr

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Öncelikle resimler için teşekkürler.
İlk gün rotasında ufak bir sapma olmuş onu düzelteyim: Yalova'dan çıktıktan sonra Termal yolu izlenir. Çınarcık yönüne sapılmaz. Termal'e giden yol üzerinde Gökçe Barajı bulunur. 2 tane önemli sayılabilecek tırmanışı vardır. Çınarcık'a arkadan varır. Böylelikle ana yol trafiğine muhatap olunmaz.
Bu rota kesinlikle kış rotasıdır, yazın zinhar uzak durulmalıdır yapmayı düşünenlere önemle duyurulur.
Yazın yapmayı isteyenler için yeni bir rota önerisini de yakında deneyip getireceğiz.
Bol pedallı günler...
 

AydınGünaydın

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2008
Mesaj
1.119
Tepki
1.381
Şehir
Erzurum(Aşkale)
paylaşımınız için tşkler bu soguk erzurum gününde resimler içimi kabarttı bisiklete karın üzerinde biinip turlayasımm geldii ayaklarınıza sağlık.bol peallı geziler diliyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür Nevres

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Dağ bisikletleri o kadar da kötü değil. Şehir içinde kaldırımlara çıkıp inerken, gece sürme esnasında mazgallara girmeme güvenini verirken rahatlık sağlamıyor değil. İşime gidip gelirken kesinlikle amortisörlü dağ bisikleti kullanıyorum, yol bisikleti gece ortamında fazla hızlı ayrıca yollarda her an yeni çukurlar oluşabilir, o nedenle gündüz gözüm yolu görmedikçe dağ bisikleti derim.
Amortisörlü dağ bisikletlerinde dikkat edilmesi gerken bir konu, havalı amortisörlerde basılan havanın basıncı. Eğer çok fazla hava basılırsa amortisör ancak şiddetli darbeleri emebilirken ufak darbelerde işlevini yapamaz hale giliyor. Bende önde 130 mm lik Magura Menja var ve 55 PSI hava basıyorum. Bisiklete bindiğimde 2-3 cm civarı çökmesi gerekiyor. Hiç çökmüyorsa fazla hava var demektir. Ayrıca lastik basınçları da önemli. 2.25 lastik kullanıyorum, o nedenle fazla hava basmama şansım oluyor. Bu da doğrudan bozuk yolda 0 titreşim + kontrol demek.
Aslında dağ bisikleti de yüklemeye çok uygun bir bisiklet. Buralarda bulamıyorum BOB tarzı trailer olsa (fiyatı maalesef çok pahalı eminim burada da rahatça ve alası üretilir, hatta üretmek isteyen olursa beraber tasarlarız) içine çadır ocak vb yükleyip bu sefer yaylalarsa toprakta sürmenin tadından yenmez. Bolu civarında öyle mükemmel rotalar var. Bu sefer menzil düşük tutulur yine de keyifli bir gezi yapılır.
Ayrıca dağ bisikleti ile yol da yapılıyor: Lebowski ile bir günde 210 km lik İstanbul-Eskişehir etabını yaptık. Aceleniz yoksa ikisi de güzel. Ellerim yol bisikletindeki gibi uyuşmadı.