Sram Red 22 Grupset (2014)

Soner H. Arslan

Aktif Üye
Kayıt
9 Mart 2013
Mesaj
133
Tepki
217
Yaş
44
Şehir
Tekirdag
Bisiklet
Focus
Hazir elimde kendim icin yarattigim agirlik tablosu varken buraya eklemek istedim. Fakat baktim da, buraya eklemenin cokta bir esprisi olmayabilir. Zira donanim agirliklari disinda hersey var. Neyse...

Grupset' i almadan once olculmus kesin agirliklara ulasmakta sikinti yasadim. Cok fazla incelenen ve olculen bir grupset fakat yine de benim sectigim kombinasyona ait degerlere tam olarak ulasamadim. Kullanicilarin bir olcum satandarti yok, ureticinin verdigi degerler zaten ayri bir alem. Oysa benim icin kesin degerler cok muhimdi. Bu yuzden gurupset eve gelene kadar rahat bir nefes alamadim acikcasi :)

http://i.imgur.com/RwIReAJ.png
2014 Sram Red 22 Komponent agirliklari. Zincir, kablolar ve jel pad' ler haric.

Aynakol oldukca sasirtti beni. O agir dislilere ragmen bekledigimden 38g daha hafif cikti. Ayni sekilde rubleyi de daha agir bekliyordum. Arka aktarici, limit vidasinin altinda bulunan koruyucu plastik bir parca ile tartildi. Bu parca montaj esnasinda cikarilip atilan koruyucu birsey. Yani arka aktarici paratikte bir kac gram daha hafif benim tarttigim degerden. BB konusundaysa hala karasiz oldugum icin satin almadim, tabloya girilen deger ortalama birsey. Kutu icerigine dahil olan kablolar ve pad gibi parcalari hic tartmadim.

http://i.imgur.com/NkY0Ibw.jpg
Arka aktarici ve plastik hedesi.

Umarim bu degerler birinin isine yarar.

Not: Hemen bir iki parca daha yazayim. Bu parcalara ait agirlik degerleri de cok degisken, ortalamlar icin birilerinin isine yarayabilir.
- Time Xpresso 12 Titan Carbon Pedal:153,8g
- Ritchey WCS C260 90mm G.Bogazi:103g (Celik vida) 97,7g (Ti Vida)
- Prologo C.One Nack Sele: 91,8g
- KCNC Ti Quick Release Set Qr: 40,4g
- FSA K-Force Light SB25 S.Borusu (27.2/350mm): 162,4g (Ti Vida + POP Yoke)
 
Scudo

SerdarCYCoo2Bursa

Jiroskopik Kararlılık
Kayıt
4 Nisan 2021
Mesaj
1.227
Tepki
3.255
Yaş
34
Şehir
Bursa
İsim
Serdar
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Pinarello
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Herkese keyifli forumlar.. Sram red 22 vites grup setini bisikletime nakletmiş oldum. Pek çok konuda temas edilmiş ama başlık olarak buraya yazmak daha uygun olur diye düşündüm. Aldığım sram red 22 ve etap ten önceki son mekanik seri.. 2 gündür 50 km lik bir sürüşüm oldu. Henüz tam muvaffak olamadım ancak bir kaç tecrübem oldu. Öncesinde sram apex vites grup seti vardı. Sürmeden önceki farklar elbette tasarımlar ve sonrasında ağırlık. Apex ten 336 gr daha hafif. Dura Ace ten de 200 gr daha hafif. Zaten sram setler abartmıyorum ama genelleme yapabilirim, her mudail shimano dan ya da campagnolo dan hafif. Ağırlık konusunda ağır bir fetişim yok ama bence profesyonel diye düşünebileceğimiz bu setler için ciddi bir fark. Hatta yeri gelmişken, merak eden arkadaşlarım için vites grup setlerinin kompenent bazında kıyasları alttaki linkte mevcut.
(link)

Screenshot_20220312-203459.png

Tasarım olarak da çok şık duruyor. Vites yükseltmeleri ve düşürmeleri neredeyse organik denecek seviyede. Özellikle de ön Aktarıcı.. Elbette bunun gidona yakınlığı ve arka aktarıcıya göre çok daha az iş yapması bir de şu pozitif etki yapabilir, Önceki setimde 50-34 (16 diş fark) ayna kol varken, bu sette 53-39 (14 diş fark) ayna kol var. Haliyle ön Aktarıcının 2 yaprak arasındaki çalışma aralığı daha az. Bu sebeplerden de nispeten daha hızlı komutları yerine getiriyor olmalı. Arka aktarıcı 4-5 dişli birden küçülebiliyor. Bir de arka aktarıcının kolunda, 11 adet itme kademesi var. Yapmam, acırım 😁 ama sanki bir kerede 1 den 11 e zinciri taşıyacak mı hissi veriyor. Bu apex kolda 2 kademeydi yani ilk kademe vitesi büyütürken ikincisi küçültme içindi. Küçülme 2-3 dişli oluyordu.bu grup setinde çoklu küçültme ya da büyültme yaptığımda zincir tam oturuyor ruble ye, sorun yok ancak çok tok, sert bir sesle oluyor bu. Sorun mu var diyerekten rubleye bakmanıza sebep oluyor. İşler yolunda mı? Gibi bir paniğe dönüşüyor. Bir ekstrası da arka aktarıcıdaki çarkların seramik rulman ve makaralardan oluşması. Bu çok daha sessiz çalışmasını ve daha az sürtünme ile iş yapmasını sağlıyor. Bildiğim kadarıyla Dura Ace te böyle bir şey yok. Çünkü mağazanın birinde incelemiştim. Bilmiyorum, belki de öyle olan versiyonları vardır.

Screenshot_20220312-203459.pngimages (1).jpeg
images.jpeg

Ruble 11-32.. Bu çok faydalı oluyor. Sürekli olarak kullandığım 2 yokuşlu yolda, çok daha rahat çıktım. Önceki sette 11-28 vardı. Ve alışana kadar 28 dişli akla karayı seçtirmişti. Ayrıca rublenin titanyumdan olduğunu okumuştum. Titanyum değil ama kaplama gibi geldi.. Kompozit titanyum desek olur herhalde 😅 bu da dura ace te olmayan bir avantaj.
İlerleyen süreçlerde alışana kadar sete dair daha farklı izlenimlerim olursa, tecrübelerimi paylaşırım. Bu arada düzde söylendiği gibi büyük ayna kolun zorluğunu hissettim. Kas hafızamı alıştırmam gerekiyor. Her bisiklet kullanıcısı dostumun en iyi setlerle, kompenentlerle, en güzel yollarda bu sporu yaşamalarını dilerim. Şimdilik benden bu kadar 😅