Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

1 x 9 olur mu?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında orkun tulu tarafından paylaşıldı.

  1. orkun tulu

    orkun tulu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    416
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    izmir - buca
    Seviye:
    merhaba
    ben 2009 scott p6 kullanıcısıyım
    şu an bisikletin üzerindeki sistem ön 28-38-48 arka 14-28
    ben daha çok önde büyük dişlide kaldığımı farkettim ve bisikletimi kişisellştirmek için ve bisiklette sadeliği sevdiğimden öne 38 diş bir aynakol ve arkaya 9 lu 11-34 bir ruble kısa bacak bir arttırıcı ve 10 lu sisteme uygun zincirle kullanmayı düşünüyorum. forumun çeşitli sayfalarında rublenin çabuk eskiyeceği yada sorun çıkmayacağı ile ilgili yazılar okudum yaptığım hesaplarda 38 aynakol ve 11-34 ruble ile beinm şu an kullandığım hemen hemen tüm vitesleri kullanabiliyorum
    sorum şu bu sistem şehir içi kullanımla (arazi kullanımı 0) çok sorun çıkarır mı ve arka göbeği ruble değişiminden dolayı değiştirmem gerekir mi hatta mümkün olsa arka frenide iptal edip kontra yapıcam ama bu konuda da fikir paylaşan olursa sevinirim.
    içinizden gelen single speed seslerini duyabiliyorum ama şimdilik elimin altında en az 9 vites olması tercihim.
    göbekten vites sistemi de aslında yukarıda yazdıklarımın tam çözümü ama yaptığım araştırmalarda maliyetinin fazla olduğunu gördüm sanki böyle daha hesaplı olacak
    şimdiden olumlu olumsuz tüm paylaşımlarınız için teşekkürler
     
    Serden Us bunu beğendi.
  2. Ozan Akçay

    Ozan Akçay Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    532
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    İzmir-Datça
    Seviye:
    Yaklaşık bir yıldır 1x9 kullanıyorum.Hayatımda bisikletle ilgili verdiğim en doğru karardı.Bisikletim Trek 4300 disc (26" jant).Önde tek 44t arka ruble 11-34.Önceleri önde 32t kullandım.Yamanlar dağını bilirsiniz belki , oraya ön hem 32 iken hem 44 iken tırmandım.Ön 44 iken çok daha kısa zamanda ve çok çok daha az yorularak hedefe vardım.Yalnız, 44 ile tırmanışa ilk başladığımda çevirdiğim oran (44/34 =1,29) ilk başta çok fazlaymış gibi geldi ve "olmayacak" dedim.Biraz çıktıktan sonra ise tamamen alıştım ve rahat kadans yapabildim.İnsan vucüdu alışıyor yani.Zira 32/20 = 1,6 oran çeviren SS kullanıcıları SS bisikletlerle yokuş çıkmanın viteslilere göre çok daha kolay olduğunu, SS in asıl dezavantajının düz yol olduğunu söylerler hep.Çünkü 1,6 oranı çevirebiliyorlar alıştıktan sonra.

    Rublenin yıpranması konusuna ise kafanızı pek takmayın derim.Bu söylem doğru olsa bile -ki bence değil, hatta tam tersi bile olabilir- o keyif ve verimliliğe defalarca değer.Yalnız, buraya kadar yazdıklarımın hepsini "boş" kılacak bir ürün çıkartmak üzere shimano.

    Alfine 11 speed gear hub (göbekten vites) Ekim ayında çıkıyor bir aksilik olmaz ise.Avrupa satış fiyatı 300 Euro civarı olacak (umarım Türkiye'ye de böyle uygun gelir).O çıktıktan sonra bir daha arka aktarıcılı klasik sistem kullanmak mı? Kendi adıma asla!:)

    http://www.deltabisiklet.com/new.aspx?_Args=ProductImage,4572,DeltaBisiklet,3554

    Linkteki bisikleti Alfine 11(Alfine 8 e göre fersah fersah iyi bir sistem) ve kayış zincir (belt drive) ile düşünün. :in:

    Karbon kayış zincir kullanılmış bir trek:

    http://www.trekbikes.com/uk/en/bikes/urban/district/district/
     
    orkun tulu bunu beğendi.
  3. KaanDurgut

    KaanDurgut Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    200
    Beğeniler:
    135
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Galiba aynakolun en büyük dişlisini kullanmayı düşünüyorsunuz.Bu durumda rublenin 1-2-3-4 hatta 5. dişlisindeyken bile zincir çarpraz kalacak , baklalar alt ruble dişlisine sürtecektir.Buda zincir ve rublenin ömrünü kısaltır , aşınmasına neden olur.
     
  4. Ozan Akçay

    Ozan Akçay Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    532
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    İzmir-Datça
    Seviye:
    Aynakolun en büyük dişlisi kulanılacak ama, orta dişlinin pozisyonlandırılmasıyla.Örneğin ben 1x9 a geçmeden önce de ön vites ortadayken (32t) arka rubleyi 1 den 9 a kadar tamamen kullanıyordum.Bu kullanımın "yanlış" olduğuna katılmıyorum.

    1x9 a geçtikten sonra 32t dişlisinin bulunduğu yere 44t yi monte ettik(spacer kullanarak).Özetle , benim ruble ön taraftan 2 çark eksildiğini farketmedi bile. :)
     
  5. orkun tulu

    orkun tulu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    416
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    izmir - buca
    Seviye:
    ikinci linkteki trek çok güzel tam istediğim gibi bakalım elimdekini buna yakın bir hale getirebilecek miyim
     
  6. Ozan Akçay

    Ozan Akçay Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    532
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    İzmir-Datça
    Seviye:
    Benim istediğim de linkteki o SS Trek bisikletin Alfine 11 ile şu hale getirilmişi:

    [​IMG]
     
  7. orkun tulu

    orkun tulu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    416
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    izmir - buca
    Seviye:
    yukarıda yazdığım proje içi elinde kullanabileceğim temiz ikinci el parçası olan varsa değerlendirebilirim
     
  8. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    1x9 yerine daha sağlıklı birşey yapın...Yol aynakolu ve yol rublesi kullanın zincir omrunuz yarı yarıya artar .. Bende slick mtb kullanıyorum .. Dağ rubleleri düz yolda çok yavaş geliyor bulabılırsem 11-26 yol rublesi takıcam..Tabi arka aktarıcıda değişicek :)
     
  9. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    arka rublede en ufak dişli yine 11t olduğu için hızda herhangi bi değişim olmaz, 32-11 ile 26-11 arasında sadece dişliler arasındaki sertlik değişir, ve bence hiç gerek yok, 32t rubleye ihtiyacınız olduğu zaman 26t ile kendinizi zorlarsınız sadece,


    ************
    ön 38 dişli arka 32-11 yeterli bi kombinasyon olur. şehir içinde ve kısa şehirdışı turlarda sizi tatmin edecektir. ayrıca iyi ayarlanmış aktarıcılarla çaprazlanma olayında zincire ve rubleye gelen hasarı min. seviyeye indirirsiniz.
     
    orkun tulu bunu beğendi.
  10. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    9 lu rublede sadece 11 t mi var ? :D Ben kalkış ve ortalama tempoyu sabitlemek amaçlı dişli oranları birbirine daha yakın olan bir ruble takıcam..Mtb rublesinde sureklı 3 4 5 6. 7.dişleri kullanıyorum..Onun yerine yol rublesi ile 3. 4. değilde 1. 2. 3. 4. şeklinde vitesleride kullanıcam :)
     
  11. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    873
    Beğeniler:
    2.182
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    38T ayna ile oranlar makul görünüyor. Ama dediğiniz gibi arazideki tepelerle veya çok dik yokuşlarla baş etmeniz zor olur. Son hızdan da %20den fazla feragat etmiş olacaksınız ama zaten yokuş aşağı 70-80 basmıyorum diyorsanız niye olmasın.
    Bence aynayı rublenin ortalarına denk gelecek şekilde güzelce hizalayabilirseniz zincirin çaprazlığı çok problem yaratmayabilir. Denemek lazım :in:
     
    orkun tulu bunu beğendi.
  12. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    ilk mesajında dağ rubleleri çok yavaş geliyor demişsin, benim burdan çıkarttığım anlam yeterli hızı sağlıyamıyor dediğindir. onun üzerine zaten rublelerde en ufak diş 11t yol rublesindede mtb rublesindede , hızı arttırmak için aynakol dişlisini büyütmeniz lazımdır. bu durumda daha büyük bir aynakol ile arkada küçük dişlilerden oluşmuş bi ruble düz yolda ve inişlerde yüksek hız yapmanıza yarar sağlasada, çıkışlardada bi o kadar zorlayacaktır.

    benim önerim 38t aynakol dişlisi ile 26-11 ruble kullanın ama aynakolu daha büyük tercih ederseniz arkada 32-11 hatta 34-11 dişli olsun, yokuşlarda zorlanmak istemiyorsanız tabii,
     
  13. orkun tulu

    orkun tulu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    416
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    izmir - buca
    Seviye:
    hem vitesli hem kontra pedal yapılabiliyor mu?
     
  14. orkun tulu

    orkun tulu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    416
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    izmir - buca
    Seviye:
    yapılamıyor galiba
     
  15. sencer sezer

    sencer sezer Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Haziran 2010
    Mesajlar:
    138
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    Galiba aynakolun en büyük dişlisini kullanmayı düşünüyorsunuz.Bu durumda rublenin 1-2-3-4 hatta 5. dişlisindeyken bile zincir çarpraz kalacak , baklalar alt ruble dişlisine sürtecektir.Buda zincir ve rublenin ömrünü kısaltır , aşınmasına neden olur. katılıyorum
     
  16. orkun tulu

    orkun tulu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    416
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    izmir - buca
    Seviye:
    hayır ortadakini kullanmayı düşünüyorum
     
  17. orkun tulu

    orkun tulu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    416
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    izmir - buca
    Seviye:
    arka vites ve kontra fren aynı anda mümkün mü
     
  18. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    873
    Beğeniler:
    2.182
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Göbekten vitesli aynı zamanda kontralı arka göbekler var.. Shimano Nexus, Sturmey Archer vs
    Başka türlü mümkün görünmüyor.