Aslında giant böyle bir model üretmedi; Dropbar gidonu üzerine ben taktığım GIANT RAPID 3 e bu ismi ben verdim. Bisikleti ikinci el olarak forumdan Enis Tamer beyden satın aldım. Bende iki adetghost cross serisi 1800 M ve 1300 L kadro bisiklet vardı. M kadro olanı eşime ayırmıştım. Eşim özel bir durumdan dolayı en az 1,5 yıl binemeyeceği için satma kararı almıştım ve ilanı görünce bisikleti alıvermiş oldum. Yakında bu haline alışabilirsem sadece 150km kullandığım ikinci cross da satılığa çıkacak. Bu üçüncü bisikletim olacak; daha önce (link) ve (link) sahibi idim.
Bisikletin orijinalı flat bar olarak geliyor; kadrosu ve maşası yol bisikletleri gibi, frenleri cantilver (U) fren, V veya disk takılmıyor; iyi bir fitness bisikleti galiba. Ağırlığını ölçmedim, öyle bir derdim de yok çünkü şu an bende fazladan 6-7 kg en az yağ var, bu yağları atmadan bisikleti anormal hafifletmeye niyetim yok.
Aldığım günün ertesi günü (22.06.2014 cumartesi) decathlondan iki michelin dynamic sport 700x28c dış, iki iç lastik ve bir takım tel aldım. İşyerinde odamda yenileme işlemine başladım. İlk önce lastikler değişti; sonrasında eski kablolar vs söküldü; gidon boğazını ters çevirip 1cm aşağı aldım drop bar taktığım için dış kablolar yetmedi; ghost cross bisikleti dropbara dönüştürmek için aldığım bazı parçalar durduğu için onlardan faydalandım.
Sonuç olarak:
2 dış lastik,
2 iç lastik,
2 fren teli
2 vites teli
Dropbar gidon
3x9 3400 sora kollar
Tektro cyclocross ara fren kolları
Cinelli reflektörlü gidon sargısı ile ilk değişiklikler tamamlanmış oldu. İşyerinde dış kablolar takılmış, iç kabloların boyları kısa geldiği için boynu bükük bekleyen giant DR3 Eve giderken tel takımı alındı ve evin balkonunda montajı yapıldı. Gidon sargısını geceyarısı yaptım. İlk defa gidon sargısı sardım, sanırım doğru yapmışım Cinelli gidon sargısı ve tekro ara fren kollarını buradan görebilirsiniz. Gidon sargısı karanlıkla bildiğiniz fosforlu saatler gibi parlıyor
İlk defa dropbar gidonlu bir bisikletim oluyordu ve ilk defa sürecektim. Açıkcası sürüp süremeyeceğimden de emin değildim. Bir delilik edip acemisi olduğum tip bisiklete üzerinde iki yönü de kilitli shimano m520 spd pedal olduğu için spd ayakkabım ile bindim. Pedallar biraz paslı olduğu için sol pedal rahat çıkmıyor; bunu halletmem gerekiyor. Onun haricinde fren kollarını yukarıdan tutarken ayağa kalkıp sprint atamadım, biraz dengesiz geldi; buna alışmak zaman alacak galiba.
İlk izlenimim: bisiklet eski bisikletlerime göre gerçekten hızlı. Her zaman sürdüğüm ve 20km/s ortalama yaptığım 16,5km parkurda test için çıktığımda 25km/s ortalama yaptığımda açıkçası şaşırdım (yolun 1/3'ünde lastik havaları inik ve pedallarla uğraşmaktan hızım çok da iyi değildi). Sti fren kolları ile fren yaptığımda ara fren kollarına nazaran daha az yavaşlama olduğunu fark ettim; Ferhat Köse'nin bir konuşmada "yol frenleri durmak için değil, yavaşlamak içindir" dediğini hatırladım.
Yakında arkada 8'li olan rubleyi ve artırıcıyı 9'lu olanlarla değiştirmeyi planlıyorum. Şu an hafifletmek birinci önceliğim değil....
Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim.
Bisikletin orijinalı flat bar olarak geliyor; kadrosu ve maşası yol bisikletleri gibi, frenleri cantilver (U) fren, V veya disk takılmıyor; iyi bir fitness bisikleti galiba. Ağırlığını ölçmedim, öyle bir derdim de yok çünkü şu an bende fazladan 6-7 kg en az yağ var, bu yağları atmadan bisikleti anormal hafifletmeye niyetim yok.
Aldığım günün ertesi günü (22.06.2014 cumartesi) decathlondan iki michelin dynamic sport 700x28c dış, iki iç lastik ve bir takım tel aldım. İşyerinde odamda yenileme işlemine başladım. İlk önce lastikler değişti; sonrasında eski kablolar vs söküldü; gidon boğazını ters çevirip 1cm aşağı aldım drop bar taktığım için dış kablolar yetmedi; ghost cross bisikleti dropbara dönüştürmek için aldığım bazı parçalar durduğu için onlardan faydalandım.
Sonuç olarak:
2 dış lastik,
2 iç lastik,
2 fren teli
2 vites teli
Dropbar gidon
3x9 3400 sora kollar
Tektro cyclocross ara fren kolları
Cinelli reflektörlü gidon sargısı ile ilk değişiklikler tamamlanmış oldu. İşyerinde dış kablolar takılmış, iç kabloların boyları kısa geldiği için boynu bükük bekleyen giant DR3 Eve giderken tel takımı alındı ve evin balkonunda montajı yapıldı. Gidon sargısını geceyarısı yaptım. İlk defa gidon sargısı sardım, sanırım doğru yapmışım Cinelli gidon sargısı ve tekro ara fren kollarını buradan görebilirsiniz. Gidon sargısı karanlıkla bildiğiniz fosforlu saatler gibi parlıyor
İlk defa dropbar gidonlu bir bisikletim oluyordu ve ilk defa sürecektim. Açıkcası sürüp süremeyeceğimden de emin değildim. Bir delilik edip acemisi olduğum tip bisiklete üzerinde iki yönü de kilitli shimano m520 spd pedal olduğu için spd ayakkabım ile bindim. Pedallar biraz paslı olduğu için sol pedal rahat çıkmıyor; bunu halletmem gerekiyor. Onun haricinde fren kollarını yukarıdan tutarken ayağa kalkıp sprint atamadım, biraz dengesiz geldi; buna alışmak zaman alacak galiba.
İlk izlenimim: bisiklet eski bisikletlerime göre gerçekten hızlı. Her zaman sürdüğüm ve 20km/s ortalama yaptığım 16,5km parkurda test için çıktığımda 25km/s ortalama yaptığımda açıkçası şaşırdım (yolun 1/3'ünde lastik havaları inik ve pedallarla uğraşmaktan hızım çok da iyi değildi). Sti fren kolları ile fren yaptığımda ara fren kollarına nazaran daha az yavaşlama olduğunu fark ettim; Ferhat Köse'nin bir konuşmada "yol frenleri durmak için değil, yavaşlamak içindir" dediğini hatırladım.
Yakında arkada 8'li olan rubleyi ve artırıcıyı 9'lu olanlarla değiştirmeyi planlıyorum. Şu an hafifletmek birinci önceliğim değil....
Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim.