Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

1 Haftada 5 Kere Lastiğim Patladı

Konu, 'Tekerlekler' kısmında mustafa şan tarafından paylaşıldı.

  1. mustafa şan

    mustafa şan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    372
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    mersin- silifke
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    merhaba arkadaşlar lastik schwable maraton 700*35 1.40 3. patlamada dış lastiklerin içine baktım içinde ufacık ufacık taşlar vardı dış lastikleri yıkadım kuruttum temizledim taktım o gün arka patladı 4. oldu sonra da bugün ön teker patladı

    arkadaşlar sorun ney çözemedim dümdüz asfaltta bile oluyor ilk 2 ay hiç pompasız yama setsiz bindim patlamadı ilk patlama pompa aldığım gün oldu 2. patlama yedeek iç lastik alınca oldu sorun ney anlamadım neyse ki yedek iç lastik vardı ki dğeiştirdim devam ettim ama bıktım artık
     
  2. Ronay Kılıç

    Ronay Kılıç Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2013
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    GT
    Seviye:
    jant çemberinden iç lastiğin takıldığı kısıma dikkatlice bakın , oraya siyah bant veya kesilmiş bir iç lastik takın , jant teli yüzükleri iç lastiğinizi deliyor muhtemelen , benim aklıma gelen ilk önce bu oldu , umarım işe yarar , pedallamaktan vazgeçmeyin :)
     
  3. mustafa şan

    mustafa şan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    372
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    mersin- silifke
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    jant tellerinin janta bağlandığı yani jantın içindeki o boşluklu yerlerden mi olmuştur diyorsunuz anlayamadım :mlk:
     
  4. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.755
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Basılan havanın basıncı, lastiğin uzun süre kullanılmaması, hava ısısının değişikliği lastiğin patlaması için yeterlidir. Her lastik patlamasından sonra dış lastiğin dışı ve içi mutlaka kontrol edilmeli, yabancı cisimler temizlenip iç lastikle dış lastik arasına koruyucu şerit çekilmelidir. İç lastik hep aynı yerde delinmediyse jant teli ile ilgili değildir...
     
  5. mustafa şan

    mustafa şan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    372
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    mersin- silifke
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    dış lastik iç dış yeni temizlenmişti şuan her 2 lastikte yedek 0 iç lastik takılı bunlar da patlarsa artık sorunu nerde ararım bilemiyorum janttan değil bence de
     
  6. mustafa şan

    mustafa şan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    372
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    mersin- silifke
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Az önce 6 oldu bu sefer önden patladı ve dış lastikten hava kaçırıyordu
     
  7. degerli

    degerli Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Çölde gezer gibi:)) bu ne bahtsizliktir ki boyle:) Yarinda 7.kez patladi yazarsa,silifkede sularin kesik oldugunu dusunmeye baslayacagim artik:)
     
  8. mustafa şan

    mustafa şan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    372
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    mersin- silifke
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Bugün i am clean
    Bakalım hayırlısı :D
     
  9. Onder.Eren

    Onder.Eren Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Aralık 2012
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    patlama önleyici (daha doğrusu patlayınca kapatan) sıvıları veya bu materyalle sıvanmış iç lastikleri öneririm.
     
  10. Cengiz Gökalp

    Cengiz Gökalp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Ekim 2011
    Mesajlar:
    806
    Beğeniler:
    337
    Şehir:
    antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    patlama sayısından çok nasıl patladığını tespit etmen gerekiyor. patlak olan lastiğin delik boyutu ve hangi bölgeye denk geldiğini söyleyebilirsen dış lastik veya jant ile ilgili oldugunu söyleyebiliriz
     
  11. ramazanedis

    ramazanedis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    istanbul-(sultanbeyli)
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ya ronay kılıç'ın dediği gibi jantın akort telleri (ayar noktaları) iç lastiği kesiyor olabilir yada lastiğin yönünü ters takıyorsanız yoldaki cam çivi ve benzeri şeyleri lastik kapıyor olabilir kendimden biliyorum bir kere lastiği ters taktım yolda 10 cm'lik çivi lasitiği 2 yerden patlatarak çıktı
     
  12. mustafa şan

    mustafa şan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    372
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    mersin- silifke
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Dişli yönünü akşama foto atayım doğru mı diye patlaklar nokta halinde bir patlak dikkatimi çekti 2 nokta yan yana 2 cm altında da aynı şekilde

    Patlaklar gerçekten iğne ucundan büyük değil
     
  13. atta

    atta Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    775
    Beğeniler:
    407
    Şehir:
    -
    Seviye:
    Kardeş ne bahtsızmışsın :) 3 Yıllık lastik patlatma tecrübemle :D : Lastiğinin hava basıncını biraz düşür yani oturduğunda yanlardan biraz çıksın. Bu patlama ihtimalini azaltır. Birde dış lastiğinin dişlerini kontrol et bazen bir yabancı cisim giriyor orada kalıyor mesela bir raptiye, başıma gelmişti ama çabuk fark ettim. Gittiğin yolları değiştir hatta evden çıkınca illa bir yerden geçmen gerekiyorsa elinde götür birileri sana oyun kuruyor olabilir ve/veya bir mobilyacının veya havalı zımbalarla işi çok olan bir dükkanın önünden geçiyorsan patlaması muhtemeldir. :) Ve en önemlisi patlama kelimesini unut eğer çok kafanda tutarsan yani düşünürsen beynin lastiğinin patlaması için elinden gelen her şeyi yapacaktır :) Bilimsel bir gerçektir bu beyin düşündüğün şeyi yapar mesela heyecanlanacağım diye düşünürseniz bir topluluk önünde heyecanlanırsınız. :) Bu son söylediğim diğerlerinden çok daha önemlidir. Her şey kafada başlar. İyi günler.
     
  14. mustafa şan

    mustafa şan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    372
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    mersin- silifke
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Zaten selede biraz rahat etsem aha lastik mi patladı diyorum :(
     
  15. mustafa şan

    mustafa şan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    372
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    mersin- silifke
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    FOTOLARI ATAYIM DA

    BENİM KULLANDIĞIM , PATLATTIĞIM

    [​IMG]

    BUGÜN FARK ETTİĞİM SANIRIM DOĞRU OLAN
    [​IMG]

    USTALAR DOĞRU MUYUM ACELE CEVAP :)
     
  16. mustafa şan

    mustafa şan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    372
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    mersin- silifke
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    konum güncel
     
  17. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Diğer tavsiyelerle patlamaları engelleyemezseniz dış lastiği başka tecrübeli bir kişiye de kontrol ettirmeyi deneyebilirsiniz. benim defalarca kontrol ettiğim, üst üste 1 ay içinde 7-8 kere patlamış dış lastiğimden çok küçük bir tel parçası çıktıktan sonra 6 ayda 1 kez lastik patlağı ile karşılaştım.
     
  18. Yunus Emree

    Yunus Emree Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    863
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    giresun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Sakın lastiği diğer arkadaşın dediği gibi indirip de gezme.
    Lastiği 60 55 gibi kullan ön arka, road cruiser heralde lastiklerin. Ya da başkaysa yanakta yazan maksimum değerin 4 5 psi altında kullanabilirsin. Gerçi kilonla da alakalı ya neyse.
    Lastiğin temizlenmesi(yıkanması felan) önemli değil, iyice ışık altında kontol et istersen.
    Arkadaşın başına gelen senin başına gelmiş olabilir.
     
  19. Berksan

    Berksan Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.277
    Beğeniler:
    2.368
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    acaba sorun, jant tellerinin jant çemberine sabitlendiği yerde mi ? o kısım açık ise jant çemberinin iç kısmını siyah elektrik bandı ile sarıp deneyin.
     
  20. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.755
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Buna halk arasında kısaca şom ağızlılık diyoruz :cool: